video thumb

قیمت بیت کوین چه زمانی به یک میلیون دلار خواهد رسید؟

جیمز آلتوچر (James altucher) برای رسیدن بیت کوین به قیمت یک میلیون دلار قالب زمانی مشخص نکرده است

ارزجو: جیمز آلتوچر، نویسنده و مدیر مالی سابق تائید کرد که رسیدن قیمت بیت کوین به یک میلیون دلار را پیش بینی کرده ولی اعتراف کرد که ممکن است طول مدت زمان آن متفاوت باشد. آلتوچر در مورد این ادعا در مصاحبه‌ای با کیتکو نیوز (Kitconews) توضیحاتی را ارائه کرد.

 

یک میلیون دلار تا سال ۲۰۲۰؟

آلتوچر کارآفرین خودساخته و اینفلوئنسر لینکدین (Linkedln) اولین بار در اواخر سال ۲۰۱۷ هنگامی که بیت کوین به حدود ۱۱ هزار دلار رسیده بود، این پیش بینی خود را اعلام کرد.

او در مصاحبه با CNBC اعلام کرده بود که: «من می‌گویم بیت کوین تا سال ۲۰۲۰ به راحتی به قیمت یک میلیون دلار خواهد رسید. در حال حاضر ۱۵ میلیون میلیونر در سراسر دنیا وجود دارند. تمام مشاوران مالی آنها می گویند که باید بیت کوین خریداری کنند و خود را در معرض ارزهای دیجیتال قرار دهند.»

هنگامی که از او در مورد مصاحبه سال ۲۰۱۷ پرسیده شد، او جزئیات بیشتری در این مورد ارائه کرد.

او گفت رسیدن بیت کوین به این قیمت بستگی به مدت زمانی دارد که بیت کوین جایگزین پول کاغذی خواهد شد. با این حال آلتوچر اعتقاد دارد که کیفیت های برتر بیت کوین بالاخره در دراز مدت این هدف را محقق خواهد کرد.

در حال حاضر حدود ۲۰۰ تریلیون پول کاغذی به صورت دلار در سراسر جهان وجود دارد و فقط ۲۰۰ میلیارد دلار ارزهای دیجیتال موجود هستند. بنابراین او توضیح داد:

«تفاوت مقدار این دو ارز ۱۰۰ هزار درصد می باشد. بنابراین رسیدن به قیمت یک میلیون دلار برای بیت کوین حداقل جایگاهی است که می‌توان برای این ارز دیجیتال در نظر گرفت.»

چه موقعی بیت کوین به قیمت یک میلیون دلار خواهد رسید؟

آلتوچر در مورد این مسئله اطمینان کافی ندارد، البته او هنوز هم بر روی پیش بینی سال ۲۰۲۰ خود پا برجا مانده است. آیا سال ۲۰۲۰ قیمت بیت کوین به یک میلیون دلار خواهد رسید؟ شاید. آیا این اتفاق در سال ۲۰۲۱ یا ۲۰۲۲ خواهد افتاد؟ هیچ کس نمی داند.

با این حال او ادعا می‌کند که بالاخره یک روز ارزهای رسمی کشور ها از بین خواهند رفت و باعث خواهد شد که مردم به بیت کوین رو بیاورند. با روی آوردن عموم مردم به بیت کوین و خرج کردن این ارز دیجیتال در هنگام پرداخت ها و تائید از طرف کمیسیون ارز و اوراق بهادار، افزایش قیمت بیت کوین حتمی خواهد بود.

در حال حاضر هم استفاده روز افزون از بیت کوین را در کشورهایی با اقتصادهای غیر قابل اطمینان مانند آرژانتین، ایران و ونزوئلا شاهد هستیم. یکی از افرادی که امیدوار است بیت کوین تا سال ۲۰۲۰ به قیمت یک میلیون دلار برسد، جان مک آفی (John McAfee) می باشد. او گفته است که در غیر این صورت از سمت خود استعفا خواهد داد.

تعدادی از تحلیل‌گران دیگر نیز پیشگویی هایی در مورد این که بیت کوین به قیمت ۱ میلیون دلار خواهد رسید، داشته اند. از جسی لوند (Jesse Lund) در شرکت آی بی ام (IBM) که به سادگی می ‌گوید «بالاخره این اتفاق می‌افتد» تا ویندس کاسارس (Wendes Casares) مدیرعامل زاپو (Xapo) که ۲ سال قبل، پیش بینی کرده بود که ۵ تا ۱۰ سال دیگر بیت کوین به این قیمت دست خواهد یافت.