سرمایکس
sarmayex Coin icon

بازار معامله حرفه ای

سرمایکس راه اندازی شد

sarmayex Coin icon
شروع معامله sarmayex Arrow icon
video thumb

کارشناس بیت‌کوین: گلوبال‌کوین فیس‌بوک باعث نابودی ریپل می‌شود!

به عقیده‌ی مکس کیسر (Max Keiser)، یک تحلیلگر مطرح در زمینه‌ی ارزهای دیجیتال، گلوبال کوین فیس بوک تهدیدی جدی برای ریپل و بسیاری دیگر از ارزهای دیجیتال می باشد، چرا که فیس بوک با انتشار خبری مبنی بر عرضه ارز دیجیتال خود با نام گلوبال کوین (GlobalCoin) یا لبرا (Libra) سر و صدای زیادی در بازار ایجاد کرده است.

به گفته کیسر، گلوبال کوین، بسیاری از آلت کوین ها را بی اهمیت می کند که ریپل را نیز شامل می شود. وی عنوان کرد:

گلوبال کوین، می تواند احساس نیاز به صدها کوین در بازار ارزهای دیجیتال مانند ریپل را از بین ببرد.

چطور گلوبال کوین باعث افزایش قیمت بیت کوین می شود، در حالی که آلت کوین ها را نابود می کند!

همانطور که در اخبار اشاره شده؛ هدف گلوبال کوین، ایجاد پرداخت های همتا به همتا و انجام سایر ریز تراکنش هاست. این هدف می تواند کوین هایی مانند ریپل (XRP) و لایت کوین (LTC) را تحت فشار قرار دهد. علاوه بر اینها فیس بوک می تواند یک رقیب جدی برای کمپانی های فعال در زمینه پرداخت ارزهای دیجیتال مانند بیت پی (Bitpay) باشد.

برخلاف آنچه که قرار است برای آلت کوین ها رخ دهد، کیسر اعتقاد دارد که گلوبال کوین نمی تواند رقابتی با بیت کوین داشته باشد؛ چرا که بیت کوین با طلا رقابت می کند نه ارزهای فیات.

فیس بوک اعلام کرده است که پول دیجیتال خود را با چندین ارز فیات پشتیبانی خواهد کرد و فقط دلار آمریکا پشتوانه آن نیست.

گفته می شود که این غول رسانه های اجتماعی به طور خاص کشورهای در حال توسعه را هدف خود قرار داده است، چراکه در این دسته از کشورها، ارزهای داخلی در معرض نوسانات شدیدی قرار دارند، مانند کشورهای ونزوئلا و زیمبابوه.

علاوه بر این، کوین فیس بوک قرار است از طریق تمام پلتفرم های متصل به فیس بوک مانند واتس اپ و فیس بوک مسنجر نیز قابل دسترسی باشد.

در حال حاضر، فیس بوک مسنجر دارای یک عملکرد پرداختی همتا به همتاست که به ویژه در اروپا دارای عملکرد موفقی نبوده است. گفتنی است؛ انتظار می رود که فیس بوک در اواسط ماه جاری، این سرویس را در فرانسه و انگلیس متوقف کند.

چرا کشورهای در حال توسعه؟

فیس بوک اعلام کرده کشورهایی که در حال توسعه هستند، پتانسیل بالایی برای ورود کاربران جدید به این حوزه دارند و به دلیل عدم وجود زیرساخت های کافی و مناسب در زمینه مالی، می توان پلتفرم فیس بوک را به راحتی در این کشورها نهادینه کرد و به این ترتیب درآمد بالایی را به دست آورد.

گفتنی است؛ بخش عمده ای از درآمد فیس بوک از منطقه آمریکای شمالی است که این رقم در مدت گذشته کاهش یافته و در عوض نرخ درآمد از کشورهای آسیایی و آفریقایی افزایش پیدا کرده است. به عنوان مثال، در سه ماهه چهارم سال ۲۰۱۸ حدود ۳۴٫۸۶ درصد از درآمدهای فیس بوک مربوط به ایالات متحده و کانادا بوده است. در مقابل، ۲٫۹۶ درصد از درآمدهای فیس بوک مربوط به منطقه آسیا – اقیانوسیه بوده است. با این حال، فقط کشور هند در منطقه آسیا – اقیانوسیه، دارای کاربران بیشتری نسبت به ایالات متحده و کانادا می باشد.

علاوه بر این، کشورهای در حال توسعه فرصت های بیشتری برای رشد در پرداخت ها و نقل و انتقال های پولی دارند که این مسئله به دلیل عدم وجود زیرساخت های مالی توسعه یافته در این کشورهاست.

انتشار مقاله سفید فیس بوک می تواند روزشمار سقوط ریپل باشد

انتظار می رود که فیس بوک ، گلوبال کوین خود را در طول سال آینده راه اندازی کند. با این حال، این غول رسانه های اجتماعی اعلام کرد که مقاله سفید این ارز دیجیتال در روز ۱۸ ژوئن منتشر خواهد شد.

  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media

خرید حضوری

sarmayex pin location