video thumb

پنج روشی که می‌توانید در انقلاب بیت کوین مشارکت داشته باشید!

بیت کوین تا به حال موفق‌ترین پول و ارز دیجیتالی بوده است. بیت کوین یک نوع جدید از پول است که توسط محاسبات پیچیده ی ریاضی تراکنش های آن کنترل ، و سکه های جدید تولید میشود .

 

ارزجو : سرمایه گذاران بیت کوین ، شخصیت‌های شناخته‌شده‌ای نظیر بیل گیتس مؤسس و مدیر کل سابق مایکروسافت، سر ریچارد برانسون (Richard Branson) ، موسسه ویرجین گروپ (Virgin Group)، نایب رئیس اسبق آمریکا ، آل گور (Al Gore) و اریک اشمیت (Eric Schmidt) مدیرعامل سابق گوگل می‌باشند. مارک اندرسن سرمایه دار افسانه‌ای می‌گوید: «ما آنقدر شرکت سرمایه گذاری مشترکمان را ادامه می‌دهیم تا بتوانیم جریانی از موارد استفاده جدید برای بیت کوین بیابیم و سرمایه گذارانی جدید به وسیله آن به دست آوریم.»

همچنین بخوانید: خرید ارز دیجیتال ، خرید بیت کوین ، خرید اتریوم ، خرید تتر ، خرید ترون ، خرید شیبا اینو ، خرید پرفکت مانی ، خرید لونا کلاسیک

در این مقاله به پنج روش برای شرکت در بزرگ‌ترین فعالیت مالی انقلابی قرن اشاره خواهیم کرد:

۱- اندوختن بیت کوین

سه راه مختلف برای اندوختن بیت کوین وجود دارد ، شما می‌توانید به وسیله پذیرفتن پرداخت توسط بیت کوین، ماین بیت کوین، یا خرید Bitcoin از صرافی‌ها، ارز دیجیتال مورد نیاز خود را به دست آورید.

الف) آسان‌ترین روش به دست آوردن بیت کوین آن است که از راه حلی تجاری استفاده کنید و برای به فروش رساندن محصولات خود، Bitcoin بپذیرید در سال ۲۰۱۵ بیش از صد هزار فروشنده وجود داشتند که پرداخت بیت کوین را می‌پذیرفتند و پروسه پرداخت ، توسط شرکت‌هایی مانند کوین بیس (coinbase)، بیت پی (bitpay) و کوینیفای (coinify) انجام می‌شد. این فروشندگان شامل فروشندگان معروفی مانند شرکت آمازون، تسلا و مایکروسافت هستند.

ب) ماین کردن بیت کوین: ماین کردن Bitcoin مانند استخراج طلا است با این تفاوت که به جای سفر کردن به یک مکان جغرافیایی واقعی شما بیت کوین‌ها را به صورت آنلاین و در شبکه بیت کوینی استخراج می‌کنید. وسایل شما برای استخراج بیت کوین مانند وسایل استخراج طلا نیستند ولی به یک کامپیوتر قوی و نرم افزار اختصاصی نیاز دارید شما بیت کوین‌ها را به وسیله حل کردن معادلات پیچیده ریاضی به دست می‌آورید . تا سال ۲۰۱۶ ماینرها برای بردن جایزه ۲۵ بیتکوینی ، به رقابت میپرداختند و در هر ده دقیقه یک پازل پیچیده را حل میکرند و پاداش میگرفتند . میزان تولید بیت کوین‌های جدید در هر چهار سال یکبار نصف می‌شود و در حال حاضر این پاداش ۱۲٫۵ بیتکوین است .

بیت کوین و ارزهای دیجیتال بیت کوین Bytom

هنگامی که ماین کردن Bitcoin هنوز در مراحل آغازین قرار داشت می‌توانستید با یک کامپیوتر معمولی هم بیت کوین ماین کنید حالا که تعداد زیادی از مردم برای ماین کردن بیت کوین هجوم آورده‌اند، شما احتیاج به صرف پول بیشتر برای داشتن سخت افزار مناسب‌تر و سریع‌تر هستید. یک راه مناسب و جایگزین برای ماین کردن بیت کوین آن است که شبکه‌ای از کامپیوترهای متعدد را مانند شرکت Slush’s Pool گرد هم جمع کنید و به ماین کردن بیت کوین بپردازید بیت کوین‌های استخراج شده در بین اعضای گروه تقسیم می‌شود.

ج) خریدن بیت کوین: شما می‌توانید با استفاده از پول نقد از یک صرافی بیت کوین، Bitcoin مورد نیاز خود را خریداری کنید و سپس این بیت کوین‌ها را به کیف پول دیجیتال خود منتقل نمایید. یک کیف پول بیت کوین وسیله‌ای است که از آن برای نگهداری بیت کوین با کلیدهای اختصاصی، استفاده می‌شود. و دارای آدرس بیت کوینی است که به عنوان سند مالکیت شما بر آن کیف پول شناخته می‌شود. شما همچنین می‌توانید افرادی که در اطرافتان زندگی می‌کنند را از سایت‌هایی مانند لوکال بیت کوینز localbitcoins.com پیدا کرده و بیت کوین مورد نیاز خود را از آنها خریداری کنید.

 

۲- برای دریافت بیت کوین خدمات ارائه دهید

تیم دریپر (Tim Draper) سرمایه دار بزرگ می‌گوید: دنیای Bitcoin یک فضای جدید است که در آن برای شروع یک کمپانی بیت کوینی، هزینه زیادی لازم نیست. به دست آوردن بیت کوین هم مستلزم خرج کردن هزینه‌های بالا نیست و روش کارآمدتری برای انتقال پول در سراسر دنیا محسوب می‌شود.»

اگر نمی‌دانید چطور باید کار با بیت کوین را شروع کنید به ایده‌های مشاغل موفقی که در حال حاضر با Bitcoin کار می‌کنند، نگاه کنید:

الف) سرویس‌های کیف پول دیجیتال یا کیف پول سخت افزاری: تمام دارندگان Bitcoin نیاز به مکانی امن برای نگهداری بیت کوین‌هایشان دارند در حال حاضر می‌توان بیت کوین‌ها را در کیف پول دیجیتال یا کیف پول سخت افزاری نگهداری کرد که مانند یک حساب بانکی مجازی است. هکرها بزرگ‌ترین تهدید برای کیف‌ پول های دیجیتال هستند که گاها به بعضی از کیف‌ پول های دیجیتالی دستبرد میزنند .این بیت کوین‌ ها به وسیله هیچ دولت یا مقام رسمی پشتیبانی نمی‌شوند و وقتی که بیتکوینی دزدیده شود صاحبان قبلی آن هیچ راهی برای برگرداندن پول خود یا منابعی که بتواند علیه هک، از آن استفاده کند را ندارند و امنیت کیف‌ پول های دیجیتال آنلاین (هات والت ها ) بسیار برای آینده بیت کوین اهمیت دارد.

بیت کوین و ارزهای دیجیتال بلاک چین بیت کوین و ارزهای دیجیتال قیمت بیت کوین

برای محافظت از بیت کوین‌های خود می‌توانید از کیف پول سرد استفاده کنید. کیف پول سرد، کیف‌های سخت افزاری هستند که به اینترنت متصل نیستند و از دسترس هکرها به دورند.

ب) پردازشگرهای پرداخت بیت کوین: این پردازشگرها که به عنوان صرافی‌های Bitcoin هم شناخته می‌شوند شرکت‌های مالی هستند که از طرف سرمایه داران بزرگ حمایت می‌شوند تا خدماتی را هنگام فرایند پرداخت بیت کوین به انجام برسانند. شرکت‌های بزرگی مانند آمازون مایکروسافت و دل (Dell) همگی از این سرویس‌ها استفاده می‌کنند.

 

۳- ارائه راه حل‌هایی برای استقبال از بیت کوین

بزرگ‌ترین چالش Bitcoin آن است که برای ادامه حیات خود احتیاج به پذیرش در میان کاربران جدید دارد. صاحبان کنونی بیت کوین بر روی آینده موفق آن سرمایه گذاری کرده‌اند. اگر شما بتوانید راهی را برای شناساندن بیت کوین به تعداد بیشتری از مردم پیدا کنید و آن را در بین عموم مردم قابل پذیرش نمایید به برنده‌ای در این زمینه تبدیل شده‌اید.

 

۴- استفاده از اهرم فناوری بلاک چین

بلاک چین یک فناوری است که باعث می‌شود تولید ارز دیجیتال Bitcoin امکان پذیر باشد. بلاک چین اهرم دیجیتال ایست که تمام تراکنش‌های Bitcoin توسط آن به سرانجام می‌رسد.

بسیاری از مؤسسات مالی سیستم ثبت بلاک چین را به عنوان یک روش شفاف و بهبود یافته برای سرعت بخشیدن به تراکنش‌ها، کاهش هزینه‌ها و جلوگیری و حذف تقلب می‌بینند. به همین خاطر بعضی از مؤسسات از جمله مؤسسات مالی به دنبال راه‌هایی برای استفاده از فناوری بلاک چین برای تجارت و مشاغل خود هستند. این مسئله می‌تواند فرصت خوبی برای سرمایه گذارانی باشد که به دنبال راه‌های جدیدی برای استفاده از فناوری بلاک چین برای ارائه سیستم‌های بهتر و خدمات مناسب‌تر برای این مؤسسات هستند.

برای مثال فناوری بلاک چین کمک کرده تا یک کمپانی پرداخت پول به نام بیت ویج Bitwage صورتحساب‌های بین‌المللی را که در سیستم بانکی قدیمی در عرض چند روز انجام می‌شد در عرض چند دقیقه به انجام برساند.

ارز‌‌های دیجیتال بیت کوین و ارزهای دیجیتال قیمت بیت کوین

۵- سرمایه گذاری در بیت کوین

یکی از دلایلی که Bitcoin به عنوان وسیله‌ای برای سرمایه‌گذاری مشهور شده است این است که تعداد آن محدود است. حداکثر میزان تولید بیت کوین ۲۱ میلیون سکه است. در حال حاضر ۱۷ میلیون سکه در چرخش است که ۸۰ درصد از بیت کوین‌های قابل استخراج را در بر می‌گیرد. تعداد محدود بیت کوین‌های در دسترس باعث می‌شود که بیت کوین وسیله‌ای جذاب برای سرمایه‌گذاری در نظر بسیاری از مردم باشد.

قیمت Bitcoin به طور شدیدی در حال تغییر بوده است. برای مثال سرمایه گذاران می‌توانسته‌اند با خرید Bitcoin در زمانی که قیمت پایین بوده و فروش آن در زمانی که قیمت افزایش پیدا کرده سودهای کلانی به دست بیاورند. اگر سرمایه گذارِ کاربلدی هستید می‌توانید با یافتن راهی از سکه‌های بیت کوین سود به دست آورید. این‌ها تنها ۵ راه‌حل بودند که به وسیله آنها می‌توانید در انقلاب بیت کوینی شرکت داشته باشید. این راه‌ها بی‌خطر نیستند بنابراین قبل از شروع کار، مطمئن شوید که به اندازه کافی در این مورد تحقیق کرده‌اید و از این فناوری سر در می‌آورید.