video thumb

مصر: پیش ‌نویس قانون بانک ملی نیاز به صدور مجوز برای فعالیت های مربوط به ارزهای دیجیتال دارد

یک پیش نویس جدید بانکداری برای بانک مرکزی مصر، اخذ مجوز برای تولید، تبلیغات یا فعالیت پلتفرم ها برای داد و ستد به وسیله ارزهای دیجیتال را الزامی کرده است.

ارزجو: این اخبار به وسیله خبرنامه آنلاین ایجپت ایندیپتندنت (the Egypt independent) در تاریخ ۲۸ می منتشر شده است.

یک منبع رسمی اعلام کرده است که در صورتی که این پیش نویس رای بیاورد، لایحه پیش نویس به هیئت مدیره بانک ملی این اجازه را می ‌دهد که بتوانند قوانین را برای داد و ستد و نگهداری ارزهای دیجیتال در این کشور و از نمایند.

بر اساس گفته های این منبع رسمی پیش نویس قانون، کمکی برای گسترش تکنولوژی و اپلیکیشن های جدید بانکداری و خدمات مالی می باشد.

قوانین که هنوز تصویب نشده اند و روش هایی که باید توسط هیئت مدیره بانک ملی اجرای شوند. شامل قوانینی برای اخذ مجوز الکترونیک تراکنش های بانکی، پرداخت های الکترونیک و نقل و انتقال مبالغ بانکی می باشد.

این قوانین می تواند پایه قانونی برای قراردادهای الکترونیک، صدور مجوز و گردش چک های الکترونیک باشد. همچنین سفارش های الکترونیک را نیز در بر بگیرد.

هیئت مدیره بانک ملی، تمام جنبه های تکنیکی این مسئله را به صورت گسترده در نظر می گیرد که بتواند مجوز قانونی برای مکانیسم های دیجیتال را بر اساس قوانین سنتی تنظیم نماید.

همان طور که در اوایل ماه گزارش شده بود، بانک ملی مصر به تازگی در حال همکاری در سیستم چند ملیتی و چند بانکی در زمینه مجوز معاملات اعتباری، با استفاده از کنسرسیوم پلتفرم R3 بلاک چین می باشد.

در دسامبر ۲۰۱۸ بانک ملی مصر در حال انجام تحقیقاتی برای ایجاد ورژن مصری استخر ارزهای دیجیتال، برای کمک به کاهش هزینه‌های صدور مجوز و تراکنش ‌های فیزیکی و مدارک بانکی می باشد.

با اینکه این کشور سعی کرده است فاصله خود را از ارزهای دیجیتال غیر متمرکز مانند بیت کوین حفظ کند ولی بانک ملی مصر، اولین صرافی ارز دیجیتال این کشور را در اوت ۲۰۱۷ پایه گذاری کرد.