video thumb

شکایت میلیونر هلندی از فیسبوک در پی تبلیغ فروش ارزهای دیجیتال تقلبی

به گزارش رویترز، «جان دمول» میلیونر هلندی و مالک شرکت‌های بزرگی همچون  Big Brother و برنامه تلویزیونی Voice شکایتنامه‌ای علیه فیسبوک تنظیم کرده که گفته می‌شود در آن به مواردی همچون نمایش پیام‌های تبلیغاتی در زمینه ارزهای دیجیتال اما کلاهبردارانه و تقلبی اشاره شده است. دمول مدعی شده که این پیام‌ها از کاربران فیسبوکی می‌خواهند تا برای خرید بیت کوین به حساب آنها پول واریز کنند و البته دمول به عنوان حامی این پروژه‌ها معرفی می‌شود، موضوعی که منجر به تنظیم شکایت وی در دادگاه علیه فیسبوک شده است.

بر اساس این گزارش، وکلای دمول با حضور در دادگاه مدعی شده‌اند که این پیام‌ها منجر به ضرر ۱٫۷ میلیون یورویی مالباختگانی شده که به اعتبار دمول هزینه خرید بیت کوین‌ها را پرداخت کرده‌اند. البته رسانه‌های هلندی همچنین از هدف قرار گرفته شدن سایر سلبریتی‌ها توسط سایت‌های کلاهبردار خبر داده‌اند.

«ژاکلین شاپ» از وکلای دمول نیز خواستار توقف فعالیت کلاهبرداران اینترنتی در فیسبوک شده و مسئولیت فعالیت آنها در این شبکه اجتماعی را متوجه فیسبوک دانسته است.

در همین راستا، «راب لیثرن» مدیر تولید فیسبوک در گفتگو با خبرنگاران، فعالیت این گروه‌های تبلیغاتی در فیسبوک را ناقض سیاست‌های این شبکه اجتماعی دانسته که سعی می‌کنند شخصیت‌های شناخته شده و سلبریتی‌ها را تحت تعقیب خود قرار دهند.

‌لازم به ذکر است در ماه مارس سال جاری، موتور جستجوی «بینگ» متعلق به شرکت مایکروسافت از بلاک کردن بیش از پنج میلیون تبلیغ تقلبی مرتبط با ارزهای دیجیتال در سال ۲۰۱۸ خبر داد.

نشریه خبری فایننشیال تریبیون نیز از اقدام کمیسیون تجاری کالاهای آینده آمریکا (CFTC) جهت مذاکره با فیسبوک در خصوص فروش ارزهای دیجیتال پایدار خبر داده است.