video thumb

هک برنامه Bitcoin Core با استفاده از کنسول بازی نینتندو سوئیچ!

پدیده بیت کوین این روزها نه تنها یک ارز ساده دیجیتال، بلکه به ابزاری برای ایجاد تحول در اقتصاد، کسب درآمد و سرمایه و البته امور دیگری همچون قاچاق و پولشویی بدل شده است.

از آنجا که بیت کوین امروز سوژه بسیاری از مردم جهان در امور اقتصادی بوده و کانون توجه آنها را نیز شکل داده، طبیعتا از چشم هکرها نیز دور نمانده و از قضا، آنها هم دستی بر آتش رقابت سنگین با پایگاه‌های مبادلاتی، کیف پول‌های دیجیتال و دیگر شرکت‌هایی دارند که همگی برای ارتقاء امنیت بیت کوین در حال تلاش و رقابت با یکدیگر هستند.

در میان این هکرها، نام های پر آوازه‌ای هم به چشم می‌خورند که از جمله می‌توان به Cypherm0nk اشاره کرد. وی اخیرا تصویری از بازی ویدئویی متعلق به کنسول بازی نینتندو سوئیچ منتشر کرده که با استفاده از این کنسول بازی توانسته به برنامه محبوب Bitcoin Core دسترسی پیدا کرده و آن را روی کنسول نینتندو اجرا کند.

با این حساب، وی توانسته با استفاده نسخه شماره v0.18.0 را با استفاده از سیستم عامل «اوبنتو» لینوکس اجرا کند. به گفته کارشناسان، تمامی اطلاعات مربوط به بلاک چین بیت کوین از جمله تعداد بلاک‌های فعلی و زمان ایجاد آخرین بلاک مشخص بوده و قابل رویت است.

لازم به ذکر است از زمان رونمایی موفق کنسول بازی نینتندو سوئیچ، بسیاری از هکرها متوجه این موضوع شده‌اند که با استفاده از این کنسول‌ها می‌توان به تبلت‌های لینوکسی و اطلاعات موجود در آنها دسترسی پیدا کرده و در حقیقت آنها را هک کرد. یعنی هکرها می‌توانند با استفاده از سیستم عامل لینوکس، به راحتی به هزاران کد نوشته شده بر روی پایه لینوکس دسترسی پیدا کرده که از جمله می‌توان به کدهای مربوط به برنامه‌های مورد استفاده در بستر ارزهای دیجیتال نیز اشاره کرد.

البته نمی‌توان این اقدام Cypherm0nk را اقدامی منفی و مجرمانه تلقی کرد. بسیاری از هکرها تنها به دنبال انجام اعمال مجرمانه نیستند. بلکه بسیاری از آنها به دنبال کشف راه‌های جدید ارتباط با ابزار و نرم افزارهای تازه وارد به دنیای تکنولوژی و کاربردهای دیگر آنها به جای کاربرد اصلی شان هستند. به عنوان مثال در همین اقدام اخیر، هکر معروف سعی کرده تا موارد استفاده از یک کنسول بازی موفق مانند نینتندو سوئیچ را در اتصال به سیستم عامل لینوکس و حتی به اجرا رد آوردن برنامه‌های تحت این سیستم عامل توسط این کنسول بازی را به کاربران نمایش دهد.

اما اهمیت موضوع  آنجا مشخص می‌شود که سیستم عامل لینوکس عمدتا برای سیستم‌هایی طراحی شده که نیازی به اتصال به اینترنت نداشته و به همین دلیل نیز برای حفظ امنیت کیف پول های سرد از این سیستم عامل بر روی آنها استفاده می‌شود.