سرمایکس
sarmayex Coin icon

بازار معامله حرفه ای

سرمایکس راه اندازی شد

sarmayex Coin icon
شروع معامله sarmayex Arrow icon
video thumb

فومو چیست؟

قیمت بیت کوین از ابتدای سال ۲۰۱۹ تاکنون بیش از ۱۲۰ درصد افزایش یافته است. با این حال، چندین شاخص وجود دارد که نشان می دهد همچنان نیروی فومو آغاز نشده است.

چندین فرصت از دست رفته

در سال ۲۰۱۸، چندین بار تکرار شد که “اگر شما در اوایل سال ۲۰۱۷ بیت کوین را خریداری می کردید، حالا x یا y یا z درصد سود کرده بودید.” بیت کوین در ماه ژانویه ۲۰۱۷، کمتر از ۱۰۰۰ دلار قیمت داشت و در اوایل ماه دسامبر همان سال به بالاتر از ۲۰٫۰۰۰ دلار رسید.

نیروی ترس از دست دادن فرصت خرید (فومو) تنها از اواسط نوامبر ۲۰۱۷ اتفاق افتاد، زیرا در عرض چند هفته قیمت بیت کوین از ۷۵۰۰ دلار به ۱۹۷۰۰ دلار رسید. افزایش ۱۸۰۰ درصدی قیمت بیت کوین از ابتدا تا انتهای سال ۲۰۱۷، باعث ایجاد یک تب تند ارزهای دیجیتال شد که مردم اقدام به خرید در قیمت های بالا کردند.

بنابراین، هنگامی که قیمت بیت کوین در سال ۲۰۱۸ با کاهش ۸۰ درصدی روبرو شد، این معامله گران زیان های عظیمی را متحمل شدند. در هر حال ورود به این بازار پس از افزایش ۱۸۰۰ درصدی غیرمنطقی به نظر می رسد. (سرمایه گذاران باهوش می دانند که بیت کوین را در زمان کاهش قیمت بخرند و برای کسب سود مناسب، آن را در قیمت های بالاتر می فروشند.)

سپس در اواخر سال ۲۰۱۸، بیت کوین با کاهش بیش از ۵۰ درصدی روبرو شد و به قیمت ۳،۱۰۰ دلار کاهش یافت.

همانطور که قبلا توسط بیت کوینیست گزارش شده است، طبق معیارهای فومو بیت کوین، از قبیل میزان علاقه در شبکه های اجتماعی و جست و جوهای گوگل، نشان می دهد میزان علاقه در سال جاری هنوز با سطوح میزان شیدایی رمزنگاری سال ۲۰۱۷ فاصله دارد.

پیش بینی هایی که توسط نظریه پردازان مختلف و محافظه کار ارائه شده، قیمت بیت کوین را در سال جاری بین ۷۰۰۰ تا ۱۰۰۰۰ دلار تخمین می زنند.

با این حال پیش بینی هایی نیز از احتمال یک روند پارابولیک وجود دارد که ادعا می کند قیمت بیت کوین می تواند بالاترین سطح تاریخی خود را شکسته و از آن نیز بالاتر رود، زیرا تا رسیدن به پدیده نصف شدن پاداش بیت کوین در سال ۲۰۲۰ کمتر از یک سال باقی مانده است.

علاوه بر این بیت کوین در حال تبدیل شدن به یک دارایی مناسب برای جذب سرمایه است. زیرا توانسته علاقه‌ی شرکت های بزرگی مانند فیدلیتی، TD Ameritrade و مایکروسافت را نیز به خود جلب کند.

احتمالا سطح کف بیت کوین را از دست داده اید

در حالی که فومو هنوز در سطح بسیار پایینی است، معامله گران و بازیکنان دارای پول های بزرگ، در حال کسب سود هستند. گری اسکال و جک دروسی در مجموع ۳۱ درصد از بیت کوین عرضه شده در ماه را خریداری کرده اند. بنابراین ممکن است خرید برای افرادی که در حاشیه هستند، دیر شده باشد. به این معنی که اگر شما هنوز منتظر رسیدن به سطح کف برای خرید هستید، احتمالا قبلا بیت کوین از این سطح عبور کرده است.

به نظر می رسد که اگر قیمت بیت کوین به ۱۰۰ هزار دلار برسد، همانطور که برخی از تحلیلگران پیش بینی می کنند، آیا این که شما بیت کوین را در قیمت ۳ هزار دلار یا ۸ هزار دلار و یا حتی ۱۵ هزار دلار خریده باشید، مهم است؟

در واقع باید اینطور گفت که اگر قیمت بیت کوین به ۱۰۰۰۰۰ دلار برسد، همانطور که برخی از تحلیلگران پیش بینی می کنند، آیا این که شما بیت کوین را در قیمت ۳ هزار دلار یا ۸ هزار دلار و یا حتی ۱۵ هزار دلار خریده باشید، مهم است؟

نهنگ ها در حال جمع آوری بیت کوین

همانطور که بیت کوینیست در ماه می گزارش داد، تنها حدود ۷۳۲ هزار آدرس دارای بیش از ۱ بیت کوین هستند. نهنگ ها همچنان در بازار به بازی خود ادامه می دهند. آنها کم کم در حال جمع کردن هستند و یا بیت کوین خود را خارج نمی کنند.

تنها ۶۳۶۸۱۳ بیت کوین دیگر قبل از رخداد نصف شدن پاداش بعدی استخراج خواهد شد. با گذشت زمان و انجام فوموهای مختلف ممکن است دیگر فرصت از دست رفته باشد، مگر آن که پیش بینی ها در مورد قیمت ۱۰٫۰۰۰ دلاری به وقوع بپیوندد.

  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media

خرید حضوری

sarmayex pin location