video thumb

تعویق دوباره‌ی تصمیم‌گیری درباره تصویب یا رد یک صندوق قابل معامله در بورس (ETF) برای بیت‌کوین !

کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) دوباره تصمیم گیری درباره تصویب یا رد یک صندوق قابل معامله در بورس (ETF) برای بیت کوین را به تعویق انداخت.

بر اساس سند جدید منتشر شده توسط کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده، این مقام تنظیم‌ کننده اعلام کرد که ETF بیت کوین شرکت بیت وایز (Bitwise) را به تعویق خواهد انداخت.

این پیشنهاد ابتدا در ماه ژانویه سال جاری مطرح شد و پس ‌از آن رقابت تازه‌ای برای راه‌اندازی ETF بیت کوین در ایالات متحده آغاز شد و انتظار می‌رود که این صندوق‌ها نقدینگی بیشتری را وارد فضای ارزهای دیجیتال کنند.

کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده اخیراً در پایان ماه مارس تصمیم گیری در مورد دو طرح پیشنهادی ارائه‌شده توسط شرکت‌های Bitwise و VanEck/SolidX را به تعویق انداخت و هر دو را به ماه می موکول نماید. هنوز زمان باقی است تا کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده صندوق‌های قابل معامله در بورس برای بیت کوین را بپذیرد، هرچند به نظر می رسد که متخصصان و سازمان‌های فعال در این حوزه باور دارند که با گذر زمان این موضوع اتفاق می‌افتد.

شرکت مدیریت دارایی دیجیتال Crypto Crescent نیز طرح پیشنهادی یک ETF ارز دیجیتال را پیشنهاد کرده است که کاربران بیت کوین و اتر را تحت تاثیر قرار می دهد. این شرکت که با بورس نیویورک (NYSE Arca) همکاری دارد، هنوز به‌طور رسمی پیشنهاد خود را ارائه نکرده است.

پس از آنکه آخرین سند مربوط به صندوق پیشنهادی بیت وایز در روزنامه فدرال رجیستر ثبت شد و مهلت پاسخگویی پایان یافت، یک دوره دریافت نظرات عمومی به مدت سه هفته برگزار خواهد شد.