video thumb

مالزی ۳ صرافی ارز دیجیتال را ثبت کرد

طبق گزارش های خبری چهارم ژوئن، کمیسیون اوراق بهادار مالزی (SC) صرافی های ارز دیجیتال لونو مالزی (Luno Malaysia)، سینگی تکنولوژی (Singey Technologies) و توکنایز تکنولوژی (Tokenize Technology) را ثبت کرد.

ارزجو: گزارش شده است که صرافی های ارزهای دیجیتال بر اساس قانون باید حق امتیاز خود را ثبت کنند و به تازگی صرافی ‌های تایید شده احتیاج به مجوز برای هماهنگ کردن فعالیت های خود با استانداردهای قانونی کمیسیون اوراق بهادار مالزی دارند.

لونو در اظهارنظری که به تازگی با کوین تلگراف داشته است گفته که سه صرافی، تنها صرافی های مجوز دار در مالزی هستند که به فعالیت می پردازند. دیوید لو (David low) مدیر بخش جنوب شرقی آسیا در این مورد می گوید:

«ما از نزدیک با قانون ‌گذاران و بانک ‌ها برای کامل کردن زمینه برای خرید و فروش و ذخیره ارزهای دیجیتال و املاک مجازی به همکاری پرداختیم و معتقدیم این ارزهای دیجیتال، پول آینده خواهند بود. قانون ‌گذاری، شفافیت و دفاع از حق مشتریان است و این اطمینان را می دهد که تمام فعالیت ‌های تجاری مربوط به ارز دیجیتال از استانداردهای کافی برای دفاع از سرمایه‌گذاران و اموال آنها برخوردار هستند.

کمیسیون اوراق بهادار مالزی قانون خدمات و بازار سرمایه (به عنوان اوراق بهادار) (ارز و توکن دیجیتال) را در تاریخ ۱۵ ژانویه ۲۰۱۹ تصویب کرد و جزییات این قانون را ۳۱ ژانویه منتشر نمود.

همان‌طور که قبلاً در کوین تلگراف گفته شد، این سرویس در ۱۵ ژانویه ارزهای دیجیتال را به عنوان اوراق بهادار ثبت کرده و این به معنای آن است که ارزهای دیجیتال نیز باید از قوانین مربوط به کمیسیون اوراق بهادار پیروی نمایند.

از ژانویه کمیسیون اوراق بهادار در اعلامیه ای عمومی در مورد قانون گذاری های این کمیسیون برای عرضه اولیه سکه اطلاع رسانی کرده است.

در کانادا قانون گذاران اوراق بهادار و ارگان قانون ‌گذاری صنعت سرمایه گذاری کانادا اعلامیه هایی را برای عموم به چاپ رسانده و در آن قانون گذاری ارزهای دیجیتال را توضیح دادند ولی صرافی کراکن (Kraken) با نظراتی کاملا مخالف و انتقاداتی در مقابل این اعلامیه پاسخگو بود. یکی از ادعاهای اصلی کراکن این بود که نه ارزهای دیجیتال و نه قراردادهایی که بین صرافی ها و کاربران منعقد می شود، اصلا شباهتی به اوراق بهادار ندارد.