video thumb

توسعه دهنده ارز دیجیتال ملی باهاما از ضرورت تأثیر استارت‌آپ‌ها بر فراگیر شدن ارزهای دیجیتال خبر داد

بر اساس گزارشی از ناسائو گاردین (Nassau guardian) جی جو (Jay Joe) مدیرعامل شرکت تراکنشی NZIA ltd می‌گوید که استارت‌آپ‌های تکنولوژیک باهاما باید از پروژه سند دلار استفاده کنند.

ارزجو: پروژه سند دلار (project sand dollar) جایگزین برای تولید توکن ارز فیات بانک مرکزی باهاما (CBOB) و ایجاد یک بانک ارز دیجیتال (CBDC) می باشد که قرار است امسال در منطقه اکسوما شروع به فعالیت نماید.

جو توضیح می دهد که چگونه همکاری بانک های محلی و مؤسسات کوچک و متوسط و کارآفرینان در راه اندازی بانک های مرکزی دیجیتال نقش اساسی بر عملکرد توکن ها دارد. او همچنین توضیح داد که چگونه استارت‌آپ‌های تکنولوژیک محلی می ‌توانند عوامل مهمی در همه گیر شدن استفاده از توکن های دیجیتال باشند.

«ما زیر بنای محکمی ساخته ایم و راه ورود کارآفرینان استارت آپ های تکنولوژیک و هر کسی که بخواهد محصولات جدید ایجاد کند و خدمات جدیدی ارائه دهد را به بانک مرکزی دیجیتال باز گذاشته ایم. ما حس می ‌کنیم که این مسئله می ‌تواند عامل کلیدی برای وارد کردن صنعت ارزهای دیجیتال به زندگی مردم می باشد.»

همانطور که قبلا به وسیله کوین تلگراف (Cointelegraph) گزارش شده بود، بانک مرکزی باهاما توافقنامه ای با NZIA در تاریخ ۳۰ می امضا کرد تا توکن تولید کنند، این توافقنامه پس از نام‌ گذاری شرکت به عنوان ارائه دهنده اولیه این تکنولوژی در اوایل ماه مارس امضا شده بود.

بانک مرکزی باهاما ابتدا در مورد برنامه هایی که برای ایجاد بانک مرکزی دیجیتال داشت، در کنفرانس بلاک چین و ارزهای دیجیتال در ژوئن ۲۰۱۸ اخباری را منتشر کرده بود. کی پیتر تورنکوئست (Peter Tornquest) معاون نخست وزیر و وزیر دارایی باهاما، در مورد اهمیت ارزهای دیجیتال برای مردم این جزیره گفت:

«ارز دیجیتال مخصوص باهاما برای بسیاری از خانواده های این جزیره اهمیت دارد. زیرا آنها شاهد این بودند که بسیاری از بانک‌ها از جامعه خارج شده اند و آنها را بدون خدمات بانکی گذاشته‌اند. به عنوان مردم یک جزیره که نقل و انتقال در آن می ‌تواند مشکلات خاص خود را داشته باشد، مخصوصا برای افراد کهنسال و همچنین پرهزینه است، ما باید بتوانیم خدمات مالی دیجیتال و امن را به مردم خود ارائه دهیم.»