سرمایکس
sarmayex Coin icon

بازار معامله حرفه ای

سرمایکس راه اندازی شد

sarmayex Coin icon
شروع معامله sarmayex Arrow icon
video thumb

سرمایه‌گذاری پسر میلیاردر چینی بر بازی های مبتنی بر بلاک چین

پسر یکی از میلیاردرهای چینی بر روی بازی‌های کامپیوتری مبتنی بر بلاک چین سرمایه گذاری بزرگی انجام داده است ولی آیا بازیکنان به سمت آن کشیده خواهد شد؟

ارزجو: در یک دهه گذشته صنعت بازی های ویدیوی همیشه رو به گسترش بوده است و محبوبیت زیادی در بین کاربران پیدا کرده. برای توسعه دهندگان، انتشار دهندگان و پلتفرم هایی که به کاربران اجازه می ‌دهند با مشهور ترین بازیکنان بازی های ویدیویی در ارتباط باشند (مانند پلتفرم توییچ (Twitch) شرکت آمازون) نیز سودهای کلانی به ارمغان آورده است.

صنعت بلاک چین و ارزهای دیجیتال نیز مانند صنعت بازی های کامپیوتری و ویدئویی در چند سال اخیر به وسیله کاربران زیادی مورد استفاده قرار گرفته اند و چندین کمپانی در حال حاضر در حال معرفی بلاک چین در صنعت بازی‌های کامپیوتری و ویدیویی برای بهبود تجربه و ایجاد اکوسیستم مفید تر برای کاربران می باشد.

پسر یکی از میلیاردرهای چینی: توکن ‌های بلاک چین می تواند صنعت بازی های کامپیوتری و ویدیویی را زیر و رو کنند.

رودی رونگ (Rudy Rong) پسر یکی از میلیاردرهای صنعت بازی سازی و مؤسس شرکت مجیک کیوب (magic cube) یک کمپانی در لوس آنجلس است که برای بهبود شرایط و ارائه بهتر خدمات به کاربران در صنعت بازی از پروتکل نئو (NEO) بر روی بلاک چین استفاده می کند.

رونگ در حالی که با نیوز بیت کوین (NewsBTC) در مورد نقشی که تکنولوژی بلاک چین می تواند در اکوسیستم بازی ها داشته باشد توضیح داد که یک پلتفرم بلاک چین که به‌ خوبی تولید شده باشد مانند بلاک چینی که توسط کمپانی او ارائه می شود، می تواند به بهبود شرایط بازی های ویدیویی و پروسه انتشار آنها که در حال حاضر نیاز بسیاری به آن مشاهده می‌شود کمک کند.

رونگ در گردهمایی نئو که امسال در سیاتل برگزار شد به ما گفت به وسیله استفاده از تکنولوژی بلاک چین می توانیم به توسعه دهندگان این فرصت را بدهیم تا بازی های با کیفیت بالاتر تولید کنند و در عین حال با واسطه هایی که برای انتشار بازی با آنها نیاز دارند نیز روبرو نباشند. این مسئله به تولیدکنندگان اجازه می ‌دهد تا بتوانند سرمایه بیشتری را از بازی‌های خود به دست آورند.

به تازگی تولید کنندگان بازی های ویدیویی بازی های خود را از طریق انتشار دهندگانی به دست مردم می‌رساند که بیشتر سود را به نفع خود بر می دارند. در حالی که به توانایی تولید کننده در دوره های بعدی انتشار بازی برای به روز رسانی موفقیت آمیز این بازی ‌ها احتیاج است.

شان چن، مؤسس پلتفرم بلاکت (BlaCat) برای بازی های ویدیویی، نظری شبیه به رونگ دارد و در مصاحبه ها گفته است که استفاده از تکنولوژی بلاک چین می‌تواند تقریباً تمام سود ها را به تولید کننده بازی برساند.

چن اشاره می ‌کند: «ما می توانیم به وسیله تکنولوژی بلاک چین کاری کنیم که تمام سود به فرد تولید کننده برسد که اقدام خوبی است. زیرا در صنعت بازی‌سازی، ارزشمندترین بخش این صنعت، تولید کننده می باشد.

چن اعتقاد دارد که با ارائه این اپلیکیشن به توسعه دهندگان و تولید کنندگان بازی ها، می ‌توان سیستم ارائه بازی ها را از یک سیستم متمرکز به پلتفرم های غیر متمرکز با فعالیت‌های نامحسوس، انتقال داد.

ایجاد اقتصاد غیرمتمرکز درون بازی ها یکی از فواید دیگر بلاک چین می باشد.

استفاده از تکنولوژی بلاک چین علاوه بر اختصاص دادن بخش بزرگی از سود فروش به تولید کنندگان، احتمالاً باعث ایجاد تعداد بیشتری بازی جدید و بهبود وضعیت بازی های فعلی خواهد شد. همچنین سود بیشتری نیز برای صنعت بازی سازی دارد: ایجاد چرخه های اقتصادی بر اساس توکن ها.

در حال حاضر نظام اقتصادی پیچیده‌ای در چندین بازی ویدیویی معروف و محبوب وجود دارد. سوددهی آنها به همان روش سنتی و قدیمی انجام می شود. به عنوان مثال می توانیم این مسئله را در بازی ضد حمل: تهاجم جهانی (Counter-Strike global offensive) که معمولاً به CSGO معروف است و به کاربران اجازه می ‌دهد تا به وسیله پرداخت دلار آمریکا به خریدن سلاح های دکوراتیو بپردازند، ببینیم.

کاغذی (DAI) بلاک چین پکسوس

با وجود این، مواردی مانند اسکین سلاح‌ها در بازی CSGO به خاطر ذات متمرکز این بازی ‌ها، به طور کامل تحت تملک خریداران نیستند و اگر این بازی ها به دلایل خاصی تعطیل شوند، تمام این اسکین‌ها، ناپدید خواهند شد.

ولی با استفاده از یک بلاک چین که به ارزهای دیجیتال متصل است، تمام مالکیت آیتم های این بازی ها و دیگر موارد با ارزش قابل جمع آوری و مالکیت این موارد در یک لجر تغییرناپذیر قابل جمع آوری هستند و اهمیتی ندارد که چه اتفاقی برای بازی رخ می دهد.

به علاوه با استفاده از بلاک چین برای جمع آوری اشیای با ارزش داخل بازی ها پیگیری پروانه مالکیت بسیار آسان تر خواهد بود و برای کاربر، خصوصیات آیتم مورد نظر و ارزش ارزهای دیجیتال، از ابتدا مشخص است.

 

دموکراتیزه کردن سرمایه گذاری در زمینه بازی‌سازی از طریق عرضه اولین بازی (IGO)

سود دیگری که بلاک چین برای صنعت بازی سازی به وجود می‌آورد، آن است که این قابلیت را برای افراد به وجود می‌آورد تا پروژه های سرمایه محور که از زمان عرضه اولیه بازی، قابلیت استفاده از ارزهای دیجیتال را ارائه می ‌دهند، پیدا کنند.

مجیک کیوب کمپانی رونگ یک پلتفرم غیر متمرکز است که به سازندگان بازی ها اجازه می دهد تا به سرمایه گذاران که نیازمند سرمایه گذاری در چنین پروژه هایی هستند، توکن های را از طریق IGO ارائه دهند.

ضمنا از طریق IGO، تولیدکنندگان بازی ها این فرصت را پیدا می کنند تا سرمایه گذاران عالی برای پروژه های خود پیدا کنند و از طریق آن ها در هنگام ارائه بازی، پایه کاربری بهتری برای بازی‌های خود بیابند.

بر اساس اطلاعاتی که مجیک کیوب ارائه داده است، این پلتفرم در حال حاضر ۱۵/۳ میلیون کاربر دارد و ۲۳ بازی نیز از این طریق تولید شده اند، این رقم های بزرگ نشان می ‌دهد که تقاضای زیادی از طرف بازیکنان و تولیدکنندگان برای بازی های غیر متمرکز وجود دارد.

با اینکه صنعت بازی بر اساس بلاک چین هنوز هم در روزهای ابتدایی خود قرار گرفته، ولی همانطور که بازی سازی و ارزهای دیجیتال روز به روز محبوبیت بیشتری پیدا می کنند، احتمال اینکه سازندگان بازی های ویدیویی روز به روز بیشتر به پلتفرم های غیر متمرکز مانند مجیک کیوب و بلاکت روی بیاورند، بیشتر است. زیرا آنها می خواهند سود خود را افزایش دهند و میزان سرمایه گذاری در پروژه های بعدی خود را نیز بیشتر کنند.

  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media

خرید حضوری

sarmayex pin location