سرمایکس
sarmayex Coin icon

بازار معامله حرفه ای

سرمایکس راه اندازی شد

sarmayex Coin icon
شروع معامله sarmayex Arrow icon
video thumb

بلاک چین چگونه می تواند از سرقت هویتی جلوگیری نماید (بخش اول)

شاید هویت ما مهم‌ ترین چیزی باشد که در اختیار داریم و باید به همین شکل نیز با آن برخورد شود. استفاده از فناوری بلاک چین می‌تواند راهگشا باشد.

ارزجو: متاسفانه این مسئله باعث می شود که هویت یک هدف ارزشمند برای افرادی مانند هکرهای تازه‌کار تا خلافکاران اینترنتی آموزش دیده و مجرب باشد. با این همه اطلاعات مالی و دسترسی روزانه به سرویس‌هایی که کاملا به این مدارک هویتی دسترسی دارند، نیازی به گفتن نیست که باید بیشترین امکانات دفاعی که می توانیم به کار ببریم تا تهدید افرادی که به دنبال سرقت و سوء استفاده از هویت دیگران هستند را بی اثر کنیم. اما چگونه می توانیم این کار را انجام دهیم؟

همان ‌طور که قبلا گفتم، بلاک چین نقش مهم‌ تری در زمینه جلوگیری از سرقت هویت یا کلاهبرداری هویتی ایفا می کند. برای بیان ساده تر در مورد اینکه بلاک چین چگونه کار می ‌کند، باید گفت که در واقع تکنولوژی دیجیتال نگهداری اطلاعات بر اساس لجر بخش‌بندی شده است که اجازه می دهد شرکت کنندگان در این بلاک چین و نود های کامپیوتری آن ها، تراکنش ها را تایید کرده و نیاز برای نظارت یک سیستم مرکزی را بر طرف می کنند. همان ‌طور که قبلا گفتم، بلاک چین نقش مهم‌ تری در زمینه جلوگیری از سرقت هویت یا کلاهبرداری هویتی ایفا می کند. برای بیان ساده تر در مورد اینکه بلاک چین چگونه کار می ‌کند، باید گفت که در واقع تکنولوژی دیجیتال نگهداری اطلاعات بر اساس لجر بخش‌بندی شده است که اجازه می دهد شرکت کنندگان در این بلاک چین و نود های کامپیوتری آن ها، تراکنش ها را تایید کرده و نیاز برای نظارت یک سیستم مرکزی را بر طرف می کنند.

گزارش تراکنش های تایید شده، برای همیشه به عنوان بخشی از لجر ثبت می شوند و انجام فعالیت های کلاهبردارانه در مورد این اطلاعات ثبت شده، تقریبا نزدیک به غیر ممکن است. این سطح اطمینانی است که هنگامی که ما با هویت دیجیتال سر و کار داریم، مورد نیاز است و می‌توانیم انتظار داشته باشیم که از عوامل دینامیکی تشکیل شده که در روش‌ های غیر قابل اطمینان، مورد استفاده قرار نخواهد گرفت.

با وارد کردن هویت دیجیتال به بلاک چین، درجه اطمینان از امنیت هویتی ما افزایش پیدا می کند و دقت و اعتبار در زمینه این مسائل افزایش پیدا می ‌کند که:

– آیا این فرد واقعاً همان کسی است که ادعا می کند؟

-آیا این فرد سرویس ها، تاییدیه ها و مجوزهایی را که باید دریافت می ‌کند؟

برای توضیح این مسئله بگذارید به بررسی این مساله که چگونه هویت دیجیتال در بلاک چین می‌تواند به جلوگیری از سناریوهای سرقت یا کلاهبرداری از طریق جعل هویت کمک کند، نگاهی بیندازیم.

در جعل هویت مصنوعی، جاعل قطعاتی از اطلاعات شخصی واقعی یا ساختگی را که یا سرقت کرده یا غیر قابل اطمینان هستند، برای ثبت یک هویت کاملاً جدید ارائه می کند (که گاهی با عنوان فرم دریافت کارت اعتباری) که بانک ها عمدتا با آن سر و کار دارند.

در این موارد، جاعلان می‌توانند به باز کردن حساب استفاده یا برداشت سود یا بستن حساب و چک کردن حساب‌ ها، وام ها یا کارت های اعتباری بپردازند و این اعمال را قبل از آن که بانک ها آنها را تشخیص داده یا در مورد موارد جعلی که به انجام رسانده اند، آگاهی پیدا کند، به انجام می‌ رسانند. این مسئله باعث می شود که اعتبار برخی از نام ها و افراد علت جعل کارت های اعتباری که با نام آنها انجام شده، زیر سوال برود.

  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media

خرید حضوری

sarmayex pin location