video thumb

افزایش مشتریان بیت کوین در آمریکای لاتین و رئیس جمهور بی اطلاع برزیل!

به احتمال زیاد، جنگ های تجاری دونالد ترامپ، رئیس جمهور ایالات متحده، آشفتگی ناشی از برگزیت و رکود جهانی موجب هیجان در بازار ارزهای دیجیتال خواهد شد. در نتیجه، ترافیک وب سایت پلتفرم‌های مبادلات مالی بزرگ جهان مانند Binance و Coinbase، در ماه مه ۲۰۱۹ افزایش یافت.

این در حالیست که میزان محبوبیت بیت کوین همچنان رو به افزایش است. به عنوان مثال، اطلاعات بدست آمده از  SimilarWeb نشان دهنده این حقیقت است که وب سایت بایننس به عنوان یکی از بزرگترین پایگاه های مبادلات ارزهای دیجیتال در جهان، روزانه بیش از ۴۲ میلیون بازدید کننده آن هم فقط در عرض ماه دارد.

همچنین وب سایت پلتفرم مبادلات ارزی Coinbase به عنوان بزرگترین پایگاه مبادلات بیت کوین، روزانه بیش از ۳۵ میلیون بازدید کننده دارد.

از همه مهمتر اینکه با توجه حجم سرمایه ۵٫۹ میلیارد دلاری موجود در دست تجار فعال در بازار ارزهای دیجیتال، مبادلات مالی آنها با یکدیگر به سرعت در حال افزایش است.

به عنوان مثال در تاریخ ۱۶ مه، رکورد فروش بیت کوین در پایگاه مبادلات ارزهای دیجیتال Coinbase طی ۱۴ ماه گذشته به ثبت رسیده که ارزش مبادلات انجام شده رقمی حدود ۳۷۶ میلیون دلار اعلام شده است.

اما در آمریکای لاتین فضا کمی متفاوت است. چراکه مردم کشورهای ساکن این منطقه مانند شیلی، کلمبیا، برزیل، پرو و آرژانتین به شدت درگیر مشکلات اقتصادی بوده و به همین دلیل، روی آوردن به سمت بازار ارزهای دیجیتال طی چند هفته اخیر کم سابقه بوده است.

در ماه آوریل، با افزایش سطح تهدیدات آمریکا علیه شهروندان مکزیکی که به صورت قاچاق قصد ورود به کشور را داشتند، قیمت بیت کوین در بازار مکزیک افزایش چشمگیری یافت. البته این افزایش قیمت‌ها با انجام توافق میان مکزیک و آمریکا بر سر جلوگیری از ورود مهاجران از مکزیک و دیگر کشورهای آمریکای لاتین به مرزهای ایالات متحده، روندی نزولی به خود گرفت.

با تمامی اوصاف و با توجه به وجود محدودیت های وضع شده برای فعالیت ارزهای دیجیتال به ویژه بیت کوین در برزیل، رئیس جمهوری این کشور از روند فعالیت تجار این بازار در برزیل ابراز بی اطلاعی نموده است. موضوعی که با توجه به مبادله روزانه ۱۰۰ هزار بیت کوین در این کشور، کمی عجیب به نظر می‌رسد.

کشور آرژانتین نیز با تلاش گسترده ای برای ورود رسمی به بازار ارزهای دیجیتال، قصد دارد با انتشار نخستین ارز اختصاصی دیجیتال خود، این بازار را تصاحب کند. همچنان رو به افزایش است. به عنوان مثال،