سرمایکس
sarmayex Coin icon

بازار معامله حرفه ای

سرمایکس راه اندازی شد

sarmayex Coin icon
شروع معامله sarmayex Arrow icon
video thumb

استفاده‌ی یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های برق در جهان از برنامه‌های مبتنی بر اتریوم

یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های برق در جهان قصد دارد تا به‌ منظور اجرای یک آزمایش جدید، با یکی از برنامه‌های مبتنی بر اتریوم به نام iExec همکاری کند.

گفتنی است که شرکت EDF، پنجمین شرکت بزرگ برق دنیا که ارزش آن در بازار حدود ۳۳ میلیارد دلار است، به‌ تازگی نرم‌ افزار شبیه ساز تصویری خود را با عنوان GPUSPH بر روی پلتفرم iExec که یک برنامه غیرمتمرکز بوده و بر روی شبکه اصلی اتریوم فعالیت می کند را راه‌اندازی کرده است. با این کار، شرکت EDF می‌ تواند بررسی کند که فعالیت نرم افزارش بر روی بلاک چین چه تفاوتی با سایر روش‌های پردازش دارد.

این شبیه‌ساز به‌ طور خاص در زمینه‌‌ی هیدرودینامیک ذرات هموار کاربرد دارد و در مدل‌ سازی سیالات استفاده می‌ شود. طبیعت تخصصی این برنامه موجب نشده تا توجهات زیادی پیرامون این مسئله شکل نگیرد، چراکه ایده کلی آن و استفاده از بلاک چین برای بررسی و تحقیق در ارتباط با کارکرد چنین برنامه‌ هایی می‌ تواند مفید واقع شود. EDF در تلاش است تا بفهمد که آیا اتریوم برای این شبیه ساز که معمولا بر روی یک پردازنده‌ی گرافیکی اجرا می شود، هیچ مزیتی به همراه دارد یا خیر؟

جیلز دلوز (Gilles Deleuze)، مهندس بلاک چین EDF در گفتگو با کوین دسک عنوان کرد:

در یک دید گسترده‌تر، توسعه بر اساس پردازش توزیع‌ شده در آینده به یک روند قابل‌ اتکا تبدیل خواهد شد و بلاک چین ممکن است که اهرمی مناسب برای تحقق این مسئله باشد. پس بیایید تا آن را مورد بررسی قرار دهیم.

پلتفرم اتریوم iExec که بیش از یک دهه پیش کارهای تحقیقاتی به‌ منظور اجرای خود را آغاز نمود، از قدیمی‌ترین اپلیکیشن هایی است که بر روی شبکه اتریوم فعالیت و از سال ۲۰۱۶ با محوریت پردازش ابری در بستر بلاک چین خدمات مختلفی را به کاربران ارائه می‌ کند. از آن‌ جایی که که دنیای پردازش ابری در حال حاضر تحت سلطه‌ی شرکت های بزرگی مانند آمازون است، iExec در تلاش ‌است تا شکل غیرمتمرکزی از چنین پردازشی را بر روی شبکه اتریوم عرضه کند.

جین چارلز کابلگون (Jean-Charles Cabelguen)، مدیر بخش نوآوری‌های iExec، در گفتگو با کوین دسک بیان کرد که استفاده از iExec در پروژه‌ هایی نظیر GPUSPH با مزیت های بسیار زیادی همراه است که از جمله‌ی آنها عبارتند از: نظارت شفاف در بحث قدرت پردازش و افزایش انعطاف‌ پذیری که از طریق اجرا بر روی شبکه‌های غیرمتمرکز به‌دست می‌آیند.

اما شاید یکی از بزرگ‌ترین بخش‌هایی که شبکه اتریوم در آن با مشکلاتی روبروست، مقیاس‌ پذیری اندک آن، حداقل در زمان فعلی، است. اما با این وجود، iExec ادعا می‌کند که بر این مشکل فائق آمده و این اطمینان برای کاربران وجود دارد که مقیاس‌ پذیری به معضلی برای برنامه‌های غیرمتمرکز آنها تبدیل نمی‌شود.

کابلگون ادامه داد: پردازش‌های سنگین به‌صورت برون زنجیره‌ای (off-chain) صورت می‌گیرند و باعث اختلال در کارکرد طبیعی اتریوم نمی‌شوند. از جهت دیگر، بلاک چین به‌ منظور رسیدن به اجماع برای وارد بودن یا نبودن نتایج پردازش استفاده می‌شود. وی افزود: یک هش از این نتیجه بر روی بلاک چین ذخیره می شود.

به عقیده EDF، فناوری بلاک چین ارزش بررسی کردن را دارد. دلوز افزود: EDF قصد دارد تا برنامه‌های آزمایشی دیگری را در آینده ای نزدیک بر روی iExec اجرا کند. وی اظهار داشت:

“برنامه ما ادامه‌ فعالیت با سایر کدهای متن باز است که برای انواع متعددی از workerpool مورد نیاز می باشند.”

  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media

خرید حضوری

sarmayex pin location