سرمایکس
sarmayex Coin icon

بازار معامله حرفه ای

سرمایکس راه اندازی شد

sarmayex Coin icon
شروع معامله sarmayex Arrow icon
video thumb

آیا ارزهای دیجیتال ماندگار می‌ شوند؟ مایکروسافت تایید می کند!

نماد بیت کوین (Bitcoin) به برنامه اکسل (Exel) مایکروسافت (Microsoft) اضافه شد. کاربران این نرم افزار به زودی می توانند از نماد بیت کوین به عنوان نماد یکی از ارزهای دیجیتال رایج ، هنگام تولید دیتای مالی استفاده کنند.

ارزجو: این حرکت تازه ترین فعالیت این غول تکنولوژی در رابطه با ارزهای دیجیتال نشان می دهد که بیت کوین یک فاز زودگذر نیست. جالب است که هیچ کدام از ارزهای دیجیتال دیگر این امکان را در آپدیت جدید برنامه اکسل نداشته‌اند.

 

آیا آخرین به روز رسانی نرم افزار اکسل مایکروسافت از ارز دیجیتال بیت کوین پشتیبانی خواهد کرد؟

بر اساس گفته های یکی از کاربران ردیت (Reddit) مایکروسافت، بیت کوین را به عنوان یک ارز دیجیتال قابل پیشرفت در مایکروسافت اکسل خود جای داده است. در یک توییت، اسکرین شاتی از نسخه آپدیت شده نرم افزار اکسل، این مسئله را نشان می دهد.

متاسفانه اطلاعات زیادی در مورد آپشن های ارزی آپدیت جدید نرم افزار اکسل در دسترس نیست. ما نمی دانیم که چه موقعی این امکان برای تمام کاربران این برنامه فراهم خواهد شد، و چه موقع وارد پکیج کامل مایکروسافت آفیس می شود یا حتی آیا این اسکرین شات صحت دارد یا خیر.

البته هیچ کدام از مقامات مسئول شرکت مایکروسافت در توییتر یا ردیت، صحت این اسکرین شات را رد نکرده اند.

پشتیبانی از بیت کوین در برنامه های شرکت مایکروسافت مخصوصاً بیت کوین سال ‌ها است که ادامه دارد. این غول صنعت تکنولوژی اولین بار پرداخت بیت کوین برای خرید محصولات خود را در سال ۲۰۱۴ شروع کرد و اولین شرکت بزرگی بود که در این زمینه به فعالیت پرداخت.

به تازگی این کمپانی همکاری در زمینه انتشار پلتفرم باکت (Bakkt) را با صرافی اینترکانتیننتال (intercontinental exchange) که مالکیت آن با نیویورک استاک اکسچنج (New York stock exchange) می باشد، شروع کرده است. یکی از شاخه های مایکروسافت که با عنوان M12 شناخته می شود، به تازگی به یکی است مهم ‌ترین پشتیبانان مالی این پلتفرم تبدیل شده است. بقیه پشتیبانان مالی این پلتفرم گلکسی دیجیتال (Galaxy digital)، هورایزونز (Horizons)، ونچرز (Ventures)، گروه سرمایه گذاری فورترس (fortress investment group) و گروه مشاوران بوستون (Boston consulting group) می ‌باشند.

جالب است که مایکروسافت نه تنها به وسیله تصمیماتی مانند قرار دادن بیت کوین در برنامه های نرم افزاری خود تصمیم در عادی ‌سازی این ارز دیجیتال گرفته است، بلکه به صورت مستقیم هم در این شبکه شروع به فعالیت کرده. این شرکت به تازگی ابزار هویت غیره متمرکزی را بر روی بلاک چین بیت کوین ساخته است.

نام این پروژه Ion می باشد که به کاربران اجازه می دهد هویت دیجیتال خود را بدون وابستگی به هیچ کمپانی خاص، کنترل کنند. کسانی که طرفدار این پروژه هستند می گویند که این مسئله باعث می شود حفظ حریم حقوق خصوصی در مرورگرهای اینترنت به طرز شگفت انگیزی بالا برود. حتی صحبت از این هست که یک روز از این سیستم یا سیستمی شبیه به آن برای نگهداری اطلاعات پیچیده‌ تر مانند پاسپورت نیز بتوان استفاده کرد.

این مسئله که مایکروسافت ترجیح داده است پلتفرم خود را بر روی بلاک چین بیت کوین بسازد و از بلاک چین های دیگری که سرعت بالاتری هم دارند استفاده نکرده است، رویکرد این غول تکنولوژی را در مورد بیت کوین نشان می دهد. بیت کوین تا به حال، امن ‌ترین بلاک چین دنیا را داشته است. برای نگهداری اطلاعاتی مانند هویت کاربران بهترین و امن ترین محل ذخیره برای نگهداری می باشد و کمترین امکان حمله امنیتی را نیز دارد. همچنین این مسئله نشان می دهد که مایکروسافت مطمئن است که بیت کوین تنها ارز دیجیتالی است که می تواند در میان دیگر ارزهای دیجیتال، ماندگار باشد.

بلاک چین بیت کوین، در هر ثانیه ۶ تراکنش انجام می دهد که در واقع آنقدر سرعت ندارد تا بتواند برای سرویس دهی به مدارک هویتی تمام افراد کره زمین ، بر روی Ion کافی باشد. برای حل این مسئله اطلاعات خارج از بلاک چین و بر لایه دومی که توسط مایکروسافت ارائه می‌ شود ذخیره می گردند.

تکلیف دیگر ارزهای دیجیتال چیست؟

متاسفانه ما مطمئن نیستیم حمایتی که از بیت کوین می‌ شود برای ارزهای دیجیتال دیگر نیز مصداق پیدا کند. اسکرین شات که در توییتر و ردیت پست شده است تنها نشان می دهد که تنها نماد بیت کوین در این نرم افزار وجود دارد.

هیچ نشانی از اضافه شدن ارزهای دیجیتال دیگر مانند اتر (Ether) یعنی ارز دیجیتال بلاک چین اتریوم (Ethereum) یا دش (Dash) به نرم افزار های شرکت مایکروسافت در آپدیت های جدید دیده نمی شود. بنابراین به نظر می رسد که این غول صنعت تکنولوژی، حداقل در حال حاضر، تنها خواستار پشتیبانی از بیت کوین می باشد.

  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media

خرید حضوری

sarmayex pin location