video thumb

توسعه دهندگان بیت کوین کش اولین تراکنش چند امضایی اشنور را منتشر کردند

در ۱۵ می شبکه بیت کوین کش، موفق شد به وسیله به کارگیری امضای اشنور شبکه خود را ارتقا دهد که پس از آن برخی از توسعه‌دهندگان از امضای اشنور استفاده کردند.

ارزجو: سپس در روز شنبه ۱۸ می توسعه دهندگان این نرم افزار یعنی کریس پاسیا (Chris Pacia) و مارک لاندبرگ (Mark landeburg) و چک سام زیرو (Checksum0)  اولین تراکنش چند امضایی اشنور را بر روی بیت کوین کش انجام دادند و مبالغ را برای فری‌ راس (Freeross.org) فرستادند.

 

یک تراکنش چند امضایی اشنور با پاب ‌کی هش  (PubKeyHash)

این هفته کریس پاسیا، از توسعه دهندگان اپن بازار (Open Bazaar) و بیت کوین کش اعلام کرد که اولین تراکنش چند امضایی ۳ از ۳ برای پاپ کی هش (P2PKH) فرستاده شده است. توسعه‌دهندگان دیگری مانند Checksum0 و مارک لاندبرگ، در این فرآیند کمک کردند و مبالغ برای راس اولبریشت (Ross ulbricht) فرستاده شد. چک سام قبل از اینکه تراکنش تایید شود توضیح داد: «مارک لاندبرگ، کریس پاسیا و من، اولین تراکنش چند امضایی اشنور را در تاریخ انجام دادیم. این تراکنش مبلغ خیریه برای فری راس واریز می‌ کند و تأییدیه آن به زودی منتشر خواهد شد.» بعد از مدت کوتاهی تراکنش چند امضایی داخل و زنجیره تایید شد و شامل پیامی بود که نوشته: بیت کوین کش تصمیم دارد به مردم آزادی انتخاب دهد تا بتوانند هر طور که تمایل دارند، زندگی شخصی خود را برای رضایت و شادی برنامه ریزی نمایند.

 

تراکنش های تقویت حریم خصوصی

زنجیره بیت کوین کش همانند آنچه که در بلوک ۵۸۲۶۸۰ این شبکه اتفاق افتاد سعی کرده است امکانات چند امضایی اشنور را در شبکه خود فعال کند تا کاربران بتوانند از امکانات پایه ای امضای اشنور استفاده کنند. به وسیله آپگرید مرتبط جدید از طرف اشنور، توسعه دهندگان بیت کوین کش قادر خواهند بود برای انجام تراکنش های خود از سیستم تطبیق امضای عمومی و چند امضایی، استفاده کنند. تطبیق امضای عمومی، با تقویت مقیاس پذیری فوق العاده و با استفاده از ایده های هوشمندانه دیگر در این زمینه مانند گرافت ‌روت (Graftroot) و تپ ‌روت (Taproot) می تواند در افزایش میزان حفظ حریم خصوصی بیت کوین کش موثر باشد.

با این حال هنوز هم اپلیکیشن های جالبی هستند که می توانند مانند کانال های پرداخت نامحسوس و مبادلات اتمی عمل کنند. که شامل تراکنش های چند امضایی ۳ از ۳ می شود که به وسیله این سه توسعه دهنده به انجام رسید. در مثال دیگری مارک لاندبرگ تراکنش امضای اشنور را در توییتر منتشر کرد تا بتواند امکانات حریم خصوصی اشنور را مورد توجه کاربران قرار دهد.

آیا یک تراکنش امضای اشنور یک کانال نامحسوس و سری برای پرداخت می باشد؟ این سوالی است که لاندبرگ در توییتر پرسیده است. آیا صدها نفر امضا داده‌اند تا این اتفاق بیفتد؟ آیا مبادله اتمی سرّی صورت گرفته است؟ یا اینکه من فقط برای خودم سکه هایی را از طریق یک تراکنش عادی فرستاده ام؟ هیچ ‌گاه نمی توان فهمید.»

 

تراکنش چند امضایی

جامعه بیت کوین کش از شنیدن اخباری در مورد انجام تراکنش چند امضایی اشنور و فرستادن مبلغی پول برای freeross.org بسیار هیجان زده شده است. ایمرجنت ریزن (Emergent Reason) که از معروف ‌ترین کاربران طرفدار بیت کوین کش در توییتر می باشد در این مورد می‌گوید: «رعایت کردن هر چه بیشتر حریم خصوصی یک عامل موفقیت است» و یک حمایت کننده دیگر می‌گوید: «من از بیت کوین کش به خاطر برداشتن قدم هایی برای ایجاد آزادی و حفظ هرچه بیشتر حریم خصوصی تراکنش های مالی خود تشکر می کنم.» از این مسئله تنها چهار روز گذشته است و توسعه دهندگان قدم های نخستین برای استفاده از تراکنش های چند امضایی اشنور را برداشته اند. توسعه دهندگان بیت کوین کش چندین نوع از امضای اشنور را با ترکیب چندین مکانیزم دیگر در آینده برای انجام تراکنش‌های خصوصی و ایجاد تنوع منحصر به فردی از تراکنش ها مورد بررسی قرار خواهند داد.