video thumb

سرمایه گذار آمریکایی بلاک چین در پرونده جعل سیم ‌کارت توانست ۷۵ میلیون دلار غرامت بگیرد!

مایک ترپین (Terpin) سرمایه گذار آمریکایی بلاک چین و ارز دیجیتال، در یک پرونده civil در برابر نیکولاس تروکلیا (Nicholas Truglia) ۲۱ ساله، که در زمینه ارزهای دیجیتال از او کلاهبرداری کرده بود توانست ۷۵ میلیون دلار دریافت کند. رویترز این خبر را در تاریخ ۱۰ می اعلام کرد.

ارزجو: بر اساس این گزارش دادگاه عالی کالیفرنیا در هفته گذشته به تروگلیا شهروند منهتن اعلام کرد که باید این مبلغ را به عنوان تنبیه و جبران خسارات پرداخت نماید. این مبلغ ظاهراً یکی از بیشترین مبالغی است که چنین دادگاهی حکم کرده تا به یک فرد در فضای ارز دیجیتال پرداخت مشود.

همانطور که قبلا گزارش شد ترپین شکایت خود را علیه تروگلیا در اواخر دسامبر تنظیم کرده و قبل از آن نیز در آگوست گذشته شکایتی علیه شرکت مخابراتی AT&T تنظیم کرده بود. ترپین این شرکت را متهم کرده که به متهم اجازه داده‌اند به شماره تلفن ترپین دسترسی داشته باشد و حدوداً ۲۴ میلیون ارز دیجیتال از او سرقت کند.

تروگلیا و دیگر متهمان توانسته بودند کنترل توکن های ترپین را به وسیله به دست آوردن شماره تلفن او و تغییر پسورد ها و دسترسی به حساب های آنلاین او در دست بگیرند. تروگلیا در ماه نوامبر به خاطر سرقت یک میلیون دلار ارز دیجیتال از طریق جعل سیم ‌کارت دستگیر شده بود.

طبق گزارش کوین تلگراف (Cointelegraph) وزارت دادگستری ایالات متحده در تاریخ ۹ می ادعانامه‌ای پانزده بخشی را منتشر کرد که یک گروه هک با نام کامیونیتی (The Community) به وسیله جعل سیم ‌کارت اقدام به سرقت از های دیجیتال کرده بودند.( بلاک چین )