video thumb

برزیل کمیته ای را برای قانون گذاری ارز دیجیتال تعیین می کند

به گزارش کوین تلگراف (Cointelegraph) برزیل، در چند روز قبل رئیس مجلس نمایندگان برزیل، دستور ایجاد کمیسیونی برای قانون گذاری ارز دیجیتال در این کشور را داده است.

ارزجو: مجلس نمایندگان برزیل، بخش قانون گذاری فدرال و قسمتی از کنگره ملی برزیل می باشد و از نمایندگانی از تمام ایالت ها تشکیل شده که هر چهار سال یک ‌بار انتخاب می‌شوند. این مجلس، قوانین اقتصادی و حوزه اجتماعی را مورد بحث و بررسی قرار داده و تائید می کند، مانند آموزش و پرورش بهداشت حمل و نقل و مسکن.

رئیس مجلس نمایندگان، رودریگو مایا (Rodrigo Maya) در تاریخ ۳۰ می درخواست تشکیل یک کمیسیون مخصوص، برای بررسی پیش‌نویس ۲۳۰۳/۲۰۱۵ را داد که برای قانون گذاری بیت کوین و دیگر ارزهای دیجیتال در برزیل می باشد.

این کمیسیون از ۳۴ عضو تشکیل شده که در هماهنگی با مرکز قانون گذاری داخلی، به وظایف خود عمل می کند. این اعلامیه همچنین اشاره می‌کند که آئورو ریبرو (Aureo Ribeiro)، دو پروژه مرتبط با قانون‌ گذاری اعضای دیجیتال را ارائه کرده است.

در اوایل این هفته رئیس اتحادیه بلاک چین و ارزهای دیجیتال برزیل (ABCB) فرناندو فورلان (Fernando Furlan) با دیگر نماینده های این صنعت و مسئولین دادگستری، بانک مرکزی برزیل، خدمات درآمد داخلی و مجمع کنترل فعالیت‌ های مالی، جلسه ای را برگزار کرد.

این جلسه به بررسی ارزهای دیجیتال و بخش بلاک چین در برزیل و لزوم قانون‌ گذاری در زمینه ارزهای دیجیتال اشاره داشت. این قوانین به صورت رسمی در جلسه وزرای مالی G20، در ماه ژوئن در ژاپن ارائه خواهد شد. کمپانی ها تا سال ۲۰۲۱ باید خود را با این قوانین هماهنگ کنند.

همچنین در این ماه مرکز خدمات درآمد داخلی برزیل قوانین مالیاتی جدیدی را برای ارزهای دیجیتال اعلام کرد. بر اساس قوانین جدید تراکنش ارزهای دیجیتال به میزان بالاتر از ۳۰ هزار رئال (۷۶۰۰ دلار) قیمت ماهانه بلید گزارش شود و همچنین جزئیات اینکه آیا این تراکنش ها در صرافی های داخل برزیل، خارج از برزیل یا به صورت همتا به همتا انجام شده است نیز باید گزارش شود.