video thumb

فیس بوک در حال مذاکره با کمیسیون معاملات آتی کالای آمریکا!

گزارش ها حاکی از این است که فیس بوک در حال مذاکره با کمیسیون معاملات آتی کالای آمریکا در مورد آینده‌ی ارز دیجیتال خود به نام گلوبال کوین می باشد.

فیس بوک در حال مذاکره با کمیسیون معاملات آتی کالای آمریکا

گزارش شده است که فیس بوک، بزرگترین وب سایت رسانه اجتماعی در جهان با کمیسیون معاملات آتی کالای آمریکا (CFTC) وارد مذاکره شده است.

بر اساس گزارش ها، کریستوفر جیانکارلو (Christopher Giancarlo)، رئیس CFTC عنوان کرد که این مذاکره در مراحل اولیه به سر می برد. وی خاطر نشان کرد که هدف از این مذاکرات این است که بدانیم آیا استیبل کوین فیس بوک که گلوبال کوین نام دارد در قالب مقررات CFTC خواهد بود یا خیر.

جیانکارلو عنوان کرد: ما بسیار علاقمند هستیم که بتوانیم این ارز دیجیتال را بهتر درک کنیم و گفتنی است که ما فقط می توانیم بر طبق یک برنامه عمل کنیم و چیز دیگری در برابر خود نداریم.

همانطور که بیت کوینیست گزارش داده است، مارک زاکبرگ، مدیر عامل فیس بوک در حال مذاکره با مقامات وزارت خزانه داری ایالات متحده و همچنین با مارک کارنی، رئیس بانک مرکزی انگلستان است. این شرکت همچنین در مذاکرات خود از شبکه های انتقال پولی موجود مانند Western Union استفاده می کند تا اجازه دهد که افراد، بدون حساب بانکی بتوانند سریعتر پول خود ارسال کنند.

علاوه بر این، زاکربرگ تا کنون اقدام به مشورت با رقبای قدیمی خود، تایلر و کامرون وینکلووس نیز کرده است.

هدف گلوبال کوین برای قانونی شدن

فشار فیس بوک برای گفتگو با مقامات قانون گذاری، نشانه ‌ی روشنی از این است که این شرکت در پی دستیابی به حداکثر انطباق می باشد.

در حالی که ما هنوز موضع CFTC در مورد استیبل کوین ها نمی دانیم، رئیس کمیسیون معاملات آتی کالا در آمریکا که هوشمندانه به عنوان پدر ارزهای دیجیتال نامیده می شود، رویکرد نسبتا مثبتی نسبت به این صنعت دارد. در سال گذشته وی عنوان کرد:

من از رویکرد حمایتی مشابه برای ارزهای دیجیتال و همه چیزهایی که با این بازارهای جدید انقلاب دیجیتالی و ارزها و کلاس های دارایی سر و کار دارد، استفاده می کنم.

علاوه بر این، جیانکارلو همچنین به وضوح اظهار داشت که ارزهای دیجیتال برای ماندن به موجود آمده اند و اینکه دو سوم از ارزهای فیات ارزش آن مبالغی را که بر روی آنها نوشته شده است را ندارند.

صرف نظر از اینکه گلوبال کوین فیس بوک متناسب با قواعد مقرراتی CFTC یا هر مقام دیگری باشد، یانه اما هنوز در این مورد نگرانی وجود دارد که ممکن است حرکت غول رسانه های اجتماعی به سوی ارزهای دیجیتال بی ثمر باشد.

همانطور که بیت کوینیست اخیرا گزارش داده، فیس بوک یک میلیون مایل از مفاهیم اصلی که در پشت ارزهای دیجیتال وجود دارد فاصله دارد، از جمله این واقعیت که ارزهای دیجیتال از لحاظ علم ریاضی به عنوان یک فناوری ایمن، اخلال گر، همتا به همتا و یک سیستم مالی غیر متمرکز عمل می کنند، اما ارز دیجیتال فیس بوک این چنین نیست.

نگرانی های دیگر ناشی از این واقعیت است که پایگاه کاربران این شرکت از یک جمعیت سالخورده تشکیل شده که از ارزهای دیجیتال استفاده نمی کنند. همانطور که دیار اشاره دارد:

آموزش ۲۵ درصد از جمعیت جهان در مورد زیرساخت های فعلی ارزهای دیجیتال که نیاز به مدیریت کلید خصوصی و یادآوری این نکته دارد که احتمال از دست دادن احتمالی بودجه نیز وجود دارد، غیر ممکن است، زیرا این امر منجر به نقض تقریبی فوری پروژه خواهد شد.