video thumb

برگزاری گردهمایی دولتی کره جنوبی در رابطه با دغدغه های بازار ارز دیجیتال

کره جنوبی اعلام کرده که یک گردهمایی دولتی در رابطه با دغدغه های بازار ارز دیجیتال برگزار می کند.

ارزجو: یک جلسه دولتی به منظور تصمیم گیری در مورد نظارت بر روی ارزهای دیجیتال در این کشور به علت افزایش قیمت سریع این ‌گونه ارزها برگزار می شود. این خبر به وسیله ایستگاه خبری داخلی کی بی اس KBS در تاریخ ۲۸ می منتشر شده است.

جلسه امروز به وسیله نو هیونگ اوک (Noh Hyeng ouk) وزیر دفتر و کمیته سیاست ‌های دولت برگزار شد و عمدتاً در مورد افزایش قیمت ناگهانی بیت کوین به بیش از ۸۴۰۰ دلار بود. این سکه حدوداً یک سال گذشته به همین محدوده قیمت رسیده بود، و مسئولان داخلی افزایش قیمت کنونی را به عنوان نشانه ای از داغ شدن بازار می دانند.

شرکت کنندگان در این جلسه شامل مقامات رسمی است وزارت اقتصاد و دارایی وزارت دادگستری و کمیسیون خدمات مالی (FSC) قانون گذار مالی کشور بودند.

تمرکز اصلی بر روی برنامه‌ای برای نظارت داخلی بر فعالیت صرافی های ارز دیجیتال داخلی و کاهش انشعابات برای سرمایه گذاران در صورت ادامه افزایش قیمت در بازار بود.

دیگر برنامه ها شامل تعهدنامه‌ای برای عکس العمل سریع در مقابل هر نوع تقلب و کلاهبرداری به وسیله همکاری نزدیک بین مقامات قانونی و کمیسیون خدمات مالی می باشد.

به علاوه در این جلسه نیاز به افزودن یک الحاقیه به قانون اطلاعات مالی کشور، عنوان شد که به وسیله آن از پولشویی توسط صرافی ‌های ارزهای دیجیتال جلوگیری شود.

همانطور که کوین تلگراف (Cointelegraph) در ماه گذشته گزارش کرده بود، در تحقیقاتی که توسط شرکت نرم افزاری دیتا لایت (DataLighte) گفته شده که ایالات متحده ژاپن و کره جنوبی بزرگ ‌ترین طرفداران صرافی های ارزهای دیجیتال می باشند.

این گزارش سپس ادعا کرد که افزایش قیمت بیت کوین باعث به وجود آمدن شرایطی مخصوصاً در کره جنوبی، باعث افزایش مراجعات به سایت صرافی کیمچی پرمیوم (Kimchi Premium) شده است که بر اساس اطلاعات دیتالایت این مسائل مربوط به افزایش نرخ ارزهای دیجیتال می باشد.