سرمایکس
sarmayex Coin icon

بازار معامله حرفه ای

سرمایکس راه اندازی شد

sarmayex Coin icon
شروع معامله sarmayex Arrow icon
video thumb

بهترین زبان برنامه نویسی بلاک چین کدام است؟

بهتر است گام به گام قدم بردارید و شروع به یادگیری یکی از این زبان‌ های برنامه نویسی کنید چرا که امروزه به برنامه نویسان زیادی در صنعت و تکنولوژی نیاز است همچنین ارزهای دیجیتال در فناوری بلاک چین راه تکامل خود را ادامه خواهند داد و منجر به دگرگونی و راحتی بیشتر در انتقال داده‌ها و دارایی‌ ها خواهند بود.

بهترین زبان برنامه نویسی برای تبدیل شدن به یک توسعه دهنده بلاک چین بر اساس نوع پروژه ای که می خواهید انجام دهید، انتخاب می شود. و نمی توان گفت که یک زبان برنامه نویسی واحد برای آن وجود دارد زیرا با تغییر نوع پروژه بهتر است که زبان آن نیز تغییر کند چرا که زبان های برنامه نویسی متعددی وجود دارد. پس قدم اول می تواند این باشد که پلتفرم پایه‌ پروژه‌ شما چه ارز دیجیتالی تشکیل می دهد و در نهایت منتظر چه عملکردی برای آن هستید و چه برنامه و هدفی دارید.

برای راهنمایی بیشتر و انتخاب بهترین زبان می توانید به وب سایت های ieee و یا tiobe مراجعه کنید در این وب سایت ها بهترین و مشهور ترین و محبوب ترین زبان های برنامه نویسی معرفی شده که البته مربوط به سال ۲۰۱۸ است. برایتان یک مثال می زنیم اگر شما زبان C# را برای انجام پروژه خود برگزینید اما سکریپت‌های پایتون و یا جاوا اسکریپت برای شما محبوب تر است از اینجا مشخص می شود که زبانی که انتخاب می کنید کاملا به هدف شما بستگی دارد.

برای برنامه‌ نویسی در یکی از این حوزه های هایپر لجر فابریک (fabric) که مخصوص ساخت فتر کل غیر متمرکز است و ایجاد و ارتقا یک بلاک چین و یا راه‌اندازی یک ICO و در نهایت برنامه غیر متمرکز (Dapp) نیازمند این هستید که از فناوری بلاک چین اطلاعات کافی داشته باشید و از آن شناخت خوبی پیدا کرده باشید. زیرا این چهار حوزه برنامه‌ نویسی بلاک‌ چین را تحت پوشش خود قرار داده اند.

اگر در حوزه های مربوط به هایپر لجر فابریک (fabric) بخواهید برنامه نویسی کنید اول باید بدانید که هایپر لجر فابریک (fabric) دفتر کلی است که متمرکز نیست بنابراین برای اینکه ICO را بتوانید راه بیندازید و یا یک بلاک چین را ارتقا دهید باز هم باید بلاک چین را به خوبی درک کرده و بشناسید. برای شروع شناخت بلاک چین به سراغ صفحات وب در اینترنت برویدو مفاهیم پایه‌ای را پیدا کرده و مطالعه کنید و یا از کتاب های تسلط بر بلاک چین: Mastering Blockchain by Imran bashir و تسلط بر بیت کوین: Mastering bitcoin By Andreas M Antonopolos کمک بگیرید. با انجام این کار تصمیم گیری شما برای انتخاب زبان برنامه نویسی خیلی دقیق تر و راحت تر خواهد بود.

زبان برنامه نویسی بلاک چین

اما برای توسعه بلاک چین جدید به طور کامل حتما به زبان ++C که یک زبان برنامه نویسی است نیاز خواهید داشت شاید شما تصمیم خود را تغییر دهید و به جای شروع کار از نقطه صفر برای توسعه بلاک چین بخواهید از پروژه‌های اتریوم و بیت کوین که منبع باز هستند بهره ببرید. برای ساخت قرارداد هوشمند (Smart Contract) بر بستر اتریوم به زبان برنامه نویسی سالیدیتی (Solidity) نیاز پیدا می کنید که از طریق راهنمای ساخت قرارداد هوشمند می توانید اقدام کنید. زبان گو (Go) نیز برای توسعه هایپرلجر فابریک خوب و مناسب به نظر می رسد.

اگر نیاز دارید که کاربران با برنامه شما تعامل داشته باشند و بلاک چین تنها فناوری زیرساختی شماست بهتر است به برنامه‌ نویسی فرانت‌اند (Front end) و زبان جاوا اسکریپت مراجعه کنید. کدهای بلاک چین که به صورت عمومی و قابل رویت برای همه کاربران است این امکان را فراهم کرده که هر کسی علاقمند است کدهای آن را بررسی کند و با این کار می تواند نقاط ضعف امنیتی و باگ‌ها را پیدا کند این کار تبعات خوبی ندارد چون نتیجه اش سرقت میلیون ها دلار خواهد بود و بر خلاف سایر پروژه‌ های منبع‌ باز (Opensource)، این کشف آسیب پذیری منجر به هک می شود.

بهتر است سیستم برای پرسش‌ هایی از سراسر دنیا و یا پرسش های محلی آماده باشد پس بهتر است توسعه پروژه با نیازهای شبکه همراه باشد و پیش بینی های لازم را از اول پروژه نمایید زیرا بالا ترین قابلیت‌ های بلاک چین باید به نمایش گداشته شود پس زبان برنامه نویسی منعطف گزینه بهتری برای شما می تواند باشد. قابلیت اجرای موازی دستور العمل‌ های بلاک چین در بسیاری از دستورات آن وجود دارد و البته برخی نیز چنین امکانی را نداشته و این نکته مهم و قابل تاملی است.

در تایید امضای دیجیتال (digital signature) به عنوان یکی از قابلیت های موازی‌ سازی در بلاک چین شما تنها به یک تراکنش، یک امضا و یک کلید نیاز دارید و با تنها این سه داده به موازات وظایف دیگر، این تاییدات را انجام دهید. همچنین در نظر داشته باشید که در زمان های متفاوت نباید یک تراکنش نتایج و رفتاری متفاوت داشته باشد پس قطعیت در همه عملیات های مربوط به تراکنش‌ های بلاک چین شما ضروری است.

سی پلاس پلاس (++C) به عنوان یک زبان برنامه نویسی با قدمت بیش از ۳۰ سال

به همت استراستروپ به وجود آمد وی ابتدا با این ایده کارش را شروع کرد که در زبان برناکه نویسی سی سه عنصر انعطاف‌پذیری (flexibility)، امنیت (security) و کارایی (efficiency) را حتما حفظ کند. وقتی برنامه سی پلاس پلاس شکل گرفت به عنوان یک برنامه قدرتمند و چند منظوره‌ جایگاه خود را به سرعت به دست آورد و به عنوان یک برنامه شیء گرا شناخته شد. زیرا استراستروپ برنامه سی را حفظ کرد و بر شیء گرایی آن افزود.

امروزه ++C زبان برنامه‌ نویسی است که برای برنامه‌ نویسی در هسته‌ اولیه بلاک چین بسیار متداول و مهم است. این تهمیت تا جایی است که این زبان وابستگی را برای دنیای بلاک چین به وجود آورده ایت و علاقمندان به این زبان تقریبا قدیمی به خوبی می دانند که یادگیری این زبان به علت وابستگی زیاد به نوع متغیر و دستورات قدیمی‌ خود کمی مشکل است. با این حال آموختن آن به علاقمندان و کاربران درک عمیقی می دهد که این ویژگی در زبان دیگری وجود ندارد.

علاوه بر زبان ++C یک زبان برنامه نویسی دیگر نیز وجود دارد که تمامی مرورگرها از این زبان به خوبی سعی در پشتیبانی دارند و آن زبان برنامه نویسی جاوا اسکریپت (Javascript) است. این زبان با وابستگی کم به نوع برای وب بوده و به عنوان اولین زبان شناخته شده است که به بهبود صفحات ایستای HTML، CSS کمک کرده است و با کمک واسطه هایی چون انیمیشن‌ها، منوهای کاربران، کادرهای گفتگو و نقشه‌های تعاملی توانسته مسیر تکامل خود را طی کند و در ضمن باعث پیشرفته تر شدن و بهتر شدن رفتارهای صفحات وب در مرورگر های جدید و امروزی شده است.

وقتی که Node JS به روی کار آمد کسی فکرش را نمی کرد که باعث ترک جاوا اسکریپت لایه‌ نمایش (presentation layer) وب شود. و در نهایت یک زبان برنامه نویسی جاوا اسکریپت فول استک که خیلی قدرتمند نر از جاوا اسکریپت قبل بود به روی کار بیاید البته این زبان هنوز در حال تکامل و بهتر شدن است و برای کسانی که می خواستند برنامه نویسی بلاک چین را انجام دهند زبانی خیلی سخت نبود. جاوا اسکریپ موفق شد خود را بیشتر در بخش‌های وب مدرن به خوبی اثبات کند.

اما یک پروژه با عنوان بلاک چین لیسک (Lisk) وجود دارد که می توان گفت جزو جلوداران استفاده از جاوا اسکریپ است و این اعتقاد وجود دارد که برای پیاده سازی یک اکوسیستم که بسیار کامل هم باشد و بتواند بلاک چین را پیا‌ده‌ سازی کند می توان از جاوا اسکریپ استفاده کرد. توسعه‌ دهندگان می توانند با لیسک به استقرار و ساختن برنامه هایی بپردازند که بر بلاک چین با زبان جاوا اسکریپت مبتنی باشد.

می توان گفت که زبان برنامه نویسی دیگری وجود دارد که از آن به عنوان شاه کلید صفحات وب HTML/Css یاد می شود این زبان برنامه نویسی که به نام جاوا (Java) شناخته می شود به دانشمندان کامپیوتر و برنامه‌نویسان کمک می کند تا مهارت‌ های برنامه‌نویسی‌ خود را توسعه دهند. زبان برنامه نویسی جاوا می تواند یک انتخاب هوشمندانه و دقیق برای سازگاری بیشتر با وب‌ سایت‌ های سنتی و فناوری وب برای بلاک چین تبدیل شود. همچنین این زبان برای خاصیت بلاک چین هایی که می خواهیم روی محرمانگی باشند نیز کاربرد دارد زیرا این زبان یک خصوصیت دارد و این غیرقابل تغییر (immutability) بودن است که این امر می تواند یک فاکتور خوب برای جلوگیری از هک باشد.

برخی از تازه واردان به دنیای برنامه نویسی بلاک چین به دنبال یک زبان مدرن هستند این زبان می تواند پایتون (Python) باشد این زبان علاقمندان خاص خود را دارد. خیدو فان روسوم (Guido van Rossum) شخصی بود که موفق به آفرینش زبان برنامه نویسی پایتون شد. خیدو فان روسوم با هدف اینکه دستورات در یک زبان برنامه نویسی در عین سادگی دارای خوانایی باشد پایتون را به وجود آورد که به عنوان یک زبان برنامه نویسی قدرتمند با پشتیبانی عالی و در عین حال ساده محبوبیت یافته است. ویژگی خاص این زبان این است که در همه بلاک چین‌ ها به طور تقریبی از یک تا چندین ابزار عمومی با پایتون و یا برای این زبان وجود دارد.

زبان برنامه نویسی دیگری نیز با نام Go که فرم اختصاری واژه‌ی Golang است توسط شرکت گوگل توسعه داده شد و از سال ۲۰۱۲ مورد توجه عموم برنامه نویسان و علاقمندان قرار گرفت این طبان که به عنوان یک زبان برنامه نویسی که چند منظوره است شناخته شده است زبان Go را می توان یک زبان برنامه نویسی قوی شناخت که برای جلب توجه کاربران زبان های دیگر مانند پایتون و جاوا اسکریپت توسعه داده شد. این زبان برنامه نویسی که در هنگام استفاده برای بخش‌های مختلف توسعه‌ یک پروژه‌ مبتنی بر بلاک چین دارای انعطاف‌ پذیری فوق العاده ای است.

زبان برنامه نویسی سالیدیتی (Solidity) یکی از مستقیم‌ ترین و بهترین راه‌ هایی است که با آن می توانید شما را‌ی غیر متمرکز (Dapp) و یا برگزاری یک ICO را ایجاد کنید این زبان نیز که به عنوان یک زبان با دامنه خاص مشابه جاوا اسکریپت است به عنوان یک زبان سازگار و محبوب شناخته شده است

و در پایان باید یک زبان برنامه نویسی جدید و به روز با نام سیمپیلیسیتی (Simplicity) را به شما معرفی کنیم که در نوامبر ۲۰۱۷ رونمایی شد. سیمپیلیسیتی یک زبان سطح بالا و پیچیده است که به عنوان یکی از بهترین و دقیق ترین زبان‌ های برنامه‌ نویسی بلاک چین شناخته شده است که توانسته بهره‌ وری توسعه‌ دهندگان را افزایش دهد. و هدف اصلی از خلق آن کم کردن پیچیدگی‌ های اسکریپت بیت کوین است.

  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media

خرید حضوری

sarmayex pin location