سرمایکس
sarmayex Coin icon

بازار معامله حرفه ای

سرمایکس راه اندازی شد

sarmayex Coin icon
شروع معامله sarmayex Arrow icon
video thumb

۱۲ استارت‌آپ که از فناوری بلاک چین به شیوه‌های جدید بهره می‌گیرند

بلاک چین برای پدیده‌های دیگری به‌ جز بیت کوین نیز مناسب است. ارزهای دیجیتال امسال حسابی سروصدا به پا کردند. اگرچه این فناوری چند سالی می‌شود که عرضه شده است، اما در سال ۲۰۱۷ بود که یک جهش بزرگ را تجربه کرد. قیمت بیت کوین به‌ عنوان اولین ارز دیجیتال به ۲۰ هزار دلار رسید، در حالی که سکه‌هایی نظیر اتریوم نیز شاهد افزایش قیمت بودند. با این حال، فناوری بلاک چین که ورای این توکن‌های دیجیتال قرار دارد از کاربردهایی بسیار فراتر از ارزهای دیجیتال برخوردار است.

 

ارزجو : بلاک چین در قالب شبکه‌ای از قراردادهای هوشمند که با استفاده از اطلاعات غیرمتمرکز موجود در یک دفترکل فعالیت می‌کنند انتقال داده‌ها با امنیت و سرعت بی‌نظیر را امکان‌پذیر می‌سازد. این بدان معناست که فناوری بلاک چین تقریباً در هر صنعتی که در آن تبادل ارزش صورت می‌گیرد کاربرد دارد.

به همین دلیل، بسیاری از استارت‌آپ‌ها به بررسی این موضوع پرداخته‌اند که این فناوری چگونه می‌تواند شیوه کارکرد دنیا را دستخوش تغییر کند. در اینجا دوازده استارت‌آپ معرفی می‌شوند که هر کدام از فناوری بلاک چین به شیوه‌های جدید استفاده می‌کند.

همچنین بخوانید: خرید ارز دیجیتال ، خرید بیت کوین ، خرید اتریوم ، خرید تتر ، خرید ترون ، خرید شیبا اینو ، خرید پرفکت مانی ، خرید لونا کلاسیک

۱- اف‌آر ۸ (Fr8)

شبکه بلاک چین اف‌آر ۸ دیجیتال‌سازی فرآیند ثبت اطلاعات درباره دادوستد دارایی‌ها را سهولت می‌بخشد، حتی در مواردی که واسطه‌ها و دلالان انگیزه دارند در برابر تغییر مقاومت کنند. سال گذشته، کامیون‌ها تنها در آمریکا ۲۹ میلیارد مایل مسافت را خالی طی کردند. اف‌آر ۸ با استفاده از فناوری بلاک چین به ساماندهی این صنعت به گونه‌ای قابل اعتماد و اطمینان کمک می‌کند.

Augur بلاک چین

۲- لاست (LOST)

اینترنت خدمات (لاست) یک ارز دیجیتال جدید است که تلاش دارد مشکلات مربوط به مقیاس‌پذیری را حل‌وفصل کند. لاست که از نوادگان فناورانه اتریوم است یک بلاک چین به شمار می‌رود که هدفش ایفای نقش به‌ عنوان یک زیرساخت برای برنامه‌نویسان جهت طراحی اپلیکیشن‌های غیرمتمرکز است.

فعالیت بر مبنای بلاک چین به کسب‌وکارها امکان می‌دهد تا واسطه‌ها را حذف کنند و در عین حال آنها را از لحاظ امنیت داده‌ها خاطرجمع می‌سازد، زیرا شبکه‌های بلاک چین به امن بودن معروف هستند.

 

۳- ایمپکت پی‌پی‌ای (ImpactPPA)

ایمپکت پی‌پی‌ای مشغول ایجاد پلتفرم اسمارت پی‌پی‌ای (SmartPPA) (پی‌پی‌ای مخفف قرارداد قدرت خرید است) است که جامعه فعالان بلاک چین را با پروژه‌های دارای دغدغه‌های اجتماعی و اثرگذاری اجتماعی که راهکارهای توسعه پایدار را تشویق می‌کنند پیوند می‌زند. این پلتفرم در راستای مدیریت منابع انرژی تجدیدپذیر از تولید تا توزیع تا پرداخت طراحی شده است. هدف آن حل‌وفصل مبرم‌ترین مشکلات زیست‌محیطی و بشردوستانه است.

 

۴- شیپ ‌چین (ShipChain)

شیپ چین یک پلتفرم ترابری و لجستیکی مبتنی بر بلاک چین است. این پلتفرم بر روی رهگیری و ردگیری از مبدأ تا مقصد متمرکز است و در عین حال یکپارچه‌سازی سرتاسر زنجیره عرضه را میان همه شرکت‌های حمل‌ونقل امکان‌پذیر می‌سازد. شیپ چین عضو در کنار مایکروسافت عضو اتحاد اتریوم کسب‌وکار (EEA) و در کنار یوپی‌اس (UPS) و دی‌اچ‌ال (DHL) عضو اتحاد بلاک چین در حوزه حمل‌ونقل (BiTA) است. این شرکت اخیراً یک برنامه پایلوت با همکاری پردو فارمز (Perdue Farms) راه‌اندازی کرده است.

بیت کوین و ارزهای دیجیتال قیمت بیت کوین

۵- نانو ویژن

نانو ویژن شهروندان جهانی را توانمند می‌سازد تا به پیشبرد تحقیق و توسعه در زمینه پیشگیری از بیماری‌ها کمک کنند. هر فردی، چه دانشمند، پزشک، یا صرفاً یک شهروند علاقه‌مند می‌تواند به کمک یک راهکار ذاتاً غیرمتمرکز بلاک چین به داده‌های جمع‌آوری شده و پژوهش‌هایی که بر روی پلتفرم نانو ویژن ثبت شده‌اند دسترسی پیدا کند. پیش‌بینی ابتکار مذکور این است که چنین چیزی یک گام جدید در فرآیند پژوهش به شمار می‌رود و در نتیجه به نوآوری‌های سریع‌تر دامن می‌زند.

 

۶- اینونیام (Inveniam)

اینونیام اولین سازمانی است که با موفقیت یک ابزار بدهی که قابل پذیرش در یک بازار عمومی است را ساختارمند نموده و به توکن تبدیل می‌کند. اینونیام از فناوری دفترکل توزیع یافته (DLT) و قراردادها و توکن‌های «قانونمند» جهت دگرگون‌سازی فرآیند ساختارمندسازی، تسویه، و امانت‌داری ابزارهای درآمد ثابت بهره می‌گیرد. این توکن «قانونمند» به‌ عنوان رمز عبور همه فرآیندهای مستندسازی مرتبط با بدهی نقش ایفا می‌کند و همسو با ابزار بدهی معامله می‌شود.

 

۷- بازشاو (BuzzShow)

بازشاو یک پلتفرم است که قابلیت اثبات پرداخت را جهت اعطای پاداش به کاربران ویدئوهای آنلاین بکار می‌گیرد. تمرکز این پلتفرم بر روی ایجاد یک اکوسیستم ویدئویی اجتماعی غیرمتمرکز به همراه یک چرخه اقتصادی کامل و پاداش در راستای خلق، مشاهده، و به اشتراک گذاشتن محتوای ویدئویی قرار دارد. کاربران در درون این بستر رسانه‌های اجتماعی بر روی حریم خصوصی و ویدئوهای خود کنترل کامل دارند. این پلتفرم در حال حاضر بیش از ۱۵۰۰۰ کاربر دارد.

 

۸- پاترون (Patron)

پاترون یک پلتفرم بازاریابی جهانی است که با بهره‌گیری از فناوری بلاک چین طراحی گردیده است. این پلتفرم که توسط آتسوشی هیساتسومی (Atsushi Hisatsumi) کارآفرین ژاپنی راه‌اندازی شده به دنبال آن است تا میان بازاریاب‌ها و برندها از سرتاسر دنیا در یک اکوسیستم امن و شفاف پیوند برقرار کند. مزایای این پلتفرم از جمله حذف رایج‌ترین حق‌العمل‌های واسطه‌ای، ارائه مشوق، و رأی‌گیری با استفاده از توکن را شامل می‌شوند. این شرکت تا به اینجای کار بیش از ۱۰ میلیون دلار سرمایه جذب کرده است.

اتریوم

۹-  فتوچین (Photochain)

فتوچین یک پلتفرم عکاسی غیرمتمرکز است که بر مبنای بلاک چین عمل می‌کند. عکاسان با استفاده از بازار فتوچین تا ۹۵ درصد درآمد بالقوه خود را به دست می‌آورند و در عین حال با بهره‌گیری از راهکار زنجیره کپی‌رایت دیجیتال (DCC) شرکت اطمینان حاصل می‌کنند که همه حقوق کپی‌رایت و تدابیر محافظتی مربوطه پابرجا هستند. بازار فتوچین همچنین خریداران را از یک تجربه عادلانه و بی‌عیب ‌و نقص بهره‌مند می‌سازد و اکثر مشکلات مرتبط با کپی‌رایت و حق‌العمل که در بازار عکاسی مشاهده می‌شوند را از میان بر می‌دارد.

 

۱۰- اودم (ODEM)

اودم اولین بازار آمورش درخواستی غیرمتمرکز دنیاست. اودم با استفاده از قدرت فناوری بلاک چین و پلتفرم پرداخت مبتنی بر قراردادهای هوشمند آن به دانشجویان و اساتید امکان می‌دهد تا مستقیماً و بدون دخالت واسطه‌ها با یکدیگر تعامل کنند و در فرآیند تبادل آموزش و یادگیری مشارکت کنند. این امر به معنای دسترسی بیشتر به آموزش کیفی با هزینه پایین‌تر و رفع کاستی‌های آموزشی برای میلیون‌ها دانشجو در سرتاسر دنیاست.

 

۱۱- ام‌ای‌وی‌یو (MEvU)

ام‌ای‌وی‌یو یک اپلیکیشن شرط‌بندی غیرمتمرکز کسب‌وکار با کسب‌وکار (همنوع با همنوع) است که به مردم امکان می‌دهد تا بر روی هر چیزی در هر زمانی شرط‌بندی کنند. ام‌ای‌وی‌یو از قراردادهای هوشمند موجود بر روی بلاک چین اتریوم بهره می‌گیرد تا منابع مالی و اطلاعات کاربران را ذخیره کند و به کاربران اطمینان می‌دهد که شرط‌بندی‌های آنها به شکل سریع و ایمن انجام می‌شوند. هدف از این امر کاهش بازار سیاه بازی‌های ویدئویی و افزایش سرگرمی و شفافیت بازی‌ها برای طرفین است.

 

۱۲- بون تک (Boon Tech)

بون تک یک پلتفرم اشتغال خرد مبتنی بر هوش مصنوعی بر روی بلاک چین است. بون تک با بهره‌گیری از یک فناوری که با هدف حذف نوسانات ارزهای دیجیتال بر روی این پلتفرم طراحی شده از قابلیت دگرگون‌سازی اقتصاد مشاغل آزاد برخوردار است. بون تک به‌ عنوان شریک تجاری آی‌بی‌ام (IBM) از الگوریتم هوش مصنوعی واتسون در سیستم‌های رتبه‌بندی و بررسی موجود بر روی پلتفرم‌های خود بهره می‌گیرد.

 

 

ویژه: کاربر عزیز ارزجو به منظور راحتی و سهولت در مطالعه این مقاله، فایل صوتی آن را در ادامه می توانید گوش دهید. در صورتی که برای بهتر شدن این خدمت جدید دیدگاهی داشتید خوشحال می‌شویم ما را در جریان دیدگاهتان بگذارید.

  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media

خرید حضوری

sarmayex pin location