video thumb

صرافی کیک KiK به علت فروش اوراق بهادار بدون مجوز جریمه می‌شود

کمیسیون صرافی ها و اوراق بهادار، رسماً صرافی کیک (KiK) را به علت فروش اوراق بهادار بدون مجوز، جریمه می کند..

ارزجو: مدارک جدید، نشان می دهد که کمیسیون صرافی ها و اوراق بهادار ایالات متحده، شرکت KiK را به علت فروش ۱۰۰ میلیون دلار ICO در سال ۲۰۱۷ جریمه می کند.

کمیسیون صرافی ها و اوراق بهادار، ادعا کرده است که فروش ۱۰۰ میلیون دلار توکن غیر قانونی بوده است.

یکی از پرونده‌های کمیسیون، در چهار مجموعه نشان می دهد که این کمیسیون Kik را به خاطر آنچه از آن به عنوان فروش اوراق بهادار بدون مجوز، یاد شده است، جریمه می ‌کند.

شرکت Kik عرضه اولیه سکه خود را در سال ۲۰۱۷ به عنوان توکن کین (Kin) انجام داد و توانست صد میلیون دلار به دست بیاورد. بر اساس پرونده های کمیسیون صرافی ها، این عرضه اولیه سکه با بخش پنجم قانون سال ۱۹۳۳ منافات دارد. قانونی که به وضوح می گوید تمام عرضه های اولیه باید ثبت شده باشند.

استیون پیکین (Esteban Peikin) از مسئولین کمیسیون صرافی ها در بخش تقسیمات اجرایی، توضیح می‌دهد که اشتباه کیک به خاطر چه چیزی بوده است: «عدم ارائه اطلاعات کافی به سرمایه گذاران در مورد آنچه که قانونا می خواهند بر روی آن سرمایه‌گذاری کنند، و جلوگیری از اتخاذ تصمیمات آنها در زمینه سرمایه گذاری.»

پیکین همچنین گفت که کمپانی ها بر طبق قانون اوراق بهادار فدرال، دارای حق انتخاب باینری بین نوآوری و انطباق، نیستند.»

کیک با به دست آوردن این سرمایه ها توانست خود را از ورشکستگی نجات دهد.

بر اساس اطلاعات خبری، کیک بعد از از دست دادن سرمایه‌اش بر روی اپلیکیشن پیام‌رسان این شرکت، سعی کرده بود که دوباره مدل تجاری خود را برای سرمایه گذاری آماده کند و کمیسیون از این مسئله ایراد گرفته بود که به تازگی توکن ‌های کین با نصف قیمتی که سرمایه‌گذاران آنها را هنگام عرضه اولیه سکه، خریداری کرده بودند، خرید و فروش می شود. همچنین کمیسیون ادعا می ‌کند که نمایندگان کیک معتقد بودند که این کمپانی بدون برگزار کردن عرضه اولیه سکه ورشکست می ‌شد.

قبلا کمیسیون صرافی ها و اوراق بهادار اونتاریو به کیک اعلام کرده بود که ممکن است توکن ‌های آن به عنوان اوراق بهادار دسته بندی شوند. تا به امروز شکایت کمیسیون از کیک، بزرگ ‌ترین رسوایی در زمینه عرضه اولیه سکه بوده است و دعوی قضایی آن نباید باعث تعجب کیک شود. زیرا کمیسیون صراحتا عنوان کرده بود که فروش اوراق بهادار بدون مجوز را در سال ۲۰۱۷ پیگیری می ‌کند.

در ماه می مدیر عامل کیک، یعنی تد لوینگستون (Ted Lewingston) توضیح داد که کیک ۵ میلیون دلار به خاطر شکایت کمیسیون متضرر شده و در صورتی که بازرسان کمیسیون اصرار داشته باشند علیه کیک شکایت خود را پیگیری کنند، ممکن است کیک نیز به دادگاه شکایت خود را ارائه نماید.