سرمایکس
sarmayex Coin icon

بازار معامله حرفه ای

سرمایکس راه اندازی شد

sarmayex Coin icon
شروع معامله sarmayex Arrow icon
video thumb

آیا بلاک چین می تواند در آفریقا تفاوتی ایجاد کند؟

گزارش های منتشر شده حاکی از آن است که همانطور که دسترسی به ارز دیجیتال در سراسر آفریقا گسترش می یابد، بلاک چین نیز می تواند در بهبود پرداخت های برون مرزی و سیستم های تسویه حساب بسیار مهم باشد.

با ادامه گسترش نوآوری های فناوری در سراسر آفریقا، این قاره می تواند موارد استفاده منحصر به فردی را برای فناوری بلاک چین فراهم کند. آفریقایی ها به طور مداوم در بسیاری از فضاها نوآوری ایجاد می کنند که پرداخت های تلفن همراه یک نمونه بارز به کارگیری بالقوه فناوری برای بهبود زندگی روزمره آفریقایی ها می باشد.

در حالی که بسیاری از کشورها در آفریقا به عنوان یک اقتصاد در حال توسعه در نظر گرفته می شوند، برخی از برجسته ترین کشورها در خط مقدم نوآوری در فن آوری بوده اند. استفاده از فناوری بلاک چین با نفوذ در صنایع و موسسات مختلف در حال تبدیل شدن به بخشی از این معادله است.

“كشورهای آفریقا از جمله غنا در تلاشند تا از بلاک چین برای ثبت زمین، سرمنشأ در زنجیره های تأمین، مراقبت های بهداشتی و مالی استفاده كنند. تجارت الکترونیکی و فین تک از عوامل اصلی اقتصاد دیجیتال در آفریقا هستند. مشاهده می کنیم که این روند در حال رشد و زمینه سازی برای فعالیت بیشتر بلاک چین است. “

ویکتور ماپونگا (Victor Mapunga)، یک کارآفرین بلاک چین در زیمبابوه که بنیان گذار FlexID است – FlexID یک کیف پول راه حل هویت دیجیتال مبتنی بر بلاک چین که بر اساس پروتکل Algorand کار می کند – به کوین تلگراف گفت که زیرساخت های تأمین کننده استفاده و تجارت ارزهای دیجیتال عامل اصلی فناوری بلاک چین در سراسر قاره بوده است، اما بسیاری از موارد استفاده این فناوری در حال بررسی است و “هنوز کارهای زیادی برای انجام وجود دارد.

استفن یانگ (Stephen Young)، توسعه دهنده نرم افزار و مهندس قرارداد هوشمند مبتنی بر Cape Town و بنیان گذار و مدیرعامل پلتفرم مالی غیرمتمرکز NFTfi – یک بازار همتا به همتا برای وام های وثیقه ای توکن غیرقابل تعویض – به کوین تلگراف گفت که زیرساخت های پردازشی ارزهای دیجیتال مانند صرافی های متمرکز و همتا به همتا به طور کارآمد در کشورهای مختلف آفریقا راه اندازی شده است. وی افزود که احتمال جذب پلتفرم های DeFi در سال آینده نیز وجود دارد. وی در این باره اظهار داشت:

“طی چند سال گذشته، زیرساخت هایی که به مردم امکان خرید و معامله ارزهای دیجیتال را می دهد، راه طولانی را طی کرده اند. این امر، همراه با معاملات غیررسمی همتا به همتا، امکان دستیابی به ارزهای دیجیتال را برای آفریقایی های بیشتری فراهم می کند.”

پتانسیل ایجاد تغییرات بزرگ

پیتر مونینگس (Peter Munnings)، مهندس سابق ConsenSys که در سال ۲۰۱۸ بنیان گذار شرکت پرداخت بین المللی Adhara بود، به کوین تلگراف گفت چند پروژه به دنبال بازسازی این فضا مانند سیستم پرداخت و تسویه حساب آفریقا و Fnality هستند که به طور فعال با نهادهای حاکم محلی همکاری می کنند.

یانگ به پتانسیل بهبود تراکنش ها در بین کشورها اشاره کرد در حالی که مردم همچنین می توانند از طریق برخی از پلتفرم های ارزهای دیجیتال امرار معاش کنند که یک روش بدیهی برای پرداخت پول است. وی افزود: “پاسخ واضح در اینجا حواله های برون مرزی است.

Chivunga معتقد است که فناوری بلاک چین می تواند یک کاتالیزور مهم برای تبدیل برخی صنایع بزرگ در سراسر آفریقا باشد. وی چالش های مربوط به ثبت زمین، هویت، داروها / مراقبت های بهداشتی و کالاها / داروهای تقلبی را به عنوان کاندیداهای اصلی راه حل های مبتنی بر بلاکچین شناسایی کرد.

Chivunga همچنین بر اجرای منطقه تجارت آزاد قاره آفریقا به عنوان فرصتی برای بلاک چین به منظور ایفای “نقش اصلی کاتالیزوری” در حمایت از شفافیت و فراگیر شدن بیشتر در زنجیره های تامین تأکید کرد. وی همچنین امیدوار است که بلاک چین به برهم زدن نابرابری ثروت در سراسر قاره کمک کند و دسترسی بیشتری به منابع مالی شفاف و پاسخگو فراهم کند:. وی در این خصوص عنوان کرد:

“حوزه ای که من علاقه زیادی به آن دارم فرصتی است که بلاک چین برای عدم تمرکز دسترسی به ثروت برای حمایت از شمول مالی بیشتر و حمایت از آن به ویژه برای شرکت های خرد، کوچک و متوسط ارائه می دهد. آنها حداقل ۸۰٪ از مشاغل در آفریقا را تشکیل می دهند اما هنوز از منابع کمی برخوردار هستند. “

راه پیش رو

از آنجا که راه حل های بلاک چین بتدریج مورد بررسی و توسعه قرار می گیرند تا چالش های منحصر به فرد آفریقایی را برطرف کنند، پتانسیل تأثیرگذاری بیشتر از جانب این فناوری تقریباً نامحدود به نظر می رسد. همانطور که مونینگس به کین تلگراف گفت، طبق یک نظرسنجی از Statista که در آگوست سال ۲۰۲۰ انجام شد، این قاره در حال حاضر از نظر پذیرش ارز دیجیتال پیشگام است. وی در این خصوص عنوان کرد:

“آفریقا یک مزیت دیگر نیز دارد زیرا بسیاری از سیستم های تطبیقی را که در حال حاضر کار می کنند، در اختیار ندارد. پذیرش MPESA از سوی کنیا کمتر به دلیل خوب بودن آن بود و بیشتر به دلیل نبود یک جایگزین دیگر بود. در حالی که کشورهای جهان اول دارای سیستم پرداخت (زیرساخت کارت اعتباری) و ارزهای بسیار نقد، زمان تسویه حساب سریع و غیره هستند، آفریقا از این مزیت چندان برخوردار نیست. “

ماپونگا احساسات مونینگس را در مورد کمبود زیرساخت های موجود می داند اما بیان کرد که اکنون دانشگاه های آفریقا تمایل بیشتری دارند که از مدارک دیجیتالی استفاده کنند. در واقع، آموزش یک مولفه بسیار مهم برای کمک به گسترش فناوری بلاک چین و کاربرد بالقوه آن برای مهم ترین چالش های آفریقا است. Chivunga تأکید کرد که این یک پاسخ برای همه مشکلات نیست، اما درک توانایی های آن برای امر پذیرش مهم خواهد بود.

به طور کلی طبق گفته Chivunga، چالش های زیادی در راه نوآوری وجود دارد، از جمله اتصال دیجیتال، مسائل زیرساختی، دسترسی به داده های مقرون به صرفه، آموزش و آگاهی بیشتر. وی عنوان کرد:

“من فکر می کنم که آفریقا با تقویت بنیان ها، شاهد راه حل های بیشتری خواهد بود که نه تنها با بلاک چین بلکه با همگرایی یا ترکیبی از فناوری ها توسعه می یابند. آفریقا در واقع می تواند باعث پذیرش بیشتر این فناوری شود، از چالش های تطبیقی اجتناب کند و طراحی راه حل هایی که محلی هستند، می تواند به نفع آفریقا باشد.”
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media

خرید حضوری

sarmayex pin location