video thumb

درآمد ۳۲ هزار دلاری هکرهای کلاه سفید برای حفره‌های امنیتی ارزهای دیجیتال

هکرهای کلاه سفید در دو ماه گذشته برای یافتن حفره‌های امنیتی ارزهای دیجیتال دیجیتال ۳۲ هزار دلار درآمد داشته اند.

روزنامه فایننشال تایمز  (Financial Times) به نقل از آژانس خدمات مالی بریتانیا (FCA) به عنوان اصلی ‌ترین مرجع راهبرد امور مالی در این کشور، گزارش می ‌دهد که سرمایه‌گذاران ارزهای دیجیتال در بریتانیا بیش از ۳۴ میلیون دلار از سرمایه خود را در معاملات ارزهای دیجیتال و کلاهبرداری مالی در مبادلات ارزی از دست داده ‌اند.

بر اساس اطلاعاتی که FCA از مرکز ملی گزارش کلاهبرداری و جرایم سایبری بریتانیا جمع آوری کرده است، خسارات فردی در کلاهبرداری ‌ها از ۷۶ هزار دلار به ۱۸ هزار و ۵۰۰ دلار رسیده در حالی که خسارات کلی به میزان ۱۴ میلیون دلار کاهش پیدا کرده است. با این ‌حال تعداد گزارش‌ های ادعای کلاهبرداری مالی با رسیدن به عدد ۱۸۳۴ گزارش، سه برابر شده و ۸۱ درصد از این گزارش‌ها مربوط به کلاهبرداری ‌های مالی ارزهای دیجیتال است.

FCA در گزارش خود «محصولات فرعی دارای ریسک بالا و مربوط به دارایی‌های دیجیتال» را نیز لحاظ کرده است. مارک استوارت مدیر اجرایی FCA، هشدار م ی‌دهد: «کلاهبردارها می ‌توانند خیلی متقاعد کننده باشند. بنابراین همیشه درباره شرکتی که می‌ خواهید در آن سرمایه ‌گذاری کنید تحقیق انجام دهید تا مطمئن شوید با یک معامله واقعی روبرو هستید.»

مطابق گزارش FCA، کلاهبرداران از شبکه‌های اجتماعی به عنوان راهی برای یافتن سرمایه‌گذاران بالقوه استفاده می‌کنند. این آژانس همچنین اشاره کرد که کلاهبردارها اغلب از عکس افراد مشهور با تأییدیه‌ های جعلی همراه با تصاویری از کالاهای لوکس مانند اتومبیل و ساعت استفاده می ‌کنند.

سال گذشته عرضه اولیه یا اینیشال کوین آفرینگ (ICOS)، شرکت خدمات مشاوره آماری، مطالعه‌ای را منتشر کرد که نشان می‌دهد بیش از ۸۰ درصد از این خدمات در سال ۲۰۱۷ کلاهبرداری بودند. مجموع خسارات مالی مربوط به این شرکت‌ ها در سال ۲۰۱۷ ارزشی معادل ۱,۳۴ میلیارد دلار داشت.

کوین تلگراف به تازگی گزارش داد که شواهد جدید نشان می‌دهد گاکس ترید (Goxtrade) مرکز معروف مبادله بیت کوین (BTC) کلاهبرداری است. گاکس ترید از اسامی واقعی و عکس‌ هایی از افراد بدون وابستگی حزبی از جمله امبر بالدت چهره سرشناس بلاک چین، برای پر کردن بخش کارکنان صفحه وب ‌سایت خود استفاده می ‌کرده بدون اینکه این نام چنین شرکتی در مرکز ثبت نام شرکت‌ ها و مراکز تجارتی بریتانیا آمده باشد.