سرمایکس
sarmayex Coin icon

بازار معامله حرفه ای

سرمایکس راه اندازی شد

sarmayex Coin icon
شروع معامله sarmayex Arrow icon
video thumb

شش نکته ساده برای شروع کار با بیت کوین

طرفداران بیت کوین می‌گویند که این ارز دیجیتالی، پول آینده است. منتقدان آن را شیطانی می‌نامند. خوب، بد یا گمراه کننده امروز همه در مورد بیت کوین صحبت می‌کنند حتی اگر اطلاعات خاصی در مورد BitCoin شناخته‌شده‌ترین ارز دیجیتال دنیا نداشته باشند.

 

ارزجو : پس از ورشکستگی شرکت ام تی گاکس Mt.Gox و از هم پاشیدن سایت بازار سیاه سیلک رود Silk Road توسط اف بی آی هنوز هم بسیاری از مردم در حال فکر کردن به BitCoin هستند. و ما آنها را سرزنش نمی‌کنیم. مبحث ارز دیجیتال و تمام جنبه‌های آن کاملاً گیج کننده است مخصوصاً اگر تصورات غلطی که در مورد آن در رسانه‌ها گفته می‌شود باور کنید.

پس بیایید در مورد شایعاتی که در مورد BitCoin مطرح شده صحبت کنیم و دقیقاً به بررسی آن چیزی که بیت کوین واقعاً هست و اینکه چرا مردم در مورد آن صحبت می‌کنند بپردازیم و در ابتدا این شش سؤال اصلی در مورد BitCoin را مطرح می‌کنیم:

همچنین بخوانید: خرید ارز دیجیتال ، خرید بیت کوین ، خرید اتریوم ، خرید تتر ، خرید ترون ، خرید شیبا اینو ، خرید پرفکت مانی ، خرید لونا کلاسیک

۱- بیت کوین چیست؟

بیت کوین‌ها سکه‌های مجازی کاملاً دیجیتال غیر متمرکز هستند که مستقیماً بین دو نفر به صورت آنلاین بدون وجود واسطه رد و بدل می‌شود. برخلاف ارزهای رایج ثابت BitCoin که از آن به عنوان پول نقد اینترنتی نیز یاد می‌شود به وسیله هیچ بانکی یا مقام قانونی کنترل یا حمایت نمی‌شود.

بیت کوین‌ها کدهای کامپیوتری هستند- در واقع الگوریتم‌های ریاضی- که نماینده واحدهای پولی است. در حال حاضر حدود ۱۷ میلیون بیت کوین وجود دارد. به طور کلی تنها ۲۱ میلیون سکه بیت کوین قابل تولید است تا سال ۲۱۴۰ این مقدار تولید می‌شود. برخلاف تراکنش‌های کارت‌های اعتباری، تراکنش‌های بیت کوین که روزانه به صورت داخل شبکه‌ای انجام می‌شوند، بازگشت پذیر نیستند. و نمی‌توان این مبالغ را از شخصی که آنها را دریافت کرده است پس گرفت.

 

۲- آیا بیت کوین ناشناس و غیر قابل پیگیری است؟

برخلاف عقیده عموم، این مسئله حقیقت ندارد. با وجود اینکه استفاده کنندگان از بیت کوین لزومی ندارد اطلاعات شناسایی خاصی یا آدرس و شماره‌های اعتباری مانند آنچه که در حسابهای بانکی وجود دارد، از خود ارائه دهند، ردپای قابل پیگیری از هر تراکنش در یک قطعه اطلاعاتی به نام بلاک چین باقی می‌ماند. این بلاک چین‌ها از خرج کردن چندین باره یک بیت کوین خاص، توسط یک نفر جلوگیری می‌کند.

صرافی‌های BitCoin که در آمریکا کار می‌کنند اطلاعات شخصی شناسایی از کاربران خود اختیار دارند که می‌توانند توسط احضاریه آن‌ها را پیگیری کنند.

بیت کوین

۳- چگونه می‌توان بیت کوین خرید؟

BitCoin را به صورت آنلاین و با استفاده از پول‌های رایج مانند دلار آمریکا و ین ژاپن و غیره از صرافی‌های BitCoin با فروشندگان شخصی خریداری می‌کنند. برخی از صرافی‌های معروف در این زمینه، بیت استمپ BitStamp و کوین بیس CoinBase هستند، گرچه صرافی‌های بسیار زیادی در سراسر دنیا برای این کار وجود دارند.

 

۴- چگونه می‌توانم استفاده از بیت کوین را شروع کنم؟

لازم نیست که همه روش‌های استفاده از بیت کوین را بدانید تا استفاده از آن را شروع کنید. اول، باید یک کیف پول BitCoin بر روی کامپیوتر یا موبایل خود داشته باشید. یا می‌توانید از یک کیف پول آنلاین در وب استفاده کنید.

برخی کیف پول‌های دسکتاپی (که گاهی به آنها مشتری هم گفته می‌شود) شامل Bitcoin-Qt، آرموری (Amory)، الکتروم (Electrum)، هایو (Hive) و مالتی بیت (MultiBit) هستند. اگر از ارائه‌دهنده کیف پول دسکتاپ استفاده می‌کنید، بهتر است از کامپیوتر خود نسخه پشتیبان بگیرید.

کیف پول‌های BitCoin در موبایل مانند Bitcoin wallet برای اندروید به شما اجازه می‌دهد که از BitCoin برای خرید کردن در فروشگاه‌های آنلاین که این روش را توسط اسکن کدهای QR یا استفاده از روش «ضربه و پرداخت» ارتباط میدان نزدیک (NFC) را می‌پذیرند استفاده کنید. کیف پول‌های آنلاین اینترنتی مانند CoinBase و Blockchain.info به شما این امکان را می‌دهد تا از بیت کوین در هر مرورگر یا تلفن همراهی استفاده کنید و اغلب سرویس‌های اضافی مانند قیمت کنونی بیت کوین و اخبار و قدرت خرید استفاده و دیگر موارد مربوط به ارز دیجیتال را هم ارائه می‌دهد.

هنگامی که ثبت نام می‌کنید ارائه‌دهنده خدمات کیف پول بیت کوین شما، اولین آدرس بیت کوینتان را به شما ارائه می‌دهد و اگر احتیاج به کیف پول‌های دیگری داشتید هر موقع که تمایل داشته باشید می‌توانید کیف پول‌های بیشتری بسازید. می‌تواند آدرس کیف پول خود را با دوستانتان و لیست تماس خود به اشتراک بگذارید تا آنها بتوانند با بیت کوین، پرداخت‌هایشان را برای شما انجام دهد یا شما بتوانید به آنها بیت کوین پرداخت کنید.

 

۵- چه کمپانی‌هایی پرداخت بیت کوین را می‌پذیرند؟

هزاران کمپانی در سطح جهان در حال حاضر پرداخت با BitCoin را می‌پذیرند. با اینکه هنوز بیت کوین به عنوان واحدی برای معاملات غیرقانونی آنلاین شناخته می‌شود هزاران تجارت اینترنتی قانونی مانند فروشگاه‌های اتسی Etsy، وردپرس (WordPress)، اووراستاک overstock.com، آمازون amazon.com هم از BitCoin به عنوان ارز قابل پرداخت استفاده می‌کنند. تاجران دیگر نیز در حال پیوستن به قافله‌ای هستند که در فروشگاه‌های خود پرداخت بیت کوین را می‌پذیرد شامل فروشگاه‌های کی‌مارت (Kmart)، سیرز (SEARS)، هوم دیپات (home dipot) و سی وی اس CVS.

 

۶- ارزش BitCoin در حال حاضر چقدر است؟

قیمت‌ها معمولاً به طور روزانه در حال تغییر شدید هستند. با اینکه BitCoin یک ارز جدید است ولی با سرعت سرسام آوری در حال پیشرفت است بازار بیت کوین تقریباً ۱۱۰ میلیارد دلار در نرخ بازار کنونی محاسبه می‌شود. روزانه میلیون‌ها دلار به صورت آنلاین و با همین ارزهای دیجیتال نقل و انتقال می‌شود.

  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media

خرید حضوری

sarmayex pin location