سرمایکس
sarmayex Coin icon

بازار معامله حرفه ای

سرمایکس راه اندازی شد

sarmayex Coin icon
شروع معامله sarmayex Arrow icon
video thumb

کشف کیف‌پول های ارز دیجیتال تقلبی Trezor در گوگل‌پلی‌استور (Google Play Store)!

محققان آنتی ویروس ESET مدعی شده اند که کلاهبرداران، کیف پول های ارز دیجیتال تقلبی را به گوگل پلی استور افزوده اند و تلاش می کنند تا با افزایش قیمت بیت کوین (BTC) وجه نقد دریافت کنند. یک برنامه مخرب، یک نسخه‌ی کپی از کیف پول سخت افزاری Trezor عرضه کرده و بررسی ها نشان می دهد که این نرم افزار به یک برنامه جعلی دیگر مرتبط است که می تواند پول کاربران از همه جا بی خبر را به سرقت ببرد.

با وجود اینکه صفحه این برنامه در گوگل پلی قانونی به نظر می رسد، اما محققان عنوان کردند که در این نرم افزار به هیچ عنوان از نام تجاری Trezor استفاده نشده است.

طبق گفته‌ی ESET، بیش از ۱۰۰۰ کاربر، این برنامه را دانلود کرده اند، اگر چه این برنامه مدعی است که مشتریان خود را قادر به ایجاد کیف پول برای ذخیره ارزهای دیجیتال‌شان می کند. این نرم افزار در واقع به این منظور طراحی شده تا کاربران ترغیب کند تا ارزهای دیجیتال خود را به آدرس هایی که به هکرها تعلق دارد، منتقل کنند. محققان در این باره هشدار دادند:

اگر بیت کوین به همین روند رشد خود ادامه دهد، می توان انتظار داشت که برنامه های تقلبی بیشتری در زمینه‌ی ارزهای دیجیتال در فروشگاه نرم افزاری رسمی اندروید و یا در جاهای دیگری عرضه شود.

کاربران ارزهای دیجیتال نیاز به یک برنامه قابل اطمینان دارند که به  وب سایت رسمی این شرکت پیوند مرتبط باشد، تا بتوانند به طور منظم دستگاه های خود را بروز کنند و قبل از ورود اطلاعات حساس به فرم های آنلاین نسبت به آن فکر می کنند.

Trezor به محققان عنوان کرد که ظاهرا این برنامه جعلی برای کاربران تهدید امنیتی ایجاد نمی کند، اما این شرکت اظهار داشت که نگران این است که آدرس های ایمیلی که از طریق این نرم افزار جمع آوری شده است، بتواند برای تلاش های فیشینگ در آینده مورد استفاده قرار گیرد. از آن زمان، گوگل پلی این برنامه ها را از بازار خود خارج کرده است.

سال گذشته، Trezor پس از اینکه کلاهبرداران اقدام به ساخت نسخه های تقلبی کیف پول های سخت افزاری اش کردند، به کاربران هشدار داد.

گفتنی است که در اوایل ماه نوامبر سال ۲۰۱۸، لوکاس استفانکو (Lukas Stefanko)، محقق نرم افزارهای مخرب، توانست چهار کیف پول ارز دیجیتال جعلی را در فروشگاه گوگل پلی کشف کند که جزو قطعات رسمی نرم افزار نئو، تتر و متاماسک به شمار می رفتند.

  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media

خرید حضوری

sarmayex pin location