video thumb

فیس بوک، قصد دارد تا ارز دیجیتال مبتنی بر پرداخت های خود را در سال ۲۰۲۰ راه‌اندازی کند!

بر اساس گزارش بی بی سی، غول رسانه های اجتماعی فیس بوک در نظر دارد تا ارز دیجیتال مبتنی بر پرداخت های خود را تحت عنوان گلوبال کوین در سال ۲۰۲۰ راه‌اندازی کند.

طبق گزارش بی بی سی، آزمایش های مربوط به این ارز دیجیتال قرار است که در اواخر سال ۲۰۱۹ صورت بگیرد. در حالی که نام فعلی این ارز دیجیتال در این شرکت گلوبال کوین است، اما هنوز تائید نشده که تا زمان تکمیل توسعه‌ی این پروژه نیز همین نام باقی بماند.

بر اساس گزارش بی بی سی، در طول ماه گذشته مارک زاکبرگ، موسس فیس بوک و مارک کندی، رئیس بانک مرکزی انگلیس به منظور بررسی جنبه های گوناگون و خطرات موجود در راه اندازی ارز دیجیتال فیس بوک با یکدیگر ملاقات کردند.

به گزارش بی بی سی، این شرکت با مقامات وزارت خزانه داری ایالات متحده در مورد مسائل عملیاتی و نظارتی – به ویژه در مورد روش های بررسی هویت و کاهش خطرات پولشویی مشورت هایی انجام داده است.

این گزارش همچنین به گفتگوی فیس بوک با ارائه دهنده خدمات پرداخت جهانی Western Union به عنوان بخشی از تحقیقات خود برای ارائه دسترسی مقرون به صرفه به خدمات انتقال پول بدون نیاز به سیستم بانكی نیز اشاره دارد.

به نظر می رسد که ارز دیجیتال بومی غول رسانه های اجتماعی، به منظور جلوگیری از موانع مالی و کاهش هزینه های مصرف کننده، به دنبال تضعیف یا نادیده گرفتن شبکه های بانکی است.

به گزارش بی بی سی، این شرکت برای تحقق بخشیدن به شبکه پرداخت ارز دیجیتال خود، برای دسترسی به خدمات صرافی ارزهای دیجیتال و ارز فیات نیازمند همکاری با بانک ها و کارگزاران در سراسر جهان می باشد. و ظاهرا این امر، انگیزه شرکت مالی تازه تاسیس مالی فیس بوک یعنی Libra Networks LLC است که در ماه ژوئن در ژنو به ثبت رسیده است.

همانطور که گزارش شده، شایعاتی از برنامه های فیس بوک برای ادغام یک ارز دیجتال برای کاربران واتس اپ، ابتدا در ماه دسامبر ۲۰۱۸ پراکنده شد و جزئیات بیشتر درباره این پروژه بسیار محرمانه در ماه فوریه منتشر شد، با این حال منابع عنوان می کنند که این ارز دیجیتال، یک استیبل کوین وابسته به فیات است.

این غول آمریکایی که مالکیت واتس‌اپ و اینستاگرام را نیز در اختیار دارد به دنبال شکستن انحصار موجود عرصه مالی و بانکی جهان است تا بدون نیاز به داشتن حساب بانکی، امکان تراکنش‌های مالی برای مشتریان هموار شود. علاوه براین، این شرکت عنوان کرده که قصد دارد تا فیس بوک، واتس اپ و اینستاگرام را باهم ادغام کند تا کاربران بتوانند از قابلیت‌های مشابه این سه اپلیکیشن استفاده کنند.

به نظر می رسد که فیس بوک به دنبال ۱ میلیارد دلار سرمایه از طریق ویزا و مسترکارت برای پشتیبانی از پروژه‌ی خود می باشد و همچنین با تیم دراپر که یک سرمایه گذار خطرپذیر است، صحبت هایی برای سرمایه گذاری بر روی این پروژه انجام داده است.

کوین تلگراف در تاریخ ۱۰ مه گزارش داد که کمیسیون بانکداری سنای ایالات‌ متحده‌ی آمریکا در نامه‌ای سر گشاده به این شرکت، خواستار شفاف ‌سازی هدف پروژه‌ ارز دیجیتال و به ویژه جزئیات مرتبط با حریم خصوصی مصرف ‌کنندگان فیس‌ بوک شدند.