video thumb

نماینده کنگره آمریکا: بیت کوین را ممنوع کنید!

یکی از نمایندگان مجلس پس از آنکه متوجه شد ارز دیجیتال و بیت کوین می تواند قدرت ایالات متحده را کاهش دهد، این پیشنهاد را مطرح کرد که بیت کوین باید ممنوع شود.

 

ارزجو: سیاستمداران این روزها معمولاً حقیقت را بیان نمی‌کنند. برد شرمن (Brad Sherman) نماینده مجلس ایالات متحده، دیروز لایحه ای برای ممنوع کردن بیت کوین به مجلس تقدیم کرد. زیرا این ارز دیجیتال می تواند قدرت دولت ایالات متحده را به صورت بین ‌المللی کاهش دهد.

 

حرکتی برای غیرقانونی اعلام کردن ارزهای دیجیتال به طور کامل

این حرکت ناشایست اینترنت را منفجر کرد و تا جایی پیش رفت که حتی بعضی از افراد، شرمن را به عنوان بهترین تبلیغ کننده برای بیت کوین را بیان کردند.

شرمن در مجلس گفت: «من از همکاران می خواهم که برای به قانون تبدیل کردن لایحه ای برای ممنوعیت استفاده از ارز دیجیتال در ایالات متحده اقدام کنیم تا حداقل بتوانیم تا حدودی جلوی پیشرفت آن را بگیریم. ارزی که قدرت بین المللی ما را کاهش داده است. زیرا دلار واحد پول استاندارد بین المللی به شمار می رود و تراکنش های مالی از طریق این واحد پول انجام می شود و ارز دیجیتال می تواند برای خرید و فروش نفت و دیگر تراکنش ها مضر باشد و در واقع هدف اصلی حمایت کنندگان از ارز دیجیتال این است که قدرت را از ما بگیرند و ما را در جایگاهی قرار دهند که بیشتر تحریم هایی که ضد ایران قرار داده ایم، بی اثر شوند.

بنابراین چه برای کم قدرت کردن ما در زمینه سیاست خارجی، جمع آوری مالیات یا هر گونه عمل قانونی، ارزهای دیجیتال می‌توانند ما را محدود کنند و اوضاع را به نفع خودشان به پیش ببرند. ارزهای دیجیتال تنها برای کمک کردن به این کاهش قدرت ایالات متحده و عدم اجرای قانون به میدان آمده‌اند.

 

آنها در مقابل ما قرار دارند

آنتونی پومپلیانو (Anthony Pompliano) اشاره کرد که شرمن دو برابر مدتی که بیت کوین به بازار وارد شده، در پست خود به کار مشغول بوده است. او در این مورد گفت شاید بهتر باشد سیاستمدارانی که به میز ریاست چسبیده اند را غیر قانونی اعلام کنیم؟

برخی از افراد نیز این وضعیت را به ممنوعیت تبدیل دلار به طلا در زمان نیکسون تشبیه کرده بودند و آن را مثالی برای سرقت مبالغ بزرگ توسط دولت می ‌دانند.

این لحظه بزرگی در تاریخ است که دولت نقاب خود را کنار میزند و به صورت واضح علت مخالفت خود را با ارز های دیجیتال اعلام می کند: نگه‌ داشتن ثروت کنترل و تسلط از طریق انحصار!

 

کاربری به نام dstadulis در تاریخ ۹ می سال ۲۰۱۹ در توییتر می نویسد: همه به راحتی توییت کردند که آنها در مقابل ما قرار دارند ولی یک فرد شوخ برای شرمن مبلغ ۱۰ دلار بیت کوین از طریق بیتریکا (Biterica) واریز کرد.

 

این اولین بار نیست که برد با ارزهای دیجیتال مخالفت می ‌کند

شرمن قبلا هم با ارز های دیجیتال مخالفت کرده و از آن با عنوان «مزخرف» نام برده است و عنوان کرده که این ارز ها کنترل دولت را تضعیف می کنند. او همچنین به کمیته خدمات مالی گفته است:

ما باید شهروندان ایالات متحده را از خرید و استخراج ارزهای دیجیتال منع کنیم. شاید این مسئله از طرفی مربوط به یکی از اعضای کمپین او نیز باشد زیرا او یک پردازنده پرداخت آنلاین با عنوان آلاید والت (Allied wallet) دارد. در کمپین سال ۲۰۱۷ – ۲۰۱۸، او از همین طریق، حدود ۱۲۵ هزار دلار از صنعت سرمایه گذاری و امنیت به دست آورد.