سرمایکس
sarmayex Coin icon

بازار معامله حرفه ای

سرمایکس راه اندازی شد

sarmayex Coin icon
شروع معامله sarmayex Arrow icon
video thumb

راهنمای به دست آوردن و یا خرید بیت کوین برای تازه‌کارها

شاید تا الآن در مورد بیت کوین اطلاعاتی به دست آورده‌اید که بخواهید وارد بازار آن شوید ولی مطمئن نیستید که چطور می‌توانید به خود را داشته باشید. در ادامه به بیان مطالبی پیرامون به دست آوردن و خرید آن می‌پردازیم.

 

ارزجو : با اینکه اولین ارز دیجیتال دنیا حدود پنج سال پیش وارد بازار شد خرید ارزهای دیجیتال و بیت کوین به این راحتی نیست و دست یافتن به بیت کوین هنوز به این سرعت و سادگی انجام نمی‌شود. شاید فکر کنید که به راحتی می‌توانید در مرحله اول به فروشگاه ارز دیجیتال در نزدیکی خودتان مراجعه کنید قدم دوم از شخصی که پشت میز در حال فروش بیت کوین است بخواهید که در ازای پول‌های نقد شما، پیت کوین پرداخت کند و کار تمام است. در حالی که اینطور نیست. خرید بیت کوین و ارزهای دیجیتال مراحل خود را دارد که در مقاله زیر آن را برایتان توضیح خواهیم داد.

 

ابتدا باید کیف پول دیجیتالی داشته باشید

اولین قدم (این دفعه شوخی در کار نیست) این است که یک کیف پول دیجیتال داشته باشید تا بیت کوین‌های آینده خود را داخل آن جمع آوری کنید. کیف پول‌های دیجیتال به شما اجازه می‌دهد که بیت کوین‌های خود را نگهداری کنید و به وسیله آن بیت کوین بفرستید یا دریافت کنید. کیف پول را می‌توانید از ارائه دهنده خدمات کیف پول دیجیتال در اینترنت مانند کوین بیس (coinbase) یا بلاک چین blockchain. Info (که در مدت یک دقیقه به شما کیف پول دیجیتال ارائه می‌دهند) دریافت نمایید.

کیف‌های آنلاین پول Bitcoin، بسیار امن هستند گرچه مانند هر کمپانی دیگر در این روزها هیچ کمپانی نمی‌تواند به طور ۱۰۰ درصد امنیت شما را در مقابل سارقان تضمین نماید. هر دو این سایت‌ها دارای اپلیکیشن موبایل برای کاربران اندروید هستند ولی کاربران ios در حال حاضر نمی‌توانند از این خدمات استفاده کنند.

اگر ترجیح می‌دهید ارز دیجیتال خود را به صورت محلی نگه دارید و آن را در هارد سخت افزاری کامپیوتر خود ذخیره کنید می‌توانید یک اپلیکیشن کیف پول دسکتاپ مانند مالتی بیت MultiBit برای خودتان دانلود کنید. البته این که از اطلاعات آن نسخه پشتیبان داشته باشید و سیستم کامپیوترتان دچار مشکل نشود (یا آن را به طور اتفاقی دور نریزید) به عهده خودتان است.

بیت کوین

با داشتن خدمات کیف پول دیجیتال می‌توانید چندین آدرس بیت کوینی برای خودتان فراهم کنید با این آدرس‌ها می‌توانید بیت کوین را از دیگران دریافت کنید آدرس‌های بیت کوین طولانی و پیچیده هستند. برای مثال آدرس من ۱۸۲atsti1S7A2FGw6uaabfExqVKSR9YCps است. مردم برای اینکه بتوانند برای شما بیت کوین بفرستند فقط به آدرس کیف پول شما احتیاج دارد و به آدرس واقعی شما هیچ احتیاجی نیست.

وقتی که توانستید کیف پول دیجیتال خود را دریافت کنید تنها یک کار دیگر باقی می‌ماند آن را با بیت کوین پر کنید (یا به علت که بیت کوین‌ها ارزان نیستند می‌توانید کیف پول خود را با بخش‌هایی از بیت کوین پر کنید)

نکته‌ای که باید احتیاط کنید: قبل از اینکه اولین بیت کوین‌های خود را بخرید مطمئن شوید که یک مقاله آموزشی در مورد بیت کوین و پتانسیل‌های ورشکستگی در زمینه ارز دیجیتال را نیز مطالعه کنید. این را بدانید که ما هنوز هم در حیطه غرب وحشی در زمینه ارز دیجیتال به سر می‌بریم. با احتیاط پیش بروید. اگر مانند صرافی ام‌تی گاکس Mt.Gox مورد هک اینترنتی قرار بگیرید دیگر تمام سرمایه خود را از دست رفته بدانید.

حالا قسمت جالب قضیه این که چگونه می‌توانید بیت کوین‌های خود را به دست آورید. در اینجا ۴ راه مختلف را به شما نشان می‌دهیم:

همچنین بخوانید: خرید ارز دیجیتال ، خرید بیت کوین ، خرید اتریوم ، خرید تتر ، خرید ترون ، خرید شیبا اینو ، خرید پرفکت مانی ، خرید لونا کلاسیک

۱- بیت کوین‌های خود را از یک صرافی بیت کوین خریداری کنید

مستقیم‌ترین راه برای خریداری بیت کوین و ناشناس‌ترین روش همین است. صرافی‌های بیت کوین به کاربران اجازه می‌دهد تا بیت کوین را به ارز دیجیتال تبدیل کرده و آن را به نرخ کنونی بازار خرید و فروش کنند. این مسئله مستلزم آن است که شما یک حساب بانکی داشته باشید که آن را به کیف پولتان متصل کنید و بتوانید ارزهای دیجیتال خود را به وسیله سیستم نقل و انتقال مبادله اتوماتیک بانکی (ACH) به ارز جاری تبدیل کرده و وارد حساب خود کنید.

کوین بیس در حال حاضر بزرگ‌ترین شناخته شده ترین و قابل اعتماد ترین صرافی در میان استارت‌آپ‌های سانفرانسیسکو و ایالات متحده است که برای قبول پرداخت‌ها از جانب دیگران داخل کیف پول دیجیتال شما مبلغی دریافت نمی‌کند. ولی برای تبدیل بیت کوین به ارز فعلی شما بر اساس حجم پولی که جابجا می‌شود حدود یک درصد (به انضمام ۱۵ سنت) دریافت می‌کند. این شرکت می‌گوید که فرستادن یا دریافت کردن بیت کوین بین کیف پول‌های آنلاین دوستان یا بازرگانان رایگان است و همیشه به همین شکل باقی خواهد ماند.

توجه داشته باشید که گاهی دو تا چهار روز طول می‌کشد که بیت کوین در حساب کوین بیس شما وارد شود و این به خاطر عملیات نقل و انتقال اتوماتیک بانکی است که باید انجام گیرد. (BTC به عنوان مخفف بیت کوین مورد استفاده قرار می‌گیرد ولی گاهی XBT هم برای این کار استفاده می‌شود).

Digix DAO بیت کوین

۲- بیت کوین‌ها را از یک دوست یا فروشنده نزدیک خریداری نمایید

ممکن است در اطراف شما بیش از آنچه فکر می‌کنند فروشندگان Bitcoin وجود داشته باشند. می‌توانید آنها را در سایت LocalBitcoins.com با وارد کردن شهر مورد نظر خود بیابید این سرویس اینترنتی که در هلسینکی فنلاند وجود دارد شما را با کسانی که می‌توانند بیت کوین خود را به ازای دلار آمریکا و بسیاری از ارزهای رایج دیگر دنیا بفروشند، آشنا می‌کند.

می‌توانید فروشنده را شخصی ملاقات کنید بهتر است در مکانی عمومی باشد. اگر جانب احتیاط را رعایت نکنید این قرارها هم می‌تواند به مانند هر قرار دیگری خطرناک باشند. این کار را در صورتی که تنها هستید پیشنهاد نمی‌کنیم.

سایت localbitcoins.com می‌گوید که همچنین می‌توانید از صرافی‌های آنلاین از طریق نقل و انتقالات بانکی یا متدهای پرداخت الکترونیکی بر روی‌هاست های دیگر از جمله پی‌پال (Paypal) مانیگرام (moneygram) و وسترن یونیون (western union) بیت کوین خود را خرید و فروش نمایید. این کمپانی مبلغ کمی را برای هر تراکنش بر می‌دارد.

یا اگر دوستان یا همکارانی را می‌شناسید که Bitcoin دارند می‌توانید از آن‌ها بیت کوین بخرید یا اگر می‌خواهید مبالغ بزرگی را برای خرید Bitcoin هزینه کنید از آنها بپرسید که می‌توانند یک بیت کوین کامل یا چندین Bitcoin به شما بفروشند اگر کسی رو سراغ ندارید که بیت کوین داشته باشد در شبکه‌های اجتماعی به دنبال کسانی باشید که بیت کوین دارد و می‌تواند آنها را به شما بفروشند.

 

۳- بیت کوین را به‌عنوان هزینه محصولات یا خدماتی که ارائه می‌دهید بپذیرید

تصور کنید که شما یک شیرینی فروشی دارید می‌توانید به مشتریان خودتان اجازه دهید که پرداخت‌ها را با بیت کوین انجام دهند برای این کار می‌توانید با مشتریان صحبت کنید، یک نوشته در فروشگاه خود بچسبانید یا ایمیل تبلیغاتی در این مورد برای آنها ارسال کنید ولی قبل از آنکه کار را انجام دهید سرویس دهنده مناسبی برای پرداخت بیت کوینی خود پیدا کنید مانند بیت پی BitPay)) تا پرداخت‌های بیت کوینی شما تسهیل شده و بتوانی n آن را به پول رایج مورد نظر خود تغییر دهید.

یک کمپان در آتلانتا به تازگی توانسته ۳۰ میلیون دلار بیت کوین جمع آوری کند، برنامه ماهانه‌ای به قیمت ۳۰ دلار ارائه داده و به ازای تراکنشها پولی دریافت نمی‌کند

یا اگر پول مشتری را از طریق فاکتور دریافت می‌کنید می‌توانید آدرس Bitcoin خود را بر روی این صورت حساب وارد نمایید. ممکن است آنها تمایل داشته باشند با بیت کوین صورتحساب شما را پرداخت کنند مراقب باشید که تصادفاً پسورد خود را که مخصوص آدرس بیت کوین شماست به کسی ندهید این کلیدهای شخصی به عنوان کلمه رمز شما و اعداد سری است که به شما اجازه می‌دهد بیت کوین‌های خود را خرج کنید اگر این کلیدهای خصوصی را همانطور که بلومبرگ (Bloomberg) در گزارش زنده تلویزیونی در کریسمس گذشته این کار را انجام داد در اختیار دیگران قرار دهید بیت کوین‌های خود را در معرض هک قرار داده‌اید.

True USD ارزهای دیجیتال

۴- ماین کنید

ماین کردن بیت کوین بسیار پیچیده است شاید چیزی باشد که افراد تازه کار از پس آن بر نمی‌آیند پروسه ماین کردن بیت کوین با استفاده از نرم افزار خاصی انجام می‌شود و کامپیوترهای خاص و گران قیمتی که قدرت بالایی داشته باشند مورد نیاز برای انجام آن است تا بتوانند الگوریتم‌های ریاضی را برای مبادله بیت کوین محاسبه کند و دیگر به اندازه قبل، سودمند نیست.

ولی اگر ماجراجو هستید و از فناوری سر در می‌آورید می‌توانید ماین کردن بیت کوین خود را امتحان کنید هیچ مانعی برای دستیابی به اطلاعات در این زمینه وجود ندارد. نگویید که به شما هشدار ندادیم.

اگر اولین کیف پول دیجیتال شما پر شد، مصرف کردن آنها به سادگی آب خوردن است و هر روز نیز ساده‌تر می‌شود.

اگر به نظرتان این پروسه پیچیده بود فقط به این مسئله فکر کنید که ارزهای دیجیتال جدیدی در راه است و هر روز به آنها اضافه می‌شود که هر کدام از آنها را روش مخصوص هدف خاص و پایه و اساس اختصاصی خود را دارند. ولی فعلاً بهتر است به بیت کوین بپردازید. هر بار فقط یک نوع ارز دیجیتال کافی است.

  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media

خرید حضوری

sarmayex pin location