video thumb

خبر تایید نشده: نسخه آزمایشی بلاک چین تلگرام با عنوان تون (TON) در گیت ‌هاب آپلود شد

یک کاربر گیت ‌هاب (GitHub) اولین ورژن شبکه بلاک چین اپن تلگرام (TON) را در تاریخ ۲۵ می آپلود کرد.

ارزجو: در اطلاعات ارائه شده در فایل گیت هاب، کاربر اگر به درستی عمل کند به نوپ کامل بلاک چین آزمایشی تون متصل می ‌شود و می‌ تواند درخواست ارسال نماید. نسخه اصلی این نسخه آزمایشی در راه است و در ماه آوریل منتشر می شود ، به همین علت تلگرام دسترسی به ورژن آزمایشی بلاک چین TON را برای تعداد محدودی از توسعه دهندگان جهانی از جمله تیم های توسعه روسی آزاد کرده است.

به نظر می رسد که این فایل شامل همان مواردی است که فایل منتشر شده در گیت ‌هاب در آدرس test.ton.org شامل آن می ‌شود. این دامین با امکانات حفاظت از حریم شخصی رجیستر شده ، تا هویت شخصی که آن را رجیستر کرده قابل شناسایی در آرشیو اینترنتی نام ها و شماره ای اختصاصی (ICANN) نباشد.

توسعه دهنده ای که این فایل را تهیه کرده است، با نام مستعار کیکو رایس (Kiku Reis) معرفی شده. بر اساس پروفایل گیت ‌هاب این شخص باید از اوکراین باشد و قبلا هم از ورژن موبایل و ویندوز پروکسی شدو ساکس (shadowsocks) استفاده کرده است.

لینک این وب‌ سایت همچنین در کانال تلگرامی که به TON اختصاص یافته است ارسال شده ولی صحت آن، هنوز به طور رسمی تایید نشده است. کیکو ریس به کویین تلگراف (coin Telegraph) گفته است که این فایل احتمالاً به بیرون درز کرده و او برای تلگرام کار نمی ‌کند.

تنها کاری که او انجام داده است این است که یک بک آپ از دامین test.ton.org در گیت هاب گرفته. او اضافه می کند:

«من فکر می کنم که احتمال اندکی وجود دارد که این نسخه تقلبی باشد. باید خودمان آن را مورد امتحان قرار دهیم تا در این مورد مطمئن شویم. »

این فایل همچنین شامل توضیحاتی در مورد زبان جدید ایجاد قراردادهای هوشمند برای بلاک چین TON می باشد، که وجود این زبان در اوایل این هفته تایید شده بود.

در گزارش جدید کوین تلگراف، مایکل نووگراتز (Michael Novogratz) موسس و مدیرعامل بانک تجاری ارزهای دیجیتال، گلکسی دیجیتال (Galaxy digital) گفته که یکی از ارزهای دیجیتالی که به وسیله شبکه‌های بزرگ اجتماعی مانند تلگرام یا فیس‌ بوک تولید شده ‌اند، به موفقیت دست پیدا می کنند.