video thumb

دولت چین از مزارع استخراج غیرقانونی ارزهای دیجیتال بازرسی خواهد کرد

مقامات چینی تصمیم دارند مزارع استخراج غیر قانونی در سیچوآن (Sichuan) که مرکز جهانی استخراج ارزهای دیجیتال است را مورد بازرسی قرار دهند

ارزجو: طبق گزارش خبرگزاری ها، مقامات دولتی چین در منطقه سیچوان به بازرسی مزارع استخراج بیت کوین که به صورت غیر قانونی راه اندازی شده اند، خواهند پرداخت.

این مزارع استخراج بیت کوین که در استان سیچوان با سی هزار دستگاه استخراج بیت کوین مشغول به کار هستند، بدون مجوز رسمی از دولت مرکزی کار خود را ادامه می‌دهند و به همین علت باید مورد بازرسی قرار بگیرند.

مزارع استخراج غیر قانونی ذکر شده در کنار رودخانه دادو (Dadu) یک رودخانه بزرگ چینی که در کنار سد شوآنگ ژیانگ کو (Shuang Jiang Kou) قرار دارد که این سد در حال تعمیر می باشد. این منطقه یکی از مناطقی است که کمترین قیمت برق برای تامین استخراج بیت کوین را دارا است.

یکی از مقامات محلی، ادعا کرده است که مقامات رسمی هنوز در حال بررسی مسئله هستند و جزئیات زیادی در مورد وضعیت ارائه ندادند.

منطقه سیچوان از سال ۲۰۱۷ به منطقه بزرگی برای استخراج بیت کوین تبدیل شده است که علت آن قیمت پایین الکتریسیته، پراکندگی کم جمعیت و آب و هوای سرد می باشد. این منطقه یکی از مناطق مطلوب در چین برای استخراج ارز دیجیتال در کنار مناطق دیگری مانند زین جیانگ (Xinjiang)، مغولستان مرکزی و یونان (Yunnan) می باشد.

این مناطق در کنار هم می‌توانند به قدرت برتر استخراج در چین منجر شوند و این کشور به عنوان بزرگ ‌ترین منطقه استخراج بیت کوین در دنیا تبدیل شده است.

طبق گزارش خبرگزاری ها ۷۰ درصد بیت کوین دنیا در چین استخراج می شود و ۷۰ درصد استخراج بیت کوین در داخل چین هم در منطقه سیچوان به علت قرار گرفتن در کنار رودخانه دادو و استفاده از قابلیت های الکتریسیته این منطقه امکان پیدا کرده است.

به تازگی کمیسیون ملی توسعه و اصلاحات چین، که یک آژانس دولتی برای نظارت بر سیاست‌های اقتصاد کلان می باشد اعلام کرده است که مقامات دولتی تصمیم به ممنوعیت استخراج ارزهای دیجیتال در این کشور را دارند