video thumb

ونزوئلا و روسیه به دنبال استفاده از ارز دیجیتال و روبل در معاملات تجاری دوجانبه

خبرگزاری دولت روسیه راشا تودی گزارش داد ونزوئلا در نظر دارد برای معاملات تجاری دوجانبه با روسیه از ارز رسمی روسیه یعنی روبل استفاده کند.

ارزجو: نماینده ونزوئلا در سازمان ملل متحد در ژنو گفت که آنها همچنین در مورد استفاده از ارز دیجیتال دولتی پترو (PTR) بحث می کنند.
گزارش ها حاکی از آن است که مقامات ونزوئلا اکنون با روسیه کار می کنند تا فرصت هایی برای حذف کردن دلار آمریکا در معاملات تجاری بین دو کشور پیدا کنند.

به این ترتیب، مقامات دو کشور در حال رایزنی در خصوص استفاده از روبل روسیه و همچنین ارز دیجیتال پترو هستند. طرح بحث برانگیزی که برای اولین بار در ماه فوریه ۲۰۱۸ مطرح شد.
مقامات کشور ونزوئلا همچنین امیدوارند تا با حمایت روسیه بدهی خارجی ونزوئلا را که در بحبوحه سقوط اقتصادی در ونزوئلا و در میان تحریم های جدید ایالات متحده و بحران های ریاست جمهوری بدتر شده، بازسازی و سامان دهند.

ارز دیجیتال پترو ونزوئلا، که برای مبارزه با فقر و تورم شدید طراحی شده بود، از سوی کارشناسان جهانی مورد انتقاد قرار گرفت. برخی کارشناسان همچنین این سؤال را مطرح کردند که همان ‌طور که کوین تلگراف Cointelegrap گزارش داده است آیا این ارز دیجیتال واقعا با نفت ونزوئلا حمایت می‌شود یا خیر؟ لازم به ذکر است پس از راه اندازی سکه پترو، رئیس جمهور آمریکا، دونالد ترامپ، شهروندان آمریکایی را از خرید پترو در ماه مارس ۲۰۱۸ ممنوع کرد.

وزارت خزانه داری ایالات متحده آمریکا به تازگی بانک اورو فایننس موسنار بانک مسکو Evrofinance Mosnarbank را با این ادعا که این بانک یک موسسه مالی بین المللی برای تأمین مالی پترو را مورد حمایت قرار داده است به فهرست تحریم های خود اضافه کرد. در این بیانیه وزارت خزانه داری آمریکا ارز دیجیتال پترو را به عنوان یک پروژه شکست خورده توصیف کرد که تلاش داشت ونزوئلا را از تحریم های مالی ایالات متحده دور نگه دارد.

شایان ذکر است که یکی از مشاوران رئیس جمهور روسیه در ماه آوریل پیشنهاد کرد که یک ارز دیجیتال را در کریمه برای جذب سرمایه گذاران و جلوگیری از تحریم ها بکار گیرد.