video thumb

گاوها، پس از هک ۴۰ میلیون دلاری صرافی بایننس ، کنترل BNB را به دست می‌گیرند!

صرافی بزرگ ارزهای دیجیتال بایننس درتاریخ ۷ ماه می هنگامی که هکرها ۷۰۰۰ بیت کوین این صرافی را ربودند، با ضربه سنگینی روبرو شد. ارزش کلی این بیت کوین ها در آن زمان ۴۰ میلیون دلار بود. ژانگ پنگ ژائو، مدیرعامل باینس سریعا به کاربران خود اطمینان داد که خسارت وارده را از طریق صندوق دارایی امن برای کاربران (Secure Asset Fund for Users) تامین خواهد کرد. با این وجود، بعضی از دارندگان بایننس کوین (BNB)، سریعا سکه های خود را فروختند چراکه گمان می کردند، ژانگ پنگ ژائو از بایننس کوین برای جبران خسارات وارده استفاده خواهد کرد، اما آنها سخت در اشتباه بودند. و حالا ما در این مقاله قصد داریم به شما نشان دهیم که چگونه با وجود هک اخیر بایننس، بایننس کوین ها همچنان پایدار باقی می مانند.

در روزی که صرافی بایننس هک شد، BNB با کاهش ۶٫۸۹ درصدی در برابر دلار روبرو شد، به این ترتیب که قیمت این ارز دیجیتال در ابتدای روز ۲۲٫۲۰۱۸ دلار بود، اما در انتهای همان روز ۲۰٫۶۶۰۲ دلار قیمت داشت. این کاهش قیمت تا تاریخ ۱۰ می ادامه داشت، تا زمانی که به قیمت ۱۸٫۳۰ دلار رسید و با ضرر ۱۷٫۵۷ درصدی در نتیجه ‌ی این هک روبرو شد. از آن زمان به بعد، بازار BNB با یک حرکت صودی روبرو شد.

روند رو به رشد بایننس کوین حتی با وحود هک صورت گرفته، منبع: TradingView

نگاهی به نمودار روزانه این ارز دیجیتال نشان می دهد که عقب نشینی باینس کوین از زمانی که این هک اتفاق افتاد بسیار ناچیز بوده اما همه چیز آماده‌ی یک بازگشت بود. این ارز دیجیتال سطح مقاومت قبلی خود را در ۲۴ ماه می به سطح حمایتی تبدیل کرد و در تاریخ ۲۵ ماه می با یک افزایش قیمت در برابر تتر به ۳۵٫۴۸۸۸ رسید.

کمی بعد از این هک، قیمت BNB در برابر دلار با افزایش ۹۰ درصدی روبرو شد. مهم تر از همه اینکه به نظر می رسید این افزایش قیمت به این زودی ها متوقف نخواهد شد.

بایننس کوین، بسیار قوی تر از بیت کوین به نظر می رسد

بایننس کوین به دلیل وجود یک نقص امنیتی در برابر بیت کوین بسیار ضعیف عمل می کرد. در تاریخ ۷ ماه می این ارز دیجیتال در ابتدای روز ۳۸۶,۲۳۰ یا به عبارتی ۰٫۰۰۳۸۶۲۳ دلار قیمت داشت و در انتهای همان روز به قیمت ۳۵۳,۶۸۰ ساتوشی یا ۰٫۰۰۳۵۳۶۸ دلار رسید و با کاهشی ۸٫۴۳ درصدی روبرو شد. این کاهش قیمت تا تاریخ ۱۱ ماه می ادامه داشت تا زمانی که قیمت این ارز دیجیتال به ۲۷۶,۴۵۰ ساتوشی یا ۰٫۰۰۲۷۶۴۵ دلار رسید. به طور کلی، بایننس کوین، به دلیل هکی که رخ داد، با کاهش ۲۸٫۴۲ درصدی در برابر بیت کوین روبرو شد.

بهبود عملکرد بایننس کوین در برابر قیمت بیت کوین پس از هک صورت گرفته، منبع: TradingView

در نمودار بالا، شما مشاهده می کنید که چگونه گاوها از این کاهش قیمت استفاده کردند تا سطح مقاومت قبلی را که ۲۸۰،۰۰۰ ساتوشی یا ۰٫۰۰۲۸ دلار بود به سطح حمایتی تبدیل کنند. هنگامی که این امر محقق شد، بایننس کوین با افزایشی چشم گیر روبرو شد و در تاریخ ۲۴ ماه می به ۴۳۶,۰۵۰ ساتوشی یا ۰٫۰۰۴۳۶۰۵ دلار رسید. و به این ترتیب این ارز دیجیتال از تاریخ ۱۱ ماه می تا ۲۴ همان ماه با افزایشی ۵۷٫۷۳ درصدی روبرو شد.
علاوه بر این، به نظر می رسد که بایننس کوین، در حال تشکیل یک مثلث متقارن بزرگ در نمودار روزانه‌ی خود می باشد. این الگو نشان می دهد که روند صعودی فعلی همچنان ادامه دار خواهد بود. اگر حدس ما درست باشد، امکان دارد که این ارز دیجیتال در طول چند هفته‌ی آینده، به میزان ۵۰۰,۰۰۰ ساتوشی یا ۰٫۰۰۵ افزایش پیدا کند.

حرف پایانی

این هک ممکن است موجب توقف بایننس کوین در برابر تتر و بیت کوین شده باشد. با این وجود این ارز دیجیتال همچنان دست نخورده باقی می ماند. و گفتنی است که این ارز دیجیتال نه تنها به منظور جبران خسارات وارده به صرافی بایننس استفاده نشد، بلکه در برابر دلار و بیت کوین نیز با افزایش قیمت چشم گیر روبرو شد. خرس ها باید در مورد موضع خود نسبت به این ارز دیجیتال بازنگری کنند یا اینکه نابود خواهند شد.