video thumb

بیش از ۷۴درصد از استخراج بیت‌ کوین توسط انرژی‌های تجدیدپذیر صورت گرفته است!

شرکت تحقیقاتی و محصولات سرمایه ‌گذاری ارز دیجیتال کوین‌ شیرز (CoinShares) در گزارشی عنوان کرد، تخمین می زند که ۷۴٫۱ درصد انرژی مورد نیاز استخراج بیت کوین از انرژی های تجدیدپذیر تامین می‌شود. این نتیجه در گزارش دو سالانه این شرکت آمده است.

این گزارش همچنین ادعا می کند که با قیمت های فعلی، استخراج بیت کوین بسیار سودآور هستند، حتی با استفاده از ابزارهای قدیمی تر که بسیار پرهزینه و پرمصرف هستند نیز احتمال بازگشت سرمایه وجود دارد. این مقاله یادآور می شود که عملیات استخراج بیت کوین در مکان‌ هایی که منابع انرژی های تجدیدپذیر فراوانی وجود دارد، متمرکز شده ‌اند. در این گزارش آمده است:

برآورد انرژی‌ های تجدیدپذیر نسبت به گزارشی که ما در ماه نوامبر سال ۲۰۱۸ اعلام کردیم، ۷۷٫۸ درصد کاهش یافته است و این نشان‌ دهنده میزان افزایش شفافیت صنعت در بخش ما و همچنین افزایش گرایش به این صنعت است.

همبستگی بین استخراج بیت کوین و انرژی های تجدید پذیر نشان می دهد که استخراج بیت کوین بیش از هر صنعت دیگر در مقیاس بزرگ در جهان به انرژی تجدیدپذیر وابسته می باشد. این گزارش همچنین یادآور می شود که از ماه نوامبر سال گذشته، کل نرخ هش شبکه از ۴۰ EH/s به ۵۰ EH/s رسیده است.

این بدان معناست که در طول این دوره، رشد توان محاسباتی سرمایه ‌گذاری شده در حفظ شبکه کندتر از میانگین ۱۰ ساله و هم‌تزار میانگین ۵ ساله بود.

این گزارش همچنین اشاره می کند که کاهش موقت و در حدود ۴۰ درصدی که در سال گذشته ثبت شده است، اولین نمونه‌ی ثبت شده ای است که در آن کاهش شدید و طولانی مدت در توان محاسباتی شبکه صورت گرفته است.

کوین‌ شیرز  (CoinShares) معتقد است که علت افزایش اخیر نرخ هش بیت کوین، راه‌اندازی دوباره و استفاده از سخت‌افزارهای قدیمی استخراج است. چرا که افزایش قیمت و راه‌اندازی نسل بعدی ای‌‌سیک‌ ها (ASIC) که کارآمدترند، سبب شده است که این دستگاه‌ ها نیز سودآور باشند.

همانطور که Cointelegraph در ماه می گزارش داد، شرکت کانادایی استخراج بیت کوین Hut 8 ، سال گذشته حدود ۵۰ میلیون دلار درآمد داشت، اما در نهایت در حدود ۱۴۰ میلیون دلار خسارت دیده است. اندرو کیگول (Andrew Kiguel)، مدیرعامل این شرکت، در آن زمان خاطرنشان کرد که اگر قیمت بیت کوین همچنان افزایش یابد، حاشیه‌ سود آن بهبود خواهد یافت.

در ماه مارس، بیت مین، غول استخراج ارزهای دیجیتال اعلام کرد که برنامه ای برای راه اندازی ۲۰۰۰۰۰ دستگاه استخراج در چین برای استفاده از نیروی برق‌آبی ارزان قیمت این کشور دارد.