سرمایکس
sarmayex Coin icon

بازار معامله حرفه ای

سرمایکس راه اندازی شد

sarmayex Coin icon
شروع معامله sarmayex Arrow icon
video thumb

آیا در سال ۲۰۲۰ هم شاهد افزایش قیمت ۱۰ برابری بیت کوین خواهیم بود؟

پس از هلوینگ سال ۲۰۱۶ قیمت بیت کوین ده برابر افزایش پیدا کرده، آیا در سال ۲۰۲۰ هم نتیجه مشابه را شاهد خواهیم بود؟ تقریبا هر چهار سال یکبار شبکه بلاک چین بیت کوین، یک هلوینگ در بلوک های خود را تجربه می‌ کند. مکانیسمی که درآمد و نرخ استخراج بیت کوین را به وسیله استخراج کنندگان کاهش می دهد.

ارزجو: هلوینگ نرخ هر بلوک به عنوان یک عامل اساسی قبل از افزایش قیمت‌ های اصلی ارزهای دیجیتال به وقوع می پیوندد.

قیمت یک سال قبل از اولین هلوینگ: ۲/۵۵ دلار

قیمت یک سال بعد از اولین هلوینگ: ۱/۰۳۷ دلار

قیمت یک سال قبل از دومین هلوینگ: ۲۶۸ دلار

قیمت یک سال بعد از دومین هلوینگ: ۲۵۲۵ دلار

قیمت یک سال قبل از سومین هلوینگ: ۷۱۰۰ دلار

قیمت یک سال بعد از سومین هلوینگ:

 

کاربر Rythm Trader در تاریخ ۱۷ می ۲۰۱۹ در توییتر می نویسد: «از جولای ۲۰۱۶ تا ۲۰۱۷، یک سال بعد از هلوینگ بلاک بیت کوین، قیمت بیت کوین تقریبا ده برابر افزایش پیدا کرده و از ۲۶۸ دلار به ۲ هزار و ۵۲۵ دلار. در سال‌ های قبل، این ارز دیجیتال شاهد افزایش قیمت هایی دقیقا بعد از هلوینگ بوده است.»

 

آیا افزایش قیمت بیت کوین در سال ۲۰۲۰ ادامه خواهد یافت؟

عملکرد های قبلی یک ارز دیجیتال نمی تواند ضمانتی برای عملکردهای آتی آن باشد. بنابراین نمی‌توان گفت که چون در اثر یک فاکتور خاص، قیمت بیت کوین در سال های قبل افزایش پیدا کرده است، پس این اتفاق حتما در آینده نیز رخ می‌ دهد.

با این حال هلوینگ درآمد بلوک شبکه بلاک چین بیت کوین، تاثیر خاصی بر روی نرخ بیت کوین می گذارد و بازار آن را دچار تغییراتی می کند.

در صورتی که تقاضا برای این ارز دیجیتال باقی بماند یا بیشتر شود و این روند به صورت طولانی مدت یا مدت متوسط ادامه پیدا کند، ولی تولید این ارز دیجیتال کاهش یابد ممکن است باعث افزایش قیمت آن در بازار گردد.

به همین علت بعد از اولین و دومین هلوینگ بیت کوین، قیمت این ارز دیجیتال بین ۱۰ تا ۵۰۰ برابر در مقایسه با دلار آمریکا افزایش یافت.

 

قیمت بیت کوین در عرض یک سال بیش از دو برابر شد

 

مکس کایسر (Max Keiser) به تازگی گفته است که انتظار می‌رود که قیمت بیت کوین، به ۱۰۰ هزار دلار برسد و سازمان ها نقش اصلی در افزایش تقاضا برای ارز دیجیتال را بر عهده دارند.

کایسر می ‌گوید: «بیت کوین در حال حاضر بر روی سازمان ها استوار است و این سازمان ها ترس مشترکی در مورد از دست دادن سرمایه خود دارند… و به علت اینکه این موسسات دارای سرمایه زیادی هستند، باید منتظر اقدامات بزرگ از جانب آنها باشیم.»

با وجود سرویس های متولی مالی، مانند فیدلیتی (Fidelity) که به صورت رسمی در حال راه اندازی پلتفرم های مالی برای سرمایه گذاران و سازمان‌هایی مانند تی‌ دی آرمی ترید (TD Ameritrade) هستند، گفته شده که ده ها هزار مشتری در حال حاضر در حال استفاده از ارزهای دیجیتال می باشند و پیش بینی می شود که افزایش روز افزون سرمایه گذاری از طرف سازمان‌ ها نیز، دور از ذهن نیست.

باید دید که آیا هلوینگ بلاک‌ها این بار هم باعث افزایش قیمت این ارز دیجیتال برای خرید و فروش و سرمایه گذاری خواهد شد.

در ماه مارس پانترا کپیتال (Pantera Capital) اولین سرمایه گذار میلیارد دلاری ارز دیجیتال، از هلوینگ بیت کوین به عنوان یک عامل مهم بالقوه برای افزایش قیمت ارز دیجیتال نام برد.

این تیم می گوید: «سود زیادی در هلوینگ وجود دارد، زیرا هر چهار سال که این اتفاق رخ می‌ دهد، باعث می شود عرضه بیت کوین کاهش پیدا کند. گرچه نشانه‌های کمی در این مورد وجود دارد ولی به نظر می رسد که قیمت بیت کوین ارتباط خاصی با هلوینگ پیدا کرده است. ما شاهد چند بار از این دوره ها بوده ایم که قیمت تقریباً یک سال بعد از هلوینگ، افزایش پیدا کرده است. افزایش قیمت ها در دفعات گذشته ۳۷۶ و ۳۲۰ روز بعد از هلوینگ سال ۲۰۱۲ و ۲۰۱۶ اتفاق افتاده اند.»

 

عوامل اساسی خوش ‌بینانه

در کنار هلوینگ برنامه ریزی شده، حجم کلی بازار رد و بدل شدن ارزهای دیجیتال نیز در حال افزایش می باشد. حجم تراکنش روزانه بیت کوین از اوایل سال ۲۰۱۸ به صورت ثابت افزایش پیدا کرده و زیرساختی که از این ارز دیجیتال پشتیبانی می کرد در ۶ ماه گذشته بهبود پیدا کرده است. این فاکتورها در کنار یکدیگر می‌توانند به عنوان زیربنایی برای روابط آینده بیت کوین و بازار دیگر ارزهای دیجیتال محسوب شوند، خصوصا با در نظر گرفتن این نکته که بازار ارز های دیجیتال، به صورت دوره ای به پیش می رود.

  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media

خرید حضوری

sarmayex pin location