video thumb

یک فروشگاه بزرگ مواد غذایی روسی از پلتفرم بلاک چین استفاده خواهد کرد

سومین فروشگاه بزرگ مواد غذایی غذا در روسیه از یک پلتفرم مالی اوپن بر اساس بلاک چین  استفاده می کند

ارزجو: بر اساس گزارش خبری کوین تلگراف (Cointelegraph) در تاریخ ۵ ژوئن، سومین فروشگاه بزرگ مواد غذایی در روسیه یعنی دیکسی (Dixy) از تکنولوژی بلاک چین (blockchain) در سیستم مالی خود استفاده می کند.

این فروشنده مواد غذایی که در مسکو قرار گرفته است، از بلاک چین برای هماهنگی بین تولیدکنندگان و شرکت ‌های فاکتورینگ استفاده می‌ کند و به عنوان طرف سوم معامله، به انجام معاملات با تخفیف می ‌پردازد تا به صاحبان این مشاغل از نظر مالی کمک کرده باشد.

مخصوصا بعد از نسخه آزمایشی، حالا دیکسی در حال منتقل کردن تراکنش های بین تولید کنندگان و شرکت های فاکتورینگ به پلتفرمی در شبکه اوپن بلاک چین اتریوم (Ethereum) می باشد که نام آن فاکتورین (Factorin) است.

پلتفرم فاکتورین، برای تولید کنندگان ابزار مدیریت فاکتورینگ را فراهم می نماید که می توان آن را به وسیله وب یا اپلیکیشن موبایل کنترل کرد و فرایندها را به صورت اتوماتیک به انجام رساند و این امکان را برای تولیدکنندگان فراهم آورد تا مبالغ خود را یک روز پس از رسیدن محموله به مقصد، دریافت نمایند. این پلتفرم پروسه تایید را نیز به خوبی تحت پوشش قرار می دهد و همچنین کار یدی را به کمترین میزان ممکن رسانده و ریسک های مربوط به آن را نیز کاهش می ‌دهد.

دیکسی اضافه کرد که در حال حاضر در حال انتقال تمام تولیدکنندگانی که از ابزار فاکتورینگ استفاده می‌ کنند، به پلتفرم فاکتورین می باشد. تولید کنندگان می‌توانند مبالغ خود را از طریق بانک های محلی مانند بزرگ ‌ترین بانک خصوصی روسیه یعنی آلفا بانک (Alfabank)، پرورالی ‌بانک (Pervourlikbank) و بانک فاکتورینگ ملی و همچنین شرکت تخصصی فاکتورینگ جی پی بی فاکتورینگ (GPB-Factoring) دریافت کنند.

به تازگی کمپانی فروش مواد غذایی فرانسوی با نام کارفور (Carrefour) افزایش روز افزونی را در فروش خود پس از آن که از سیستم بلاک چین استفاده کرده است، گزارش کرده.

قبلاً فروشگاه بزرگ والمارت (Walmart) گزارش کرده بود که پس از شرکت ‌های صنعتی بزرگی مانند فایزر (Pfizzer) به کنسرسیوم دارویی مدی لجر (MediLedger) پیوسته است.