video thumb

نگرانی سرمایه‌گذار بزرگ ارزهای دیجیتال نسبت به نرخ پایین تولید اتر

تیم دریپر (Tim Draper) می ‌گوید نرخ دو تا چهار درصدی تولید اتر (ETH) توسط اتریوم (Ethereum) او را نگران می‌کند

ارزجو: تیم دریپر، سرمایه‌گذار میلیاردر، یکی از بزرگ‌ ترین طرفداران در حوزه ارز دیجیتال می باشد. او به خاطر پیش بینی رسیدن قیمت بیت کوین به ۲۵۰ هزار دلار معروف شده است که نشان دهنده ۵ درصد از سهم بازار در سراسر دنیا در سال‌ های آینده می باشد.

دریپر طرفدار رقابت در این حوزه است و به غیر از بیت کوین طرفدار تکنولوژی قرارداد هوشمند و دیگر بلاک چین ها مانند اتریوم، هوش مصنوعی و بیگ دیتا نیز می باشد. ولی مشکل اصلی او با اتریوم این است که در هر سال به میزان ۲ تا ۴ درصد اتر تولید می کند. تیم دریپر در مصاحبه ای با اتریوم کلاسیک لبز (Ethereum Classic Labs) گفت:

«علت نگرانی من این است که همه چیز زیر نظر ویتالیک بوترین (vitalik buterin) می باشد و او تعیین می کند که چند درصد اتر تولید شود. مثلا می تواند بگوید که ۱۰ درصد تولید خواهد شد. حتی اگر خودش هم این دستور را ندهد، کسانی که برای او کار می کنند، این دستورات را می دهند. این همان بخشی است که من آن را دوست ندارم. همه نکته ارزهای دیجیتال غیرمتمرکز بودن آنها می باشد. ولی این روسا، یک عدد ثابت دلخواه خودشان را ارائه می‌دهند.»

 

الگوریتم اثبات سهام اتریوم، که می تواند باعث کاهش نرخ تولید اتر شود.

تیم دریپر یکی از طرفداران قراردادهای هوشمند اتریوم است

از جانب دیگر، دریپر به عملیاتی که اتریوم با قراردادهای دیجیتال انجام می دهد بسیار علاقه مند شده است. او می گوید:

«اتریوم در زمینه ساخت قرارداد های هوشمند پیشرو بوده است… با اینکه می ‌بینم در بیت کوین هم قرارداد های هوشمند ایجاد می شوند، ولی می دانم که شروع پروژه قراردادهای هوشمند به وسیله اتریوم صورت گرفته بود.»

دریپر انتظار دارد که نرم افزارهای قرارداد های هوشمند بتوانند میزان اختلافات را کاهش دهند. او به بخش ‌هایی مانند بانکداری، مالی و بازرگانی اشاره می کند که همه آنها به وسیله بلاک چین و تکنولوژی قراردادهای هوشمند دچار تغییرات شده اند. موارد بعدی این لیست صنایعی مانند املاک، بهداشت و بیمه هستند که همگی باید تغییر شکل پیدا کنند. او به دنیایی اشاره می کند که در آن مراقبت ‌های بهداشتی، به وسیله اطلاعاتی که به هوش مصنوعی داده می ‌شود انجام گیرد و این هوش مصنوعی، بهتر از هر پزشکی بتواند به تشخیص بیماری بپردازد.

این مصاحبه بدون پرسیدن سؤالی در مورد بیت کوین کامل نمی شد. تیم دریپر در این مورد می ‌گوید:

من فکر می کنم که مردم تصور می کنند شاید بهتر باشد صبر کنیم که قیمت پایین تر بیاید. ولی آن‌ها بعدا خواهند گفت کاش زودتر اقدام می ‌کردیم. من فکر می کنم که همه افراد هنگامی که به گذشته خود نگاه می کنند یا خوشحالند که در زمینه ارزهای دیجیتال سرمایه گذاری کردند یا اینکه حسرت این را خواهند خورد که چرا هنگامی که بیت کوین در کمترین میزان قیمت یعنی ۸ هزار دلار بود، اقدام به خرید آن نکردند. “

او به سرمایه گذاران می گوید که باز هم باید فراز و نشیب های قیمت را شاهد باشند و بانک ها سعی در پایین آوردن قیمت بیت کوین به صفر خواهند داشت، زیرا خود را در معرض تهدید می بینند. ولی در پایان بالاخره مجبور می شوند که این سکه را بپذیرند، یعنی چیزی تقریبا شبیه به جی پی مورگان (JP Morgan) و سکه آن.