video thumb

افزایش قیمت لایت‌ کوین با نزدیک شدن به پدیده‌ی نصف شدن پاداش استخراج!

بازار ارزهای رمزنگاری پس از تثبیت منتظر حرکت بیت کوین بودند. تنها چند دارایی دیجیتال وجود دارد که شاهد افزایش نسبی هستند که لایت کوین یکی از آنها می باشد. به نظر می رسد این افزایش ناشی از نزدیک شدن به پدیده نصف شدن پاداش استخراج باشد.

تا پدیده‌ی نصف شدن پاداش استخراج لایت کوین، ۶۰ روز باقی مانده است

طی چند ساعت گذشته قیمت لایت کوین دوباره افزایش یافته است. قیمت لایت کوین در چند روز گذشته از ۱۰۲ دلار به ۱۱۶ دلار رسیده است. حجم مبادلات روزانه این ارز به ۵ میلیارد دلار و ارزش کل بازار لایت کوین به بیش از ۷ میلیارد دلار افزایش یافته است.

لایت کوین تقریبا تمام ضررهای خود در طی هفته گذشته را جبران کرد، در حالی که برادر بزرگ‌تر آن یعنی بیت کوین، در همین دوره زمانی در حدود ۷ درصد کاهش یافته است. یک مبادله کننده ارزهای دیجیتال با نام مستعار کریپتوفیبوناچی (CryptoFibonacci) با بررسی نمودارهای لایت کوین، پیش بینی می کند که این افزایش ادامه خواهد داشت، وی عنوان کرد:

همانطور که گفتم، حرکت قیمتی اخیر را دوست داشتم و همچنان انتظار دارم که به زودی به قیمت ۱۲۲ تا ۱۲۴ دلار برسد.

سطوح پشتیبانی به وضوح از طریق میانگین متحرک قابل تشخیص است و سطح مقاومت بعدی در ۱۲۰ دلار قرار دارد. با توجه به روند صعودی فعلی لایت کوین و صرف نظر از روند قیمتی بیت کوین، افزایش بیشتر قیمت این ارز همچنان محتمل می باشد.

شکی نیست که پدیده نصف شدن پاداش استخراج لایت کوین که کمتر از ۶۰ روز دیگر رخ می دهد، می تواند هدایت کننده این حرکت باشد. پس از این اتفاق، پاداش بلاک لایت کوین از ۲۵ به ۱۲٫۵ لایت کوین کی رسد. نصف شدن پاداش استخراج علاوه بر این که سبب کاهش عرضه لایت کوین می شود، سختی استخراج ارزهای جدید را نیز افزایش می دهد. نصف شدن پاداش استخراج به صورت کد برای کنترل تورم و افزایش طول عمر شبکه نوشته شده است. تورم فعلی لایت کوین ۸٫۸۳ درصد است، در حالی که پس از نصف شدن پاداش استخراج این مقدار به ۴٫۲۶ درصد کاهش خواهد یافت. پدیده نصف شدن پاداش استخراج همیشه باعث ایجاد یک روند صعودی شده است. لازم به ذکر است که این اتفاق برای بیت کوین در ماه می سال ۲۰۲۰ رخ خواهد داد.

علاوه بر این نرخ هش لایت کوین به بالاترین سطح خود و برابر با ۳۷۴ ترا هش رسیده است. این مسئله، نشان دهنده افزایش سختی و تعداد ماینرهایی است که آز آن پشتیبانی می کنند که موجب افزایش تقاضا و افزایش قیمت آن خواهد شد.

قیمت ۲۰۰ دلار تا ماه آگوست؟

تاکنون و در سال جاری لایت کوین توانسته از اغلب ارزهای دیجیتال هم ردیف خود پیشی بگیرد. این ارز نسبت به ابتدای سال در ماه ژانویه که قیمت آن در حدود ۳۰ دلار بود، تقریبا ۳۰۰ درصد افزایش قیمت داشته است. به این ترتیب تقریبا بخش عمده ای از ضررهای بازار خرسی قبلی را جبران کرده است. در واقع قیمت لایت‌کوین به قیمتی که سال گذشته در همین زمان داشته، بازگشته است. در حال حاضر، تنها تفاوت با سال گذشته این است که روند افزایشی آن تا حدودی تضمین شده است.

احتمال بسیار قوی وجود دارد که قیمت لایت‌کوین در تاریخ ۶ آگوست که پدیده نصف شدن پاداش رخ می دهد، به ۲۰۰ دلار برسد. با توجه به حرکت پارابولیک لایت کوین در دسامبر ۲۰۱۷ و جهش قیمت آن از ۱۰۰ دلار به ۳۶۰ دلار در کمتر از دو هفته، رسیدن قیمت لایت‌کوین در حال حاضر به ۲۰۰ دلار بعید به نظر نمی رسد. بنابراین طی ۶۰ روز آینده، شاهد اتفاقات زیادی بر روی نمودار لایت‌کوین خواهیم بود.