video thumb

نکاتی که باید برای انتقال ارزهای دیجیتال بدانید

آدرس کیف پول دوستتان را برای انتقال پول به درستی وارد می کنید اما بدون اینکه شما حتی متوجه شوید بدافزار در کلیپ برد آدرس دیگری را جایگزین می کند شما هم ممکن است آن را دوباره کنترل نکنید و این گونه پول را به حساب دیگری می فرستید. چون تمام اتفاقات بلاک چین و ارزهای دیجیتال ثبت شده و باقی می ماند شما می توانید در برای این سرقت شما می توانید به سازمان ملل شکایت کنید، ارسال ارزهای دیجیتال شده مانند وب مانی یا پِی پَل همان مشکلات پول الکترونیکی را دارند.

پول الکترونیکی همان ارزهای دیجیتال شده هستند که در موقع نقل و انتقال اینترنتی آنها و عملیات دیگر، احتمال وقوع مشکلاتی مانند سرقت را دارد که همین امر باعث نگرانی کاربران می شود. اما در سیستم پرداخت سنتی، این امکان خوب برای شما وجود دارد که نقل و انتقالات خود را متوقف کنید

این داستان را با دقت بخوانید تا بفهمید هکرها و سارقین از چه روش هایی ممکن است استفاده کنند. در سال ۲۰۱۷ از محبوب ترین کیف پول تحت وب classicetherwallet.com و از آدرس اصلی آن ۳۰۰ هزار دلار در طول چند ساعت به سرقت بردند. روش کار هکرها به این صورت بود که ارائه دهنده ی خدمات هاستینگ را متقاعد کرده بودند صاحبان واقعی دامنه هستند در واقع هکرها از ترفند مهندسی اجتماعی بهره برده بودند.

امسال در کشور برزیل هکرها موفق شدند در یکی از بانک ها کل موجودی اش را به سرقت ببرند پس می توان نتایجه گرفت سرویس های قدیمی تر و کلاسیک مالی هم ممکن است دچار چنین مشکلات و سرقت هایی شوند. البته علاوه بر چنین سرقت هایی ممکن است مشکلات دیگری نیز برای ارزهای دیجیتالی اتفاق بیفتد مثال های قبل از مشکلات کوچک و عادی کیف های الکترونیکی ارزهای دیجیتال هستند.

امروزه شرکت های بزرگی که می خواهند مبالغ پول بالایی را جابه جا کنند استفاده از یک توکن USB اجباری است. همچنین اینترنت بانک به ارسال پیامک جهت تایید تراکنش ها و احراز هویت دومرحله ای اقدام می کنند که کارهای امنیتی خوبی محسوب می شود.

کره شمالی

با وجود اینکه سیستم بیت کوین دارای اعتبارسنجی آدرس است اما ممکن است پول به یک گیرنده دیگر منتقل شود گیرنده ای که مشکوک است و پول شما یکباره محو شود. اگر که شما آخرین رقم آدرس در اترتیوم را کپی نکنید. همانطور که اشاره شد همچنین ممکن است پول شما به آدرسی دیگر که نادرست است منتقل شود. مثلا ممکن است شما ۹۰ دلار را از روی سهو برای فی تراکنش پرداخت کنید! این مساله حسابی شما را کلافه خواهد کرد.

مشکل دیگر این است که کیف پول شما از داخل فایل کامپوترتان توسط یک بدافزار به سرقت رود چون شما و خیلی از کاربران از روی بی احتیاطی فایل کیف پولتان را در کامپیوتر ذخیره می کنید. اما اگر شما یک کاربر حرفه ای باشید باید از کیف پول های سخت افزاری USB استفاده کنید و یا از کلید مخفی خود کپی بگیرید.

جعل آدرس یک کاربر نیز روش دیگری است که هکرها از طریق آن اقدام به سرقت می کنند. در این روش تا ICO باز می شود هکر که به وب سایت پروژه دسترسی یافته آدرس دیگری را با آدرس خود جایگزین می کند این روش یک روش ساده تر برای ربودن پول است. زیرا وجوه در یک ICO جمع آوری می شوند. در پایان که مبلغ مورد نیاز جمع آوری شد، هکر چند میلیون دلار در آن روز به دست می آورد. در این روش آدرس مکان جمع آوری به وب سایت پروژه ارسال می شود.

اما شما باید همیشه نکات ایمنی را با دقت رعایت کنید از آن جمله این است که آدرس های پر کاربرد را بوکمارک کنید و همیشه صحت آدرس وب سایت کیف پول را به خوبی بررسی کنید همچنین شما نباید به دنبال کردن لینک های اینترنت بانک یا کیف پول تحت وب باشید. شما نباید در موقع تصمیم به خرید ارزهای رمزنگاری استرس اضطراب یا عجله داشته باشید و بهتر است آرامشتان را حفظ کنید زیرا با این کار تصمیم‌های شما منظقی، درست و آگاهانه خواهد بود. قبل از ارسال هر وجهی بر روی آدرس اینترنتی آن دابل کلیک کنید و حروف آن مبلغی که باید ارسال شود و میزان کارمزد مربوطه را با دقت بررسی کنید.

داشتن یک آنتی ویروس با کیفیت بالا واقعا برای شما ضروری است زیرا آنتی ویروس ها می توانند از کامپیوتری که برای دسترسی به کیف پول های خود و انجام معامله ارزهای دیجیتالی استفاده می کنید در برابر بد افزارها، محفاظت کنند. اگر شما کیف پول را گم کرده یا رمز عبورتان فراموش کرده باشد می توانید قبل از افتادن این اتفاق برای یادآوری جمله راهنما (mnemonic phrase) را یاد داشت کرده و در مواقع ضروری از آن استفاده کنید.

در سال ۲۰۱۷، بیش از ۱.۷ میلیارد دلار بودجه از طریق ICO به دست آمد زیرا در آن سال سرمایه گذاری در پروژه های به بلاک چین روی بورس و دارای محبوبیت بالایی بود که به آن عرضه ی اولیه ی سکه یا ICO می گفتند تا جایی که با اتصال اینترنتی برای ارزهای رمز نگاری شده پول زیادی به دست می آمد. با این وجود باید بگوییم که بازار ارزهای رمزنگاری شده هنوز به اندازه لازم تنظیم نشده و در آن هیچ مکانیزم ارزیابی ریسک وجود ندارد همچنین ردیابی و شناسایی دریافت کننده پول به سادگی امکان‌پذیر نیست و شاید هرگز نتوان سارقین را شناسایی کرد.