video thumb

چگونه از بیت کوین برای کسب‌ و کارهای کوچک استفاده کنیم؟

قبل از استفاده از بیت کوین ضروری است که از جایگاه و محدودیت‌های کسب‌وکار خود مطلع باشید. شما باید پشتوانه مالی کسب‌وکار خود را مورد ارزیابی قرار دهید تا در صورت سقوط قیمت بیت کوین مشکلی برایتان به وجود نیابد. شناخت محدودیت‌ها و ریسک‌های پیش روی کسب‌وکار خود قبل از استفاده از بیت کوین از شما در برابر شرایط ناگوار در صورت وقوع چنین شرایطی محافظت به عمل می‌آورد.

 

ارزجو : حدود نیم قرن پیش، یک برنامه‌نویس یا گروهی از برنامه‌نویسان با نام مستعار «ساتوشی ناکاموتو» (Satoshi Nakamoto) یک سیستم نرم‌افزاری موسوم به بیت کوین را ایجاد کردند. این سیستم قادر است بر روی شبکه‌های چندگانه متشکل از دستگاه‌هایی که «استخراج‌گر» نامیده می‌شوند اجرایی شده و هر کسی در هر جای دنیا می‌تواند این استخراج‌گرها را عملیاتی سازد.

بنابراین، ارز اینترنتی یا همان ارز دیجیتال جدید در سرتاسر دنیا گسترش پیدا کرد و جنب‌وجوش به وجود آورد، زیرا استفاده از این سیستم سریع، و آسان است و هیچگونه «شرط و شروطی» ندارد. Bitcoin که با نام ارز کریپتو یا ارز دیجیتال و رمزارز نیز شناخته می‌شود این روزها بر بخش اعظم معاملات پول اینترنتی غالب گردیده و انتظار می‌رود طی سال‌های آینده از ابعاد بزرگ‌تری نیز برخوردار شود. شرکت‌های تجاری بزرگ Bitcoin را به ‌عنوان یک شیوه انتقال منابع مالی پذیرفته‌اند و استفاده از این ارز دیجیتال برای کسب ‌و کارهای کوچک نیازمند تفکر و تأمل درباره مکانیسم و کارکرد پذیری بیت کوین‌ها است.

همچنین بخوانید: خرید ارز دیجیتال ، خرید بیت کوین ، خرید اتریوم ، خرید تتر ، خرید ترون ، خرید شیبا اینو ، خرید پرفکت مانی ، خرید لونا کلاسیک

بیت کوین برای کسب ‌و کارهای کوچک: بیت کوین چیست؟

Bitcoin یک نوع کاملاً دیجیتال/مجازی پول است که می‌توان آن را بدون مداخله دولت میان افراد، مؤسسات مالی، یا بانک‌ها مبادله نمود. بیت کوین مبتنی بر شیوه رمزنگاری است و در راستای تعریف آن باید با چگونگی کارکرد آن آشنا شوید. یک دفترکل شفاف موسوم به بلاک چین بر همه تراکنش‌ها میان کیف‌های پول بیت کوین نظارت دارد و انتقال مبالغ را می‌توان از طریق یک آدرس بیت کوین انحصاری که توسط رمزهای خصوصی تخصیص یافته به هر کیف پول تولید می‌گردند به اجرا گذاشت. پردازش تراکنش‌های بیت کوین را «استخراج» می‌نامند.

در قالب این فرآیند، برای آنکه تراکنش صورت پذیرد، انتقال مبالغ تنها از طریق تائید ناشناس همه سیستم‌های تحت شمول بلاک چین مورد تائید قرار می‌گیرد. در قالب یک تعریف عامیانه‌تر، چنین چیزی بدان معناست که هیچکس نمی‌تواند در قالب تراکنش‌های Bitcoin اقدام به پولشویی کند، زیرا این تراکنش‌ها در معرض نظارت دقیق و موشکافانه هستند و از قواعد شبکه تبعیت می‌کنند. از این رو، می‌توان گفت که بیت کوین آینده سیستم ارزهای دیجیتال را ارتقا می‌بخشد.

صدای ارزجو بیت کوین

بر امور مالی و مالیاتی خود نظارت کنید

هنگامی که بحث پرداخت مالیات و حسابداری مطرح می‌گردد، میان Bitcoin و پول‌های فیزیکی هیچ تفاوتی وجود ندارد. هنگام پرداخت مالیات باید از ارزش Bitcoin در آن مقطع مطلع باشید، زیرا نمی‌توانید مالیات خود را مستقیماً با استفاده از بیت کوین بپردازید. بنابراین، ممکن است ارزش دلاری بیت کوین با قیمت اولیه آن کاملاً تفاوت داشته باشد. از این رو، ردگیری امور مالی و مالیاتی کسب‌وکار خود حائز اهمیت است. از بیت کوین همانگونه استفاده کنید که از دلار هنگام معامله، پرداخت مالیات فروش، و پرداخت مالیات سالانه استفاده می‌کنید.

 

فناوری خود را با بیت کوین متناسب سازید

استفاده از Bitcoin بسیار ساده و آسان است و تنها باید با ابعاد فنی این مکانیسم مقداری آشنایی داشته باشید. اولین گام برای یک تازه‌کار این است که یک کیف پول بیت کوین بر روی گجت (لپ‌تاپ/گوشی) خود نصب کند. این کیف پول اولین آدرس بیت‌کوینی شما را خلق می‌کند که می‌توانید آن را جهت نقل و انتقال پول با دوستان خود به اشتراک بگذارید. تنها نکته مهم در اینجا این است که برای هر تراکنش یک آدرس جدید خلق می‌شود. بیت کوین به فناوری بلاک چین (دفترکل عمومی) وابسته است که بر مبنای رمزنگاری عمل می‌کند. نکته مهم این است که برای استفاده از بیت کوین باید برخی قابلیت‌های فناورانه دیگر را نیز بر روی گوشی خود داشته باشید.

 

ریسک ناچیز تهدیدات سایبری

برای فهمیدن اینکه بلاک چین چگونه از تهدیدات سایبری ممانعت به عمل می‌آورد باید تا حدودی با مکانیسم‌های معامله‌ای آن آشنا بود. بلاک چین هر تراکنش تائید شده میان کیف‌های پول بیت کوین را ذخیره‌سازی می‌کند که حاوی یک رزم خصوصی نیز است. رمز خصوصی مربوطه برای هر تراکنش یک آدرس بیت کوین انحصاری خلق می‌کند که نمی‌توان آن را برای تراکنش مربوطه تغییر داد. برخلاف درگاه‌های پرداخت پرریسک کارت‌های اعتباری، بلاک چین‌ها تراکنش مربوطه را بر اساس اثبات ریاضیاتی انتقال پول از کیف پول صحیح مورد تائید قرار می‌دهند. جهت تشدید تدابیر امنیتی، بلاک چین‌ها تراکنش‌های تائید شده را به صورت عمومی ذخیره‌سازی و منتشر می‌کنند و هرگونه تهدید مبنی بر سرقت یا محاسبه اشتباه بیت کوین‌ها را غیرممکن می‌سازند.

ارزهای دیجیتال بیت کوین

سیستم پرداخت غیرمتمرکز

Bitcoin را می‌توان یک «ارز اینترنتی» نامید از آن جهت که از یک هویت کاملاً دیجیتال برخوردار است. این ارز که کاملاً غیرمتمرکز است و تحت کنترل هیچ دولتی قرار ندارد را می‌توان در هر گوشه از دنیا خرج یا دریافت کرد البته مشروط به آنکه طرف مقابل نیز از بیت کوین استفاده می‌کند. بنابراین، اگر کسب‌وکار شما بیت کوین را به ‌عنوان شیوه انتقال پول می‌پذیرد، در آن صورت هیچ مرز جغرافیایی نمی‌تواند فعالیت کسب‌وکار شما را در سرتاسر دنیا محدود سازد.

 

امکان‌پذیر سازی بی‌دردسر تراکنش‌های فراکشوری

تراکنش‌های بیت کوین نوعی فرآیند انتقال ارز دیجیتال میان دو همنوع هستند که هیچ واسطه‌های میان خریدار و فروشنده را در بر نمی‌گیرند. این بدان معناست که تراکنش صورت گرفته میان توکیو و لندن به شکل ساده و بی‌دردسر و همانند مبادله دستی پول میان دو نفر است. همانگونه که قبلاً گفته شد، ویژگی بسیار غیرمتمرکز و دیجیتال بیت کوین موجب گردیده تا تراکنش‌های فراکشوری به شکل ساده و آسان صورت پذیرند.

 

ایجاد یک شیوه پرداخت دیگر برای مشتریان

Bitcoin (برخلاف کارت‌های اعتباری) انتقال پول دیجیتال را از طریق اینترنت امکان‌پذیر می‌سازد و در نتیجه نمی‌توان آن را به یک حاکمیت مرکزی یا تدابیر احزاب سیاسی محدود نمود. بدیهی است که این امر موجب می‌شود بیت کوین مناسب‌تر از پرداخت با کارت‌های اعتباری، پی‌پال، و غیره باشد، زیرا کارت‌های اعتباری گهگاه توسط مقامات در بسیاری از کشورها مسدود می‌گردند. هنگام استفاده از بیت کوین، تنها چیزی که نیاز دارید یک کیف پول Bitcoin است. بعد از آن کسب‌وکار شما می‌تواند با مشتریان در سرتاسر دنیا بی هیچ محدودیتی معامله کند.

زایف ارزهای دیجیتال بیت کوین بلاک چین

محدودیت‌ها و مخاطرات پیش روی کسب‌وکار خود را بشناسید

Bitcoin اگرچه از یک ماهیت عملی و کاملاً شفاف برخوردار است، اما قیمت بازاری آن ثبات ندارد و در نتیجه نمی‌توان قیمت آن را همسو با طرح‌های تجاری پیش‌بینی نمود. بنابراین، قبل از استفاده از بیت کوین ضروری است که از جایگاه و محدودیت‌های کسب‌وکار خود مطلع باشید. شما باید پشتوانه مالی کسب‌وکار خود را مورد ارزیابی قرار دهید تا در صورت سقوط قیمت بیت کوین مشکلی برایتان به وجود نیابد. شناخت محدودیت‌ها و ریسک‌های پیش روی کسب‌وکار خود قبل از استفاده از بیت کوین از شما در برابر شرایط ناگوار در صورت وقوع چنین شرایطی محافظت به عمل می‌آورد.

 

 

ویژه: کاربر عزیز ارزجو به منظور راحتی و سهولت در مطالعه این مقاله، فایل صوتی آن را در ادامه می توانید گوش دهید. در صورتی که برای بهتر شدن این خدمت جدید دیدگاهی داشتید خوشحال می‌شویم ما را در جریان دیدگاهتان بگذارید.