سرمایکس
sarmayex Coin icon

بازار معامله حرفه ای

سرمایکس راه اندازی شد

sarmayex Coin icon
شروع معامله sarmayex Arrow icon
video thumb

۴ ویژگی برتر حفظ حریم‌خصوصی که باعث افزایش تغییرپذیری بیت‌کوین می‌شود!

انتظار می رود که حفظ حریم خصوصی بیت کوین با به کارگیری چند پیشنهاد کلیدی که در حال حاضر توسعه دهندگان هسته بر روی آنها کار می کنند، بهبود یابد. بیایید نگاهی به جالب ترین این طرح های پیشنهادی بیندازیم.

حفظ حریم خصوصی به معنی تغییرپذیری بهتر بیت کوین است

برای اکثریت قریب به اتفاق دارندگان بیت کوین، گذشته از فورک های عمده، بیت کوین نسبتا جامد و بدون تغییر به نظر می رسد. اما در واقع بیت کوین از طریق یک سری از طرح های پیشنهادی که برای بهبود آن عرضه شده است، در یک چرخه ثابت تکامل قرار دارد.

یکی از جنبه های مهم شبکه بیت کوین حفظ حریم خصوصی است. مطمئنا، تراکنش های بیت کوین اسم مستعار هستند، اما همانطور که دوباره می بینیم، آنها ناشناس نیستند. حریم خصوصی نیز یک عامل مهم در قابلیت تغییرپذیری است (یک ویژگی کلیدی برای پول خوب).

پول قابل تغییر به این معنی است که هر واحد انحصاری بیت کوین اساسا قابل تغییر است و هر یک از بخش ها قابل تشخیص از بخش دیگر نیست. بیایید تا به برخی از این طرح های پیشنهادی نگاهی بیندازیم:

Taproot و Schnorr

Taproot و Schnorr، دو طرح پیشنهادی جدید برای ارتقاء حریم خصوصی بیت کوین هستند که با یک مورد دیگر به نام MAST با هم ترکیب می شوند.
همه‌ی آنها مربوط به افزایش سطح حفظ حریم خصوصی امضاها هستند. آنها برای پنهان کردن شرایط و اطلاعات استفاده از چند امضایی از دید عموم به کار می روند.

بدیهی است، این مسئله بسیار فنی است، اما مزایای این بروزرسانی ها برای حفظ حریم خصوصی بسیار زیاد است.

Dandelion

در ادامه این طرح های پیشنهادی، Dandelion قرار دارد. این طرح یک سال پیش، پیشنهاد شد.

این طرح، اولین قدم در انتقال بیت کوین است. انتشار یک تراکنش به شبکه، در واقع با خطر همراه است. یک نود اغلب می تواند آدرس IP مبدا تراکنش را مشخص کند و از این رو احتمال مشخص شدن صاحب آن آدرس نیز محتمل است.

Dandelion می تواند به مطلوب ترین صورت ممکن، حریم خصوصی را برای انتشار یک تراکنش تضمین کند.

Bulletproofs

Bulletproofs یکی دیگر از طرح های پیشنهادی برای حریم خصوصی است که از سال گذشته مطرح شده است.

ثبات دانایی صفر یا پروتکل دانایی صفر در رمزنگاری روشی است که طرف (اثبات‌کننده) می‌تواند به طرف (تصدیق‌کننده) ثابت کند بیانیه ارائه‌شده صحیح است. این روش فقط صحت بیانیه را تصدیق می‌کند و هیچ اطلاعات اضافه‌ای را بجز این حقیقت که بیانیه واقعاً صحت دارد ارسال نمی‌کند. ثبات‌کننده (A) سعی می‌کند تصدیق‌کننده (B) را متقاعد کند که ادعایش صحیح است. در حالت عادی A، در این ارتباط یک‌سری اطلاعات به B‌ می دهد و B با انجام محاسباتی صحت ادعای A را می‌پذیرد.

بیت کوین: تراکنش های محرمانه

و در نهایت، تراکنش های محرمانه که محصول آدام بک (Adam Back) در سال ۲۰۱۳ بود. این طرح، اولین تلاش برای مخفی کردن میزان تراکنش ها از هر طرفی غیر از فرستنده و گیرنده بود.

متاسفانه، این طرح نیاز به یک تنظیم مطمئن داشت. از این رو، Bulletproofs مطرح شد.

همانطور که می بینیم، پیشرفت می تواند مدت زمان زیادی طول بکشد، اما می تواند یک چیز خوب باشد. در آخر، همه‌ی این پیشنهادات پذیرفته نخواهد شد. اما خوب است بدانید که افرادی وجود دارند که سعی در بهتر کردن بیت کوین دارند.

  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media

خرید حضوری

sarmayex pin location