video thumb

هشدار مقام ارشد روس: گروه های تروریستی به استفاده روزافزون از ارزهای دیجتال روی آورده‌ اند

گروه های تروریستی و هکری اشتیاق زیادی به ارزهای دیجیتال پیدا کرده اند. وب سایت خبری آر بی کی RBK روسیه خبر داد رییس سرویس امنیتی فدرال روسیه ، هشدار داده است که گروه های تروریستی به طور فزاینده از طریق ارزهای دیجیتال حمایت مالی می شوند.

ارزجو: الکساندر بورتنیکوف رییس سرویس امنیتی فدرال روسیه گفت که سازمان های تروریستی جهانی مدت ها است که به استفاده از ارزهای مجازی و تجهیزات ارتباطی رمزگذاری شده‌ای که آنها را قادر می سازد تا از سرویس‌ های امنیتی فرار کنند، روی آورده اند. او اضافه کرد: سیستم های پرداخت الکترونیکی و ارزهای دیجیتال به طور فزاینده ای توسط تروریست ها مورد استفاده قرار می گیرند تا پول دریافت شده از سوی برخی از کشور ها و سازمان هایی که از شبکه تروریستی جهانی پشتیبانی می کنند منتقل کنند.

طبق گفته بورتنیکوف، گروه های تروریستی از طریق تجارت برده و فروش غیرقانونی نفت، نیز اقدام به جمع آوری پول می کنند.

در اواخر ماه آوریل، یکی از بنیانگذاران شرکت چین انالیسیس Chainalysis هشدار داد که صنعت ارزهای دیجیتال شاهد شروع حمایت مالی از تروریسم بود. جاناتان لوین Jonathan Levin  افزود که بیت کوین (BTC)  برای هکرها و مجرمان بسیار  بودپر طرفدار بوده است، زیرا در حداقل ۹۵ درصد موارد و پرونده‌ هایی که مورد بررسی قرار گرفته است، استفاده شده است.

سال های گذشته نیز مشاهده شده است که ارزهای دیجیتال برای فرار از تحریم های اقتصادی مورد استفاده قرار گرفته است. در ماه مارس، یک گزارش شورای امنیت ایالات متحده نشان داد که کره شمالی از طریق حملات هکری موفق به جمع آوری ۶۷۰ میلیون دلار پول نقد و ارزهای دیجیتال شده است.