video thumb

رئیس غول نفتی روسیه: ارزهای دیجیتال می‌توانند در آینده برای خرید نفت استفاده شوند!

ایگور سچین (Igor Sechin)، رئیس غول نفتی روسیه به نام روس‌نفت (Rosneft)، اخیرا عنوان کرده که امکان خرید شرکت نفت با استفاده از ارزهای دیجیتال منتفی نیست، بلکه ابتدا تعداد محدودی از مسائل حاشیه‌ ای که در فضای ارزهای دیجیتال وجود دارند، باید حل شوند.

بر اساس گزارش منتشر شده از سوی خبرگزاری محلی اسنوب (Snob)، سچین همچنین گفته از آنجایی که غول‌ های فناوری سیلیکون مثل گوگل و آمازون شروع به اکتشاف در بخش انرژی کرده‌ اند، آگاهی و پذیرش ارزهای دیجیتال توسط صنعت نفت نیز در حال افزایش است.

بر اساس این گزارش، سچین در نشست اقتصادی بین المللی سن پترزبورگ پیشنهاد داده که استیبل کوین فیس بوک به نام گلوبال کوین که به زودی قرار است عرضه شود، می‌ تواند در آینده برای خرید بشکه‌ های نفت استفاده شود. وی همچنین اضافه کرد که تعداد محدودی عامل دفع کننده هم در فضای ارزهای دیجیتال وجود دارد که می‌ تواند غول های انرژی نظیر روس‌نفت (Rosneft) را از این تصمیم منصرف نماید.

ترجمه قسمتی از صحبت‌های سچین:

انعطاف‌‌ پذیری بیشتر اغلب با نوسانات بیشتر همراه است و دیجیتالی کردن ریسک محافظت از اطلاعات محرمانه تجاری را افزایش می‌ دهد و نیاز به مکانیزم قانون ‌گذاری جدید ایجاد می‌ کند. در حال حاضر شرکت ‌های فناوری، پاسخ با کیفیتی برای این سوالات اساسی ندارند.

این نکته قابل توجه است که این اولین باری نیست که در روسیه ارزهای دیجیتال و نفت به هم مرتبط می‌ شوند. ایگور یوسفوف (Igor Yusufov)، وزیر انرژی روسیه در اوایل سال جاری توسعه یک ارز دیجیتال با پشتوانه نفت را پیشنهاد کرد. و این پیشنهاد درست زمانی مطرح شد که مجلس فدرال کشوری به دنبال قانون ‌گذاری برای ارزهای دیجیتال بود.

در نقطه ای دیگر، دولت ونزوئلا یک ارز دیجیتال با پشتوانه نفت خود به نام پترو (Petro) را رونمایی کرد تا از این طریق بتواند تحریم های بین المللی را دور بزند و به ارز خارجی دسترسی پیدا کند. این ارز دیجیتال به اندازه ای بحث برانگیز بود که حتی دونالد ترامپ، رئیس جمهور ایالات متحده، مردم کشورش را از سرمایه‌گذاری بر روی آن منع کرد.

شرکت ملی نفت ابوظبی نیز برنامه‌ ای آزمایشی را برای استفاده از فناوری بلاک چین برای رهگیری محموله‌ های نفتی با همکاری شرکت IBM انجام داده است.