video thumb

افزایش ۲۰ درصدی قیمت ترون پس از اعلام برنامه‌های آینده‌ی جاستین سان!

قیمت ترون پس از آنکه جاستین سان عنوان کرد که اخبار شگفت انگیزی را در تاریخ ۳ ژوئن در مورد ارزهای دیجیتال آشکار خواهد کرد، با افزایش روبرو شد.

در اوایل این هفته، جاستین سان، بنیان گذار ترون به یک پیشرفت بزرگ در کارش اشاره کرد. سان عنوان کرد که در اواسط پروژه‌ی جدیدی قرار دارد که شامل ترون و ارز دیجیتال بیت تورنت می شود.

و در پی این توئیت قیمت ترون علیرغم تمام کمبودهایی که در بروزرسانی اش مشاهده می شود با افزایش روبرو شد.

قیمت ترون روز گذشته ۲۰ درصد افزایش یافت، درحالی که بازار سایر ارزهای دیجیتال با کاهش روبرو شد. توکن بیت تورنت نیز با افزایش ۱۰ درصدی روبرو شد.

جاستین سان بار دیگر مسئول افزایش قیمت بود

با وجود قول هایی که سان بعد از ۱ ژوئن برای بروزرسانی داده بود، یک اعلامیه دیگر نیز برای مخاطبانش در توئیتر در مورد تغییرات پیش رو منتشر کرد.
سان با اشاره به توئیت قبلی خود ادعا کرد که “پیروزی بزرگ” برای جامعه بلاک چین به وجود آورده است. با این حال، وی جزئیاتی در مورد پروژه جدید خود ارائه نداد و عنوان کرد که جامعه بلاک چین برای شنیدن یک خبر بزرگ باید تا ۳ ژوئن منتظر بماند.

قیمت ترون پس از زمستان سرد ارزهای دیجیتال در سال ۲۰۱۹ با افزایش ۹۰ درصدی روبرو شد

قیمت ترون در طی چند ماه گذشته از رشد مجدد بازار ارزهای دیجیتال بهره مند شده است. از آغاز سال جاری، قیمت ترون ۹۰ درصد افزایش یافته است که ۵۶ درصد از آن مربوط به افزایش قیمت این ارز دیجیتال در ماه گذشته است.

با این حال، سرمایه گذاران ترون به دلیل کاهش قیمت ها در زمستان ارزهای دیجیتال در سال ۲۰۱۸ با مشکلاتی روبرو شدند. و پس از رسیدن این ارز دیجیتال به نقطه اوج خود در اوایل ماه ژانویه سال گذشته که قیمت آن ۰٫۲۸ دلار بود، ترون بیش از ۹۵ درصد کاهش یافت و به قیمت ۰٫۰۱ دلار در ماه نوامبر رسید.

با وجود سقوط قیمت، ترون به همچنان به برنامه های خود برای استفاده از شبکه در آن زمان ادامه داد. براساس گزارش Dapp.com، ترون دارای فعال ترین پایگاه داده و رشدیافته ترین اکوسیستم برنامه غیر متمرکز در سال ۲۰۱۹ می باشد.

اعلام برنامه های جاستین سان منجر به انتقاد شد

در عین حال، جاستین سان، به اعلام برنامه های خود پیش از وقوع آنها عادت کرده است و این رفتار منجر به بروز بحث و جدل شده است.

بدیهی است که سرمایه گذاران ترون و بیت تورنت از اعلام برنامه های جاستین سان پیش از آنکه به وقوع بپیوندند بهره مند بوده است چراکه قیمت این ارز دیجیتال با افزایش روبرو شد. و جامعه‌ی این پلتفرم قدردان برقراری این ارتباط منظم می باشد.

با این حال، دیگران جایگاه جاستین سان را فراتر از بنیان گذار بودن یک ارر دیجیتال غیر متمرکز می دانند. و با وجود اینکه جاستین یکی از ۲۷ نماینده‌ی ارز دیجیتال ترون است، اما نفوذ او در جامعه‌ی این ارز دیجیتال بیشتر از سایرین می باشد.

در ماه می، لوسین چن (Lucien Chen)، مدیرعامل اجرایی ترون از این پروژه جدا شد و با اشاره به اختلافات خود با سان در مورد تمرکزگزایی ترون ابراز نگرانی کرد. این مسئله زمانی حادتر شد که جاستین سان مدعی شد، مدیرعامل اجرایی سابق ترون به دلیل رشوه خواری و سرقت اخراج شده است.