video thumb

بیت‌ کوین برای اولین بار از ماه ژانویه ۲۰۱۸ تاکنون از سطح ۸۰۰۰ دلار عبور کرد!

روز سیزدهم ماه مه، قیمت بیت کوین (BTC) در پی یک صعود نیرومند از سطح ۷۴۰۰ دلار، تا قیمت ۸۰۰۰ دلار افزایش یافت. بر طبق گزارشات، بیت کوین در حال حاضر با قیمت حدود ۸۰۶۲ دلار در حال معامله است و نسبت به روز گذشته حدود ۱۵ درصد افزایش یافته است. افزایش هفتگی بیت کوین در حال حاضر حدود ۳۸٫۸۸ درصد است.

نمودار هفتگی بیت کوین، منبع: CoinMarketCap

اتریوم (ETH) در طول ۲۴ ساعت گذشته ۹ درصد افزایش داشته است. این دومین ارز دیجیتال بزرگ در حال حاضر با قیمت ۲۰۵ دلار معامله می شود. نمودار هفتگی این آلت کوین نشانگر یک افزایش ۱۵ درصدی نسبت به هفته‌ی گذشته است.

نمودار هفتگی اتریوم، منبع: CoinMarketCap

ریپل (XRP) افزایش روزانه حدود ۶ درصد را به ثبت رساند و در زمان نگارش این مقاله حدود قیمت ۰٫۳۸۹ دلار معامله می شود. متوسط افزایش ارز دیجیتال ریپل در این هفته برابر با ۷٫۴۹ درصد بوده است.

نمودار هفتگی ریپل، منبع: CoinMarketCap

طبق داده های کوین مارکت کپ، علاوه بر بیت کوین، ارز های بیت کوین کش، بایننس کوین، آیوتا، تزوس و آنتولوژی نیز سودهای دورقمی از ۱۰ الی ۱۷ درصد را کسب کرده اند.

در حال حاضر کل ارزش بازار تمام ارزهای دیجیتال حدود ۲۳۴ میلیارد دلار است که در زمان نگارش این مقاله از حدود ۲۰۹ میلیارد دلار در آغاز روز افزایش یافته است.

نمودار هفتگی بازار سرمایه‌ی کلی، منبع: CoinMarketCap

بر اساس گزارشات CNBC، امروز  پس از اینکه چین تصمیم به افزایش تعرفه ی برخی کالاهای آمریکا گرفت، بازار سهام بر خلاف بازار دارایی های دیجیتال سقوط کرد. میانگین صنعتی سهام داو جونز رقم ۶۱۷٫۳۸ امتیاز یا ۲٫۴ درصد از دست داد و به رقم ۲۵۳۲۴٫۹۹ رسید که از تاریخ ۳ ژانویه تا کنون بدترین رقم را به ثبت رسانده است. سهام S&P 500 نیز به میزان ۲٫۴ درصد به رقم ۲۸۱۱٫۸۴ کاهش یافت، در حالی که سهام کامپوزیت نزدک (Nasdaq Composite) 3.4 درصد کاهش یافته است. گفتنی است؛ بر اساس گزارشات این بزرگ‌ترین ضرر یک روزه‌ی آن در سال بوده که آن را به رقم ۷۶۴۷٫۰۲ رسانده است.

قراردادهای آتی نفت نیز امروز با ضرر مواجه شده اند. لازم به ذکر است که قراردادهای آتی نفت خام برنت ۴۲ سنت در نرخ ۷۰٫۲۰ دلار هر بشکه کاهش یافت و قراردادهای آتی نفت خام یو.اس. وست تگزاس اینترمدیت (WTI) 1 درصد یا ۶۲ سنت در نرخ ۶۱٫۰۴ با کاهش روبرو بوده است.