video thumb

معرفی نرم افزارهای استخراج ارزهای دیجیتال با موبایل

برای استخراج ارزهای دیجیتال نرم افزارهای متعددی برای سیستم عامل اندروید وجود دارد اما استفاده از موبایل برای این کار خیلی به صرفه نیست با این حال نرم افزارهای استخراج ارزهای دیجیتال با گوشی وجود دارد البته برای آیفون و آیپد و تعدادی بازی ماینینگ در فروشگاه اینترنتی اپ استور وجود دارد که به خوبی نرم افزارهای اندروید نیستند.

افراد زیادی علاقمند به استخراج با گوشی هستند زیرا هزینه‌ ای که برای خرید تلفن همراه یا تبلت می پردازند بسیار کمتر از خرید تجهیزات سخت‌افزاری استخراج است و نیاز به سرمایه گذاری آنچنانی ندارد. باید هزینه‌های احتمالی استخراج ارزهای دیجیتال با گوشی را به خوبی محاسبه کنید و از هزینه های احتمالی مطلع باشید تا بدانید آیا این استخراج برای شما صرف دارد یا نه؟ اولین نکته ای که باید بدانید این این است که عمل استخراج نیاز به مصرف برق زیادی دارد که گرمای زیادی تولید می کند و باعث خراب شدن گوشی در مدت زمان کوتاهی می شود.

مشکل پیش روی شما در استخراج با گوشی این است که گوگل پلی همه نرم افزارهایی که برای استخراج ارزهای دیجیتال برای سیستم عامل اندروید وجود دارد به غیر از الکترونیوم در گوگل‌پلی حذف کرده است. اما شما در صورت علاقمندی می توانید از نرم افزار DroidMiner استفاده کنید. DroidMiner BTC/LTC/DOGE Miner در واقع یک اپلیکیشن با توانایی استخراج همه‌ی ارزهای دیجیتالی است. این اپلیکیشن از الگوریتم sha-256 یا اسکریپت استفاده می کند. و دارای محبوبیت زیادی نیست به طوریکه نظرات نوشته شده در آن بیشتر منفی است و تا کنون بالای ۱۰ هزار بار دانلود شده است.

قیمت اپلیکیشن DroidMiner BTC/LTC/DOGE Miner کمتر از یک دلار با امتیاز سه ستاره است بنابر نظرات ثبت شده کاربران این اپلیکیشن تنها موفق شده اند یک مگا هش را تولید کنند و باطری دستگاهشان بسیار زود خالی و خراب می شود. اما نرم افزار دیگری نیز وجود دارد که می توانید از آن استفاده کنید و به نظر می رسد بهتر از نرم افزار DroidMiner است و آن نرم‌افزار الکترونیوم Electroneum است. که تعداد ستاره هایش در گوگل پلی ۳٫۸ است. این نرم افزار بیش از یک میلیون بار بدون هیچ هزینه ای دانلود شده نشان از محبوبیت بیشتر آن نسبت به نرم افزار قبلی می دهد.

می توان گفت الکترونیوم Electroneum جزو اولین و پیش گامان نرم افزار و اولین ارز دیجیتالی استخراج با موبایل است. نرخ هش این نرم‌افزار تا ۳۰ هش در ثانیه می‌تواند کاهش پیدا کند. کاربران می‌توانند از طریق این اپلیکیشن با موبایل خود به استخراج الکترونیوم بپردازند. که با کمک آن می‌توان حداکثر ۵۰ هش در ثانیه استخراج کرد. البته با این نرم افزار اگر بیش از ۱۰ الکترونیوم در حسابتان باشد نمی‌توانید آن‌ را به کیف پول خود انتقال دهند.

تا کنون کسی موفق نشده با گوشی مبلغی بیش از ارزش هزینه هایی که برای استخراج و استهلاک دستگاهش داده باشد ارز دیجیتالی استخراج کند و این نشان می دهد این کار به هیچ عنوان به صرفه نیست. شما هزینه های متعددی برای استخراج باید بپردازید مانند هزینه اینترنت و برق، هر چند هزینه اینترنت با توجه به مصرف کم آنچنان مبلغی نیست اما هزینه برق و استهلاک موبایل شما به نسبت میزان استخراج بالا خواهد بود.