video thumb

کم توجهی به ارزهای دیجیتال در روسیه

نخست وزیر روسیه گفت که از آنجایی که محبوبیت ارزهای دیجیتال در حال کاهش است، قانون‌ گذاری در این مورد در اولویت قرار ندارد

ارزجو: دولت روسیه قانون‌ گذاری برای ارز های دیجیتال را یک اولویت نمی داند زیرا به گفته نخست وزیر این کشور، ارزهای دیجیتال محبوبیت خود را از دست داده اند! دیمیتری مدودوف (Dimitri Medvedev) در مصاحبه‌ای که با شبکه خبری فونتانکا در تاریخ ۱۶ می انجام داده است، این مسئله را بیان کرد.

به گفته وی، ارزهای دیجیتال دیگر مورد توجه مردم نیستند که این مساله باعث می شود، قانون‌ گذاری در مورد این ارزها لزومی نداشته باشد. او در این باره گفت: محبوبیت ارزهای دیجیتال به تازگی کاهش یافته بنابراین لزومی برای قانون‌ گذاری در این زمینه در حال حاضر دیده نمی‌شود.

او که در یک گردهمایی قضایی سالانه بین المللی در ۱۵ می صحبت می کرد، اشاره کرد که در گردهمایی قبلی در می ۲۰۱۸ نیز در این مورد به اندازه کافی صحبت شد و او با دولت در مورد این که حداقل چند ماده قانون پایه در مورد ارزهای دیجیتال وجود داشته باشد، صحبت کرده است. نخست وزیر سپس نتیجه‌گیری کرد که با وجود این که هیجانات در مورد بیت کوین کاهش یافته است هنوز هم شانسی برای بازار ارز های دیجیتال در این رقابت وجود دارد.

این اخبار در حالی پخش می ‌شود که بازار ارزهای دیجیتال در ابتدای سال ۲۰۱۹ با حرکتی صعودی مواجه شده و بیت کوین از قیمت ۴۰۰۰ دلار در ۴۵ روز به ۸۰۰۰ دلار رسیده است.

لایحه قانون‌ گذاری ارزهای دیجیتال به وسیله مجلس روسیه در تاریخ می ۲۰۱۸ رد شد، ولی دوباره به علت اینکه استخراج ارزهای دیجیتال، با دارای برخی نکات و قوانین کلیدی باشد، دوباره برای بررسی برگشت داده شد.

در حالی که مجلس این کشور دوباره تصمیم‌گیری روشنی در مورد این لایحه نداشته است، رئیس جمهور روسیه ولادیمیر پوتین دستور داد که دولت قانونی را برای صنعت ارزهای دیجیتال تا تاریخ جولای ۲۰۱۹ تصویب کند. او در سال ۲۰۱۸ نیز چنین دستوری را برای قانون‌ گذاری تا تابستان ۲۰۱۸ در زمینه ارزهای دیجیتال داده بود.

در عین حال مارک موبیوس (Mar Mobios) سرمایه گذار پیشرو در این بازار به تازگی پیش بینی کرده است که تقاضای جهانی برای نقل و انتقال خصوصی و بدون مشکل اموال بهادار باعث می شود که بازار ارز های دیجیتال باز هم پیشرفت کند.