video thumb

مایک نووگراتز: وب ۳٫۰ پتانسیل تغییر دنیا را دارد نه بیت‌کوین !

مایک نووگراتز، مدیرعامل شرکت Galaxy Digital، در کنفرانس اترئال کانسنسیس ( ConsenSys’ Ethereal Summit) اظهار داشت که بیت کوین به‌عنوان بزرگ‌ ترین ارز دیجیتال در جهان، قصد ندارد که تحولی در دنیا ایجاد کند، زیرا تنها یک ابزار ذخیره ارزش است.

نووگراتز، سرمایه‌ گذار برجسته و خوش‌بین بیت کوین و یکی از مدیران اجرایی سابق در وال استریت، در جریان یک سخنرانی تحت عنوان “جمعیت در حال سرازیر شدن است!” در این رویداد صنعتی، دیدگاه خود را در مورد فناوری انقلابی آینده ابراز کرد.

نووگراتز در ابتدا از بیت کوین شروع کرد و اظهار داشت که این سکه جایگاهش را به‌عنوان ابزار ذخیره ارزش پیدا کرده و به ‌نوعی رسالت خود را به‌عنوان یک ابزار ذخیره ارزش کاربردی به پایان رسانده است. همچنین، وی در ادامه این دارایی دیجیتال را با طلا مقایسه کرد و عنوان کرد که هر دو به عنوان ساختار اجتماعی ارزش دارند.

به گفته نووگراتز، از آنجایی که بیت کوین ابزار ذخیره ارزش است یا به‌عنوان یک طلای دیجیتال فعالیت می‌کند، نمی خواهد که دنیا را تغییر دهد. وی همچنین اظهار داشت که، در عوض وب ۳٫۰ پتانسیل تغییر دنیا را دارد. طبق گفته های نووگراتز، وب ۳٫۰ چگونگی عملکرد شبکه ‌ها را تغییر می‌دهد و داده ها را به‌عنوان «یک پلتفرم غیرمتمرکز برای پردازش اطلاعات» در نظر می گیرد. این فناوری داده را از پردازش آن جدا می‌کند. نووگراتز خاطرنشان کرد که اکوسیستم‌های عمومی مانند اتریوم و سایر ارزهای دیجیتال، در این فضا با یکدیگر به رقابت می‌ پردازند.

مایک همچنین با مقایسه‌ی ارزهای دیجیتال مختلف با عناصر شیمی در جدول تناوبی مندلیف، نقش آلت کوین‌ها را مورد توجه قرار داد و عنوان کرد که هر سکه باید خودش را ثابت کند تا یک کاربرد خاص داشته باشد. در این یادداشت، نووگراتز با توجه به یک توئیت قبلی استدلال کرد که بلاک چین لایت کوین در مقایسه با اتریوم، کمتر در میان کاربران استفاده می‌ شود.

نووگراتز در طول سخنرانی خود عنوان کرد:

اگر واقعا فکر می‌کنید که بیت کوین به عنوان یک ابزار ذخیره استفاده خواهد شد، هر چیز دیگری هم باید برای هدف خاصی مورد استفاده قرار گیرد.

اخیراً، نووگراتز پیش‌بینی دیگری را درباره بیت کوین منتشر کرده است که مدعی است، این ارز دیجیتال بزرگ ظرف ۱۸ ماه آینده، رکورد بالاترین قیمت تاریخی خود، یعنی ۲۰ هزار دلار را خواهد شکست.