سرمایکس
sarmayex Coin icon

بازار معامله حرفه ای

سرمایکس راه اندازی شد

sarmayex Coin icon
شروع معامله sarmayex Arrow icon
video thumb

دلیل واقعی بیت‌پی برای دریافت کارمزدهای بیشتر در تراکنش‌های بیت‌ کوین چیست؟

بیت پی (Bitpay) اخیرا، مورد حمله‌ی رسانه های اجتماعی قرار گرفته است، چراکه این شرکت برای تراکنش های بیت کوین هزینه های اضافی دریافت می کند تا از این طریق کاربران به سمت بیت کوین کش گرایش پیدا کنند. واقعیت این است که این شرکت باید هزینه های عملیاتی مربوط به شبکه بیت کوین خود را پوشش دهد، چراکه هزینه ها در حال حاضر هزینه های آن بسیار بالاست.

تراکنش بیت کوین بسیار گران تر از بیت کوین کش است

بیت پی، پردازنده محبوب پرداختی که بازرگانان را قادر می سازد تا بیت کوین کش (BCH) و بیت‌کوین کور (BTC) را پذیرش کنند، اخیرا مورد حمله‌ی طرفداران ارزهای دیجیتال قرار گرفته است. این شرکت متهم به پرداخت هزینه اضافی برای انجام معاملات بیت کوین شده است تا کاربران را مجبور به انتخاب بیت‌کوین کش کند. با این حال، ساختار هزینه های بیت پی تغییر نکرده است؛ این پلتفرم، همچنان فقط ۱ درصد از هزینه‌ی پردازش تراکنش ها را می پردازد و هزینه شبکه ای که رسانه ها به آن اشاره می کنند، در اوایل سال ۲۰۱۷ معرفی شده است.

این هزینه شبکه، هزینه ای است که به پردازنده کمک می کند که کارمزدهای مورد نیاز ماینر را برای اداره پرداخت ها پوشش دهد. پس از اینکه یک کاربر، فاکتور و کارمزد ماینر را پرداخت می کند، بیت پی نیز باید به نوبه‌ی خود، هزینه های اضافی شبکه را برای انتقال تمام هزینه های صورتحساب بپردازد، تا بتواند آنها را برای پردازش در چیزی به نام Unetdled Transaction Output (UTXO) ترکیب کند.

بیت پی در پورتال پشتیبانی خود توضیح می دهد که اگر مقدار کارمزد شبکه کمتر از ۰٫۰۱ دلار محاسبه شود و کمتر از ۰٫۰۵ درصد قیمت فاکتور باشد، پردازنده آن را نمی پردازد. بنابراین به نظر می رسد که پرداخت های بیت‌کوین کش که اغلب کمتر از این میزان است، معاف از پرداخت کارمزد باشند.

مهم است توجه داشته باشید که هزینه های شبکه بیت کوین نسبت به هزینه های بیت‌کوین کش بسیار گران تر است. برای مثال، در زمان نگارش این مقاله، متوسط کارمزد برای بیت کوین برابر با ۲٫۶۱ دلار است که بیش از ۲۳۰۰ برابر بیشتر از متوسط کارمزد بیت کوین کش است که فقط ۰٫۰۰۱۱ دلار می باشد. این به این معنی است که پرداخت ۱۰ دلار با استفاده از بیت‌کوین می تواند بیش از ۲۶٪ هزینه در برداشته باشد، در حالی که هزینه بیت کوین کش تقریبا ۰% است. با وجود چنین تفاوت های بزرگی، شرکت هایی که پرداخت های درون زنجیره ای را انجام می دهند، برای اینکه بتوانند دراین کسب و کار باقی بمانند نمی توانند چنین چیزی را نادیده بگیرند.

پس چه کسی سعی در بالا نگه داشتن کارمزدها دارد؟

دلیل اینکه کارمزد بیت کوین در حال حاضر به این اندازه بالاست، این است که این شبکه به دلیل عدم دسترسی به فضای کافی برای رسیدگی به همه تراکنش ها، از تراکم سنگین رنج می برد. اگر شما به تازگی وارد جامعه‌ی ارزهای دیجیتال شده اید و با بحث اندازه‌ی بلاک آشنایی ندارید، ممکن است تصور کنید که این مشکلی است که با گذشت زمان برطرف خواهد شد. با این حال، تا آنجایی که این مسئله به طرفداران بیت کوین کور مربوط می شود، این یک ویژگی محسوب می شود نه یک اشکال. آنها کارمزدهای بالای بیت کوین را به عنوان راهی برای تحت فشار قرار دادن کاربران به سوی شبکه لایتنینگ خود می بینند و می خواهند تراکنش های درون زنجیره ای را به اندازه‌ی اجاره یک تانکر نفت، نادر و گران کنند.

همه این نکات، به طرفداران بیت‌کوین کور اشاره دارد که صرفا برای دریافت هزینه های بالاتر که خودشان مسئولش هستند، به بیت پی حمله می کنند. گفتنی است؛ این اولین باری نیست که آنها به دلیل پشتیبانی از بیت کوین کش، این پردازنده پرداخت پیشگام را هدف قرار داده اند و سیاست کاری خود را به منافع کاربران ترجیح می دهند.

  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media

خرید حضوری

sarmayex pin location